Uller Væringer: er denne vores nye boks? ? ?
Jul 20, 2023 19:03:01 GMT
Mithras: Ja, det er LM's chat, efter at vi er gået primært over til discord.
Jul 20, 2023 19:15:30 GMT
Mithras: Den er hverken flot eller genial, men hvis der skulle komme nogen forbi, så er de velkomne til at smide en lille besked her. <3
Jul 20, 2023 19:16:13 GMT
Gæst: Er der nogen som stadig er aktive på siden?
Jul 8, 2024 11:56:54 GMT
Om siden
Om Falanie
Velkommen til Landet i Midten (LM), en rollespilsside, der foregår i et fiktivt fantasyunivers i landet Falanie. Vi har komprimeret de vigtigste informationer, så det er let at komme i gang, men fordi vi spiller i et land, som vi selv har opfundet, vil der være en smule mere nødvendig baggrundslæsning end på en fanside. Det håber vi, at du er indstillet på. Til gengæld er der ikke andet du skal vide i forvejen.d!
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Vores spil foregår i år 844 i landet Falanie som strækker sig fra lenerne Arge i nord til Gustabis i syd. Klimaet varierer fra vintersnestorme i bjergene til sydens vinmarker, men selvom befolkningen er forskelligartet, så er de alle sammen et folk under Kong Belthair II af Falanie. Kongefamilien
har et fast greb om landet. Her er fyldt med magi, intriger og hverdagsdramaer.
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Post by Magnus Våbensmed on Jan 28, 2021 20:01:19 GMT
Magnus blev lidt rød om ørerne ved ordene og ikke mindst blikket, som fik ham til at rykke lidt på sig. Mundvigene sitrede faretruende og han formåede ikke helt at holde tankerne på ret spor.
"En betryggende viden," bemærkede han og tog en tår øl, der tømte kruset - uden at slippe tjeneren med blikket.
Post by Hugon Kammertjener on Jan 28, 2021 20:43:10 GMT
Hugon tænkte et øjeblik, at han måske var gået en lille smule for langt med sin kommentar. Han klarede halsen lidt og tog en tår øl mere, før et smil sneg sig frem alligevel over reaktionen.
"Jeg er egentlig en smule træt," musede han overvejende.
Post by Magnus Våbensmed on Jan 28, 2021 21:27:20 GMT
Magnus stop netop selv og overvejede, hvordan han skulle slippe afsted med at få foreslået, at de gik, da Hugon reddede ham fra det og af samme grund, fik ham til at blotte tænderne et kort øjeblik.
Han fik det dog snart under kontrol og nikkede en enkelt gang. "Samme her," svarede han uden tøven og med en enkelt, kriblende fornemmelse i kroppen. "Skulle jeg vise dig vejen?"
Post by Hugon Kammertjener on Jan 28, 2021 22:57:00 GMT
Magnus var særligt charmerende når han smilede. Hugon var bestemt påvirkelig og besvarede det. Han tømte den sidste rest øl og rejste sig, for at tage sin kappe på en krog ved døren og svinge den over skuldrene.
Post by Magnus Våbensmed on Jan 28, 2021 23:08:05 GMT
Magnus trak selv sin vams på og lukkede den godt sammen, før han ledte vejen ud i natten. Det var anderledes at gå der med tjeneren, men ikke mindre spændende og blikket drev lidt mod ham, som de bevægede sig gennem de tavse, velkendte gader.
"Det var en overraskende drejning på aftenen," bemærkede han, blikket dvælende. Et glimt af tænder kom til syne. "Gensynet, altså."
Post by Hugon Kammertjener on Jan 28, 2021 23:20:22 GMT
Hugon fandt igen sig selv smittet af smilet og måtte dæmpe det lidt, efter egen mening. Han nikkede.
"Det var en fornøjelse at møde dig igen, nu som en voksen mand, Magnus," svarede han. "Og en fornøjelse at få lejligheden til at flirte med en så flot."
Post by Magnus Våbensmed on Jan 29, 2021 9:53:37 GMT
Magnus mærkede lidt varme omkring nakken igen, men fornemmelsen blev aldrig dominerende, takket være den kølige vinterluft. Til gengæld kunne han ikke hindre det skæve smil i at tage mere eller mindre permanent plads på læberne og det forblev der, da blikket kort faldt, men snart søgte op mod tjeneren igen.
"Jeg håber ikke, at det er sidste gang, den chance byder sig," indrømmede han med et blik, der spillede bare en anelse, men som også havde en gnist af intensitet bag sig. "Hvis ikke det er for direkte at sige?"
Post by Hugon Kammertjener on Jan 29, 2021 10:34:12 GMT
Hugons smil trak insisterende op over Magnus' svar og det spørgsmål, der fulgte i kølvandet. Han rømmede sig en smule. "Det mener jeg jo stadig at jeg burde sige at det var," konstaterede han. "Men jeg må indrømme at det er temmelig umuligt at tænke på dig som andet end en voksen mand, med det der charmesmil du går rundt med."
Han åndede lidt ud med en sitren i mundvigene. "Det er ganske uretfærdigt."
Post by Magnus Våbensmed on Jan 29, 2021 10:59:07 GMT
Magnus var ikke utilfreds med, at Hugon tydeligvis ikke var i stand til at opretholde sine forbehold og ved ordene, fik smilet da også kun en ekstra tak. Ikke bevidst, men det gjorde det ikke mindre drenget at se på - omend alt andet end ungt og uskyldigt.
"Jeg ér en voksen mand," pointerede han og hævede brynene lidt, uden helt at kunne hive blikket væk. Han kendte da heldigivis også vejen godt nok til ikke at snuble. "Så jeg har svært ved at se, hvor uretfærdigheden ligger," tilføjede han. "Jeg mener ... Jeg er ikke den eneste her, der er charmerende."
Post by Hugon Kammertjener on Jan 29, 2021 11:26:35 GMT
Hugon kom til at le over snusfornuften i våbensmedens ord og han pustede da også blot lidt opgivende ud med en bestemt sitren i mundvigene.
"Hvis jeg ikke var mere fornuftig, ville jeg hive dig med hjem på mit kammer med det samme," mumlede han. "Men heldigvis lader jeg ikke tre øl bestemme over mig."
Post by Magnus Våbensmed on Jan 29, 2021 11:37:23 GMT
Dét fik i den grad varmen til at blusse op om nakken igen, men det var ikke helt det eneste, som ordene gjorde ved ham. Også selvom han ikke var helt sikker på, hvordan han skulle svare på dem.
Han rømmede sig lidt. "Det skulle du måske gøre på et tidspunkt," foreslog han diskret og smilede endnu for sig selv, som blikket havde rettet sig frem. Han nikkede en enkelt gang. "Der er smedjen."
Post by Hugon Kammertjener on Jan 29, 2021 16:13:35 GMT
Hugon smilede skævt og nikkede en enkelt gang. "Det gør jeg måske på et tidspunkt," medgav han med et spillende blik og var lidt distraheret, da de passerede smedjen. "Ah. Perfekt. Tak." Han stoppede op et skridt eller to senere.
"Oh. Så skal du vel... Ind der, faktisk," gik det lidt fåret op for ham.
Post by Magnus Våbensmed on Jan 29, 2021 16:31:44 GMT
Magnus sagtnede farten lidt, men standsede ikke helt og lod Hugon gå videre uden ham. Da indsigten landede, standsede han dog og smilede skævt.
"Det er i hvert fald her jeg bor," konstaterede han og gned en enkelt hånd over nakken. Det var gået lidt for stærkt, selvom det normalt var rart at bo tæt på. Det ansporede de næste, impulsive ord:
"Men jeg kan godt følge med et stykke af vejen. Den kolde luft klarer hovedet og sådan."
Post by Hugon Kammertjener on Jan 29, 2021 18:01:03 GMT
Hugon smilede skævt over fortsættelsen til svaret og så lidt ned på brostenene, før han nikkede.
"Det er sundt, lige at få klaret hovedet. Jeg ved ikke om det helt hjælper på de griller du sætter i det lige nu, Magnus Våbensmed, men det kan komme an på en prøve..."
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Fra vand, til øl, til vin
Cbox-navn: Night
Alder: Enogtyve
Tiltales: Mester
Erhverv: Lærling
Lokation: Levagny
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Alene
Karakterark: Link
Post by Magnus Våbensmed on Jan 28, 2021 20:01:19 GMT