Uller Væringer: er denne vores nye boks? ? ?
Jul 20, 2023 19:03:01 GMT
Mithras: Ja, det er LM's chat, efter at vi er gået primært over til discord.
Jul 20, 2023 19:15:30 GMT
Mithras: Den er hverken flot eller genial, men hvis der skulle komme nogen forbi, så er de velkomne til at smide en lille besked her. <3
Jul 20, 2023 19:16:13 GMT
Gæst: Er der nogen som stadig er aktive på siden?
Jul 8, 2024 11:56:54 GMT
Om siden
Om Falanie
Velkommen til Landet i Midten (LM), en rollespilsside, der foregår i et fiktivt fantasyunivers i landet Falanie. Vi har komprimeret de vigtigste informationer, så det er let at komme i gang, men fordi vi spiller i et land, som vi selv har opfundet, vil der være en smule mere nødvendig baggrundslæsning end på en fanside. Det håber vi, at du er indstillet på. Til gengæld er der ikke andet du skal vide i forvejen.d!
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Vores spil foregår i år 844 i landet Falanie som strækker sig fra lenerne Arge i nord til Gustabis i syd. Klimaet varierer fra vintersnestorme i bjergene til sydens vinmarker, men selvom befolkningen er forskelligartet, så er de alle sammen et folk under Kong Belthair II af Falanie. Kongefamilien
har et fast greb om landet. Her er fyldt med magi, intriger og hverdagsdramaer.
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Post by Hugon Kammertjener on Jan 21, 2021 22:47:47 GMT
Hugon fik det fulde udbytte ud af sin halve fridag. Han havde mødtes med sin gamle kammerat, spist middag med sin familie og nu fik han sig et krus med sin ene storebror på Falken og Kronen. Han havde egentlig ønsket sig vin, men håndværkerne var jævne folk og han afviste ikke det krus, der blev placeret foran ham. Det smagte heller ikke dårligt, så inden han så sig om var han allerede et godt krus inde og på vej op for selv at købe sit til endnu et.
Hans blik faldt deroppe på en rødblond yndling, men der gik alligevel et stykke tid før brikkerne faldt på plads for ham. De blev pludselig meget voksne, dem der før havde været små.
Post by Magnus Våbensmed on Jan 22, 2021 13:37:36 GMT
Magnus havde siddet nede blandt den sædvanlige gruppe af jævnaldrende lærlinge og svende, men var efter sin jagt på et genopfyldning, faldet i godmodig snak med bryggeren.
Han havde netop rettet sig for at gå tilbage igen, da hans navn lød umiddelbart ved siden af. Blikket faldt på den lidt ældre mand, men genkendelsen kom ikke umiddelbart til ham.
"Selv samme," svarede han, venligt nok og hævede brynene lidt i en halvt spørgende, halvt beklagende mine. "Hvem spørger?"
Post by Hugon Kammertjener on Jan 22, 2021 15:36:30 GMT
Hugon hævede begge bryn, men bevares; han var også blevet gammel siden sidst han huskede at være stødt på den bette knægt, der ikke rigtig var så bette længere. Han rankede sig en smule, allerede temmelig retrygget.
"Hugon Skrædder," svarede han. "Jeg har ikke set dig siden du gik mig til navlen."
Hans blik gled hele vejen op over ham. "Der er sket lidt siden," pointerede han unødvendigt.
Post by Magnus Våbensmed on Jan 22, 2021 17:56:04 GMT
Magnus fandt noget genkendeligt ved mandens ansigt, men det var først ved svaret, at han indså hvorfor. Det aftegnede sig tydeligt på hans ansigt, som trækkene formildedes en god del.
"Selvfølgelig," svarede han, som læberne trak sig tilbage i et skævt smil. "Det er ved at være længe siden. Du flyttede fra kvarteret, ikke?"
Post by Hugon Kammertjener on Jan 22, 2021 18:46:08 GMT
Hugon nikkede og smilede svagt. "For mange, mange år siden," bekræftede han. Han havde været en bette knægt på tretten. "Men jeg kommer her nu stadig fra tid til anden, når Ridder Sangy er i byen."
Han tog den bredskuldrede smedesøn lidt ind med blikket, diskret. "Du er da godt nok vokset lidt," konstaterede han med en sitren i mundvigene.
Post by Magnus Våbensmed on Jan 22, 2021 19:17:02 GMT
Magnus nikkede lidt og ved ordene huskede han svagt, at han vidst nok havde hørt at manden foran sig var gået tjenervejen. Han kommenterede dog ikke på det, mere optaget af de næste ord.
En munter lyd undslap ham og et glimt af tænder kom til syne igen. "Det skulle jeg vist også gerne være," pointerede han med et underholdt glimt i de lyse øjne, men også med et svagt selvbevidst smil. Skuldrene flyttede sig lidt. "Jeg er trods alt ingen lille knægt mere."
Post by Hugon Kammertjener on Jan 22, 2021 20:17:15 GMT
Hugons mundvige trak op i et skævt smil over svaret, men han fik det trukket lidt ud og ned og væk igen det næste sekund. Han skulle for alt i verden ikke stå og bare så meget som overveje at lade tankerne drive i den retning. Magnus var bare en knægt.
"Nej," medgav han dog, stadig med et glimt i de lyse øjne. "Nej, det må man sige. Jeg ved slet ikke hvordan man får armmuskler af den størrelse."
Post by Hugon Kammertjener on Jan 22, 2021 20:34:24 GMT
"Bestemt," undslap det Hugon, før han fangede sig selv og løftede kruset for at skjule sin kortvarige forglemmelse. Det gik virkelig ikke. Han tog en tår og rømmede sig lidt over det skummende øl.
"Hvorom alting er," padlede han sig væk fra Magnus' svulmende overarme. "Kommer du ofte på Falken?"
Post by Magnus Våbensmed on Jan 22, 2021 21:08:45 GMT
De kendte ikke for alvor hinanden, men Magnus havde altid været socialt anlagt og fandt det nemt at tale. Han var da i hvert fald knapt bevidst om det første, som han brummede en bekræftende lyd.
"For ofte, vil nogen nok mene," svarede han med et spillende glimt i blikket, der forhåbentlig gjorde klart, at han altså ikke var en drukkenbolt. "Men jeg synes ikke, at jeg har set dig her så tit?"
Post by Hugon Kammertjener on Jan 22, 2021 21:36:25 GMT
Hugon smilede skævt over svaret og rystede dernæst let på hovedet. "For sjældent, vil andre mene," svarede han skælmsk. "Min søster og hendes mand arbejder her. Bryggere."
Han fugtede læberne en anelse og samlede lidt ølskum op. Upraktisk. "Men det er forfriskende. Meget langt fra hoffet..."
Post by Magnus Våbensmed on Jan 22, 2021 21:39:00 GMT
Magnus kunne ikke lade være med at smile lidt over spejlingen af den formulering, han selv havde brugt, men kunne heller ikke helt skjule nysgerrigheden fra sit blik over det næste.
"Nej, det kan du godt bilde mig ind," svarede han, uden nogensinde selv at have været i nærheden af hoffet. "Men jeg er stadig nødt til at tro, at øllen er bedre her."
Post by Hugon Kammertjener on Jan 22, 2021 22:23:10 GMT
Hugon slap en munter lyd over konstateringen og tiltede hovedet en anelse med et mildt skeptisk blik. "Nu får jeg ikke af vinen ved hoffet specifikt, så jeg kan ikke sammenligne direkte, men der serveres til gengæld ikke så meget øl, kan jeg berette."
Han smilede svagt. "Og der er knapt så meget dansen på bordene..."
Post by Magnus Våbensmed on Jan 22, 2021 22:40:44 GMT
Nu var det ikke vinen Magnus havde spurgt til, men han holdt det ikke imod tjeneren. Til gengæld slap han en munter lyd over det næste.
"Så meget desto bedre at blive hernede," svarede han, men med en svagt drillende undertone, som forhåbentlig sørgede for at Hugon ikke så det som en fornærmelse.
"Ikke at jeg selv danser meget på bordene, godt nok. Men der plejer gerne at følge en stemning med."
Post by Hugon Kammertjener on Jan 22, 2021 23:14:00 GMT
Hugon blev ikke fornærmet. Han kunne godt lide Falken og Håndværkerkvarteret. Det var jævnt, men komfortabelt. Hyggeligt og rart, oftest. Selvfølgelig ikke altid.
"Ikke det? En ung, frisk mand som dig?" Hans blik spillede drillende, før han rystede lidt på hovedet. "Jeg sympatiserer med manglende borddans."
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Fra vand, til øl, til vin
Cbox-navn: Mithras
Alder: Enogtredive
Tiltales: Mester
Erhverv: Hoftjener
Lokation: Levagny
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Alene
Karakterark: Link
Post by Hugon Kammertjener on Jan 21, 2021 22:47:47 GMT