Uller Væringer: er denne vores nye boks? ? ?
Jul 20, 2023 19:03:01 GMT
Mithras: Ja, det er LM's chat, efter at vi er gået primært over til discord.
Jul 20, 2023 19:15:30 GMT
Mithras: Den er hverken flot eller genial, men hvis der skulle komme nogen forbi, så er de velkomne til at smide en lille besked her. <3
Jul 20, 2023 19:16:13 GMT
Gæst: Er der nogen som stadig er aktive på siden?
Jul 8, 2024 11:56:54 GMT
Om siden
Om Falanie
Velkommen til Landet i Midten (LM), en rollespilsside, der foregår i et fiktivt fantasyunivers i landet Falanie. Vi har komprimeret de vigtigste informationer, så det er let at komme i gang, men fordi vi spiller i et land, som vi selv har opfundet, vil der være en smule mere nødvendig baggrundslæsning end på en fanside. Det håber vi, at du er indstillet på. Til gengæld er der ikke andet du skal vide i forvejen.d!
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Vores spil foregår i år 844 i landet Falanie som strækker sig fra lenerne Arge i nord til Gustabis i syd. Klimaet varierer fra vintersnestorme i bjergene til sydens vinmarker, men selvom befolkningen er forskelligartet, så er de alle sammen et folk under Kong Belthair II af Falanie. Kongefamilien
har et fast greb om landet. Her er fyldt med magi, intriger og hverdagsdramaer.
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Hvis du er ny på siden kan du skrive en lille hilsen her, fortælle lidt om hvem du er, hvilken type spil du godt kan lide eller hvad dine to katte hedder.
Vi vil gerne opfordre alle eksisterende spillere til at svare på nye spilleres første post herinde med deres egne hilsner, tips, tricks og opfordringer til at besøge plottråde eller slutte sig til eksisterende plots!
Post by Eirik Våbensmed on Jan 13, 2021 12:07:53 GMT
Amarantha
Jeg er Ama, hvilket er et Alias jeg har brugt de seneste par år, og som er dét jeg gerne vil huskes som. <3 Jeg har spillet rollespil i 15 år og på mange forskellige sider efterhånden. Jeg kan se charmen både ved By, Harry Potter, Fantasy og historiske sider, hvilket også er dét jeg primært har været på.
Jeg er 28 år gammel, og bor til dagligt i en lille by i Sønderjylland. Jeg har en kæreste og to katte. Lige pt er jeg i gang med mit andet praktikforløb til udredning af Flex og derfor har jeg en del tid om hænderne fordi jeg kun arbejder én dag om ugen. I vil derfor også opleve at når der kommer flere dage på, er jeg måske mere brugt og formår måske ikke altid at svare alle på engang, selvom jeg altid vil gøre et forsøg!
Jeg har en diagnose; følelses og adfærdsforstyrelse og den kan godt skinne igennem skrift selvom jeg er nogenlunde ved at have styr på det. Der vil bare komme situationer hvor jeg bliver ekstra sur eller ked af det og de må i ikke lade jer skræmme af. - Nu ved i det, og i skal endelig altid tage fat i mig hvis i føler jeg har været helt urimelig for jeg gør intet af det af ond mening. - Jeg er en virkelig sød pige!! <3
Jeg vil også altid gerne hjælpe og i skal endelig skrive en Pm eller hive fat i mig, så vil jeg gøre mit aller bedste for at guide jer igennem noget eller svare på eventuelle spørgsmål.
Jeg elsker plots. Gerne drama og romance. Jeg er dog sådan skruet sammen at hvis man har aftalt noget, og det ændre sig i spil med en anden spiller uden at informerer mig om det, så bliver jeg sgu lidt ked af det. Så derfor, hvis i har bindende kærlighedsplot med mig, så er vi nødt til at tale sammen løbende, for jeg er mega med på at der kan ske alt i spil, og det skal der være plads til. Men jeg kræver bare en lille heads up hvis man mærker nogen ændringer i ens aftalte plot.
Jeg mener selv at jeg er bedst til at spille kvinder, men jeg er i den sidste tid blevet bedre til det med mænd, og jeg vil gerne prøve at holde mine karakterer opdelt lige imellem køn.
Jeg er både til aftalte og spontane plot, men jeg elsker en rød tråd og har det bedst med nogenlunde at følge sådan en. Men i skal ikke være generte hvis i syntes en af mine karakterer passer perfekt ind i en tråd, så kaster jeg mig glædeligt over det. I skal desuden også bare give lyd fra jer hvis i mener at en af mine karakterer kan bruges som katalysator for et plot i har med en anden, men ikke gider at smide en NPC ind.
Jeg er normalt ret fleksibel med mine plots og relationer, bare jeg bliver inkluderet.
Jeg elsker siden og universet og jeg glæder mig til at fortælle historier med jer!
Hello jeg er Torsk, men de jeg har mødt før kender mig nok som Pabber. Jeg hedder Torsk fordi jeg godt kan lide rodet og ofte selv bruger det og fordi jeg er en af de typer, der spørger enormt meget om alting på en ny sider (og derefter undskylder alt for meget for det).
Privat er jeg fra Århus, men bor nu i Horsens og har fornyeligt været i en ret forvirret bolig - og arbejdssituation, der har gjort, at jeg har trukket mig fra RPG lidt. Nu håber jeg at have fået kreativiteten og gå på modet tilbage. Jeg bor med min kæreste og vores kat, som til kærestens skuffelse er min lille øjesten. Hende kommer i til at høre meget om, så man må gerne bede mig om at snakke om noget andet. Jeg er folkeskolelærer og derfor pt. hjemsendt. Hvis vi kommer op på skolen inden jeg bliver arbejdsløs (til februar) bliver jeg nok en anelse inaktiv i en periode, men det betyder ikke, at jeg ikke vil siden. Det vil jeg meget gerne.
Egentlig har jeg været på den samme siden i en 8-9 år, men den er fornyeligt blevet forladt. De sidste par år har jeg ændret mig som spiller og det har jeg haft rigtig svært ved. På den gamle side har jeg været vant til at plot skulle aftales meget minimalt og det har været chatbaseret. Nu er jeg ved at vende mig til at alt er på forum og at man i højere grad skal aftale plots mere detaljeret. Det sidste er jeg fin med, men jeg har svært ved det. Jeg vil rigtig gerne gøre det fordi jeg tilpasser mig dem jeg spiller med, jeg har bare svært ved at opsøge det, da jeg har været vant til en større tilfældighed. Derfor er jeg også stor fan af åbne tråde. Håber derfor nogen vil svare på dem. Pt. har jeg svært ved at finde ud af hvilke plots der tiltrækker mig, da jeg føler jeg har været lidt på sidesporet ift. lysten til at skrive de seneste år. Tidligere har jeg været god til at skabe en masse drama og hele tiden få noget til at ske, men jeg har sværere ved det nu, men prøver. Romance plots er også altid godt, men jeg er også ret fan af finurlige eller stærke venskaber. Lige meget om det er venskab eller romance eller andet, er jeg fan er ting der ikke er lette. Venskaber skal sættes på prøve og kærlighed må gerne være ambivalent. Resten er blot noget der skal udforskes. Jeg har dårlig erfaring med at spille mænd og spiller derfor kvinder nogle gange med enkelte undtagelser. Pt. er jeg glad for sarkastiske typer, men jeg vil også gerne have de lidt småtossede typer. Og er det en kvinde kan jeg faktisk lokkes til at lave de fleste typer bare nogen vil spørge mig.
Det var lidt en mur af skrift. Håber i orker at læse det. Som person er jeg lidt småtosset, men også meget følsom. Tilgengæld er jeg også en der gerne vil være der for andre og, hvis man har en dårlig dag eller bare har brug for at snakke om noget kan man godt skrive til mig. Jeg vil gerne lytte.
Post by Josephine af Aren on Jan 13, 2021 22:01:15 GMT
Harrow! Jeg er Buske, aka Buskelusker.. men allermest kendt som Doobs. Jeg har spillet rpg, siden forevigt og får abstinenser af at holde op, skønt jeg faktisk overhovedet ikke har tiden til det.. Derfor er der også en vis 'sagsbehandlings-periode', når man tråder med mig. I perioder vil jeg være meget aktiv (og nogengange på sære tidspunkter) og i andre vil jeg være mega inaktiv. Det skyldes primært at jeg har et fuldtidsstudie og to studiejobs ved siden af, samt dyr som skal passes. Jeg er desuden mega jysk og når jeg får for meget kaffe, så bliver jeg oftest også lidt for kæk og kommer med mange ironier og dumme kommentarer<3 Men jeg kan tilgengæld godt tåle at få at vide at jeg skal holde bøtte, så 'råv li' højt, æåv?' xD
Plotmæssigt er jeg hungrende efter intriger og drama... og så er det fuldstændigt ligemeget hvilket fokus der er på emnet. Jeg kan køre kærlighedsplots, venneplots, familiedrama, businessdrama og min favorit; politiske plots. Jo mere flere problematikker vi kan knytte ind i relationerene mellem hinanden des bedre.. og hvis den skal være helt god, så elsker jeg når der er flere spillere og karaktere involveret. Dermed sagt er mine karaktere mine små urostiftere og hvis plottet kræver at de må lade livet for kniven af en anden karakter, eller blive kidnappet og splejset sammen med en rottekonge fra Jugoslavien, so be it >:] Èn ting jeg bare er virkelig dårlig til og hurtigt mister interessen for, så er det pladderromantik der ikke har noget større formål - eller mere 'kød' på, end bare at være lykke og glade dage. På dén måde går jeg mere efter realisme, fordi livet ikke er lutter lagkage og det er et faktum, som jeg har svært ved at ekskludere når jeg spiller Jeg opretter gerne både mandlige og kvindelige karaktere i det gode plots tjeneste og er faktisk slet ikke kræsen med hvad jeg ender op med at styre.
Jeg er Zeke her...Men alle andre steder kendes jeg som regel som Sean (eller Ghost på offgame). Jeg har spillet online tekstrollespil de sidste 14-15 år nok. Jeg startede ud på potterskolen, og blev derfra introduceret af en med-spiller til andre hjemmesider. Derfra gik der ikke lang tid før jeg blev moderator og siden administrator. Jeg har været administrator på en hjemmeside lige siden - til tider flere ad gangen, hvortil arbejdet har været delt med et team.
Jeg spiller næsten altid mandlige karakterer, som jeg har det rigtig godt med. I mange år følte jeg at kvindelige karakterer var kedelige, men jeg er de sidste par år begyndt at åbne op for dem. Og måske er de ikke nødvendigvis så kedelige alligevel! Dog foretrækker jeg mandlige karakterer langt det meste af tiden. Jeg er ikke altid god til at dele mit spil ud på flere karakterer, så jeg vil altid have en karakter jeg er mere på, end resten jeg måtte have. Det betyder dog ikke at jeg slet ikke kan styre flere karakterer, og netop proboards gør det dejligt nemt at skifte rundt. (Siger jeg, der normalt kommer fra danskforum) Spilmæssigt er jeg åben for at spille hvad som helst, jeg er bare ikke god til at lade mine karakterer lemlæste eller ligefrem dø.
Til hverdag er jeg studerende (Oldtidskundskab med sidefag i dansk), selv om jeg pt. er på barsel med mit første barn. Lille Wilfred, som jeg næppe kan lade være at nævne i ny og næ. Jeg bor på Sydfyn, normalt i Svendborg, men vi er lige flyttet til en mindre by 10 minutter derfra. Jeg elsker de klassiske ting: En god kop the, en god bog, et godt computerspil (jeg spiller mest singleplayer, men det sker jeg roder med et MMO), en god kage eller bare en hyggelig stund med en serie eller brætspil. Min familie og mine nære venner er mit et-og-alt, så at tilbringe tid med dem kommer altid i første række. Men derfor er der masser af tid til at nørde lidt alligevel!
Lidt som flere her, elsker jeg at stå til rådighed og være hjælpsom. Jeg er ingen ekspert hvad angår teknik, men jeg elsker at hygge mig i chatten eller skrive sammen med folk.
Post by Aleron Af Varoy on Jan 30, 2021 0:20:55 GMT
Hey folkens Jeg er ny til hele dette rpg tekst halløj på en side. Jeg er umiddelbart frisk på de fleste slags emner. Pt er jeg arbejdsløs og bosat i Århus. Generelt bruger jeg en del tid på at spille diverse pc spil og se diverse serier og læse bøger. Som bonus info er jeg ord og talblind.
Post by Sébastien af Monteres on Feb 24, 2021 15:41:39 GMT
Hej med jer! ❤️
Jeg har på rollespilssider gået primært under Punef eller Kanne - uden at der egentlig har været noget system i, hvornår jeg har brugt hvad. Jeg er inde i en Punef-stime lige nu - men jeg reagerer på either
Jeg bor inde på Nørrebro med en veninde og mine to katte Preben og Sonja 😂 og arbejder som talepædagog. I min fritid holder jeg af at være sammen med familie og venner, læse og skrive, se serier, spille sims og så har jeg en forkærlighed for brætspil!
Jeg har nok spillet tekstbaseret rollespil i en 12-15 år efterhånden, og har både været på sider med storby-plot, fantasy, middelalder og postapokalypse og haft div private 1-1 kørende sideløbende.
Jeg ender overraskende ofte med at lave mandlige karakterer og har kun haft 2 kvindelige karakterer de sidste nok 10 år. Generelt har jeg ikke så mange karakterer ad gangen, fordi jeg nogle gange ender med at blive for overvældet.
Spilmæssigt er jeg både til mere “tilfældige” tråde hvor vi kaster nogle karakterer sammen, undersøger deres kemi og ser, hvor de fører os, og mere planlagte plots og relationer. Jeg kan dog godt lide at have en eller anden form for rød tråd, pejlemærke eller i hvert fald aftalt setting der kan sætte rammen. Jeg er all in for drama og action (selvom mine karakterer ofte er lidt kujonagtige) men kan også godt lide de mere slice of life-agtige tråde. Jeg nyder relationer af alle former, kærlighed, venskaber, fjendskaber og intriger, you name it. (Og så har jeg lidt et blødt punkt for situationer/relationer der ender med at blive ok akavede 😂) Jeg er ikke verdens hurtigste - så hvis folk synes der går for lang tid mellem mine svar, må man altid gerne puffe til mig, så skal jeg prøve at tage mig sammen. Jeg foretrækker også klart at folk tager fat i mig, hvis de gerne vil stoppe en tråd, eller en aftalt relation måske kommer til at ændre karakter eller lignende.
Jeg har en super dårlig vane med ikke at rette mine slåfejl når jeg chatter med folk - så undskyld på forhånd. Old habits die hard 🙈
Jeg glæder mig til at lege med jer allesammen! Qnuz med q og z fra Punef! 🌸
Post by Beau Svalehale on Mar 9, 2021 10:06:38 GMT
Pascal
Jeg har længe villet skrive en lille præsentation, så nu skulle det være!
Hej! Jeg er Pascal - nogle kender mig som Mango. Jeg er 29 år (snart 30), arbejder som sygeplejerske på et sygehus, er gift med en fantastisk mand og vi har sammen en datter på 17 måneder.
Jeg har spillet rpg i måske 10+ år, men helt ærligt, så kan jeg ikke huske hvornår jeg startede. Det var typisk på HP- eller de der teenage-high school sider, som jeg befandt mig meget på. Mine foretrukne settings for tiden er reality-by sider (gerne med noget tungt kriminalitet som plot) eller historiske tidsaldre som middelalder med et lille twist af fantasy (uden at være for overdrevent).
Jeg har altid hovedsageligt lavet mandelige karakterer, men kan sagtens bevæge mig ud i en enkelt kvinde hér og dér. Når jeg hopper ind og vil plotte eller tråde, så ser jeg helst, at der sker noget. Jeg går hurtigt død i "venskab/bekendt"-relationerne, hvis der ikke er et eller andet der kan skabe noget drama eller i det mindste udvikle sig til noget dramatisk. Alt der har med kærlighed at gøre er lige mig - trekantsdramaer (jeg laver også gerne den jaloux skurk), ulykkelig/udfordrende forhold, uforberedt gravidtet osv. Men jeg er ligeså vel interesseret i familie stridigheder, skæve relationer og store fjendskaber. Jeg kan såmen også gå med til de lidt voldsommere ting der involverer vold eller død.
Ift. drama, så sætter jeg gerne mine karakterer til rådighed; jeg er ikke så bange for at udsætte dem for alt muligt forskelligt, men det skal selvfølgelig give mening. Jeg er heller ikke en af dem, der behøver at planlægge alt for meget frem i plot og relationer - jeg spiller bedst hvis der kun er nogle enkelte retningslinjer, og man så kan være kreativ med resten. For mig er de sjoveste tråde og relationer dem, som man ikke har forudset hvordan udvikler sig. :-)
Når jeg tråder, så holder jeg både af de lange og detaljerede svar såvel som de korte. Jeg ser fordele i dem alle, og vil altid gøre mit for at give noget igen, som kan spilles på. På grund af familieliv og fuldtidsjob i skiftende arbejdstider, så kan det godt være svært for mig altid at kunne svare de lange tråde med det samme (især på telefon) - der er de korte bare nemmere at svare. Men de lange tråde er bestemt ikke glemt, og jeg gør mit for at få dem svaret ligeså snart jeg sidder ved en bærbar :-D
I kan typisk se mig online om formiddagen/middagen de dage jeg har aftenvagt, eller også er jeg online efter kl. 19 når min datter er puttet (og hvis jeg ikke falder i søvn sammen med hende <3) :-)
Godt spil derude, og tag endelig fat i mig hvis I har lyst til noget spil imellem os!
Jeg er utrolig dårlig til at skrive om mig selv, men lidt skal der til! Jeg har været on/off på alverdens rollespilssider i... 15 år!? Og så har dnd også været min ven de sidste to-tre års tid. Jeg elsker at hænge ud i chatten og hyggesnakke.
Angående tråde, så har jeg det bedst med at planlægge lidt på forhånd. Hvad er settingen? Hvilken relation tror vi umiddelbart passer godt til vores karakterer? Er der noget overordnet vi gerrne vil arbejde hen imod? Jeg er så dårlig til bare at smide min karakter ind uden nogen sammenhæng eller bare for at se, hvordan det går imellem dem. Så bliver jeg bare akavet i mine skriverier fordi jeg ikke ved, hvad jeg har gang i xD
Jeg eeeeeelsker romance. Sådan, virkelig meget! Og det skal selvfølgelig helst være lidt besværligt. Og så håber jeg selvfølgelig også på en masse drama til min karakter! Det må gerne være en hård kamp for dem, så der kan ske noget character development.
Skriv endelig til mig, hvis du synes min karakter passer ind i noget <3 Jeg glæder mig til at spille om politik, intriger og romancer!
Jeg slettede min gamle entry, fordi jeg desværre måtte deaktivere den karakter jeg havde skrevet med, så her får I den lige en ekstra gang.
Jeg er Mithras, men andre steder (Offgame, BC, Discord for rollespilsprojektet) kender folk mig meget bedre som Beedle og på facebook ser I mig sikkert tit spamme Online tekstrollespil, som jeg administrerer sammen med Zeke, Kyllekaj og Krystal fra Krystallandet. Jeg har været admin og moderator på alle mulige sider siden 2011, men jeg håber jeg er blevet bedre til det end jeg var dengang. Faktisk vil jeg sige, at det ved jeg at jeg er. xD Jer på LM, der kendte mig dengang, kan forhåbentlig nikke genkendende til det.
Privat bor jeg i Københavnsområdet med mine 3, søde bofæller og min introverte kat Bo. Jeg er lærer på en folkeskole i provinsen og derfor pt. hjemsendt på snart dag nr. 100. Det er dødkedeligt, men så er det godt at jeg kan kaste min kærlighed lidt på jer.
Jeg kan lide meget slags spil, men hælder ofte mod realisme, ironisk nok på en fantasyside. Jeg er lidt hobbyhistorienørd og kan godt lide at blive inspireret af hvordan ting foregik i middelalderen, men så tilføje et twist. Jeg er meget til dramaet, til at gøre det rigtig hårdt for mine karakterer, men ofte mere emotionelt end fysisk. Jeg er nemlig ikke særlig god til meget eksplicitte scener med fysisk lidelse. Jeg har et særligt, blødt punkt for vidunderlige venskaber og lettere dysfunktionelle romancer. Til gengæld kan jeg vildt godt lide idéen om politisk spil og jeg drømmer stadig om at have succesfulde tråde med det i fokus.
Det var en lille rant fra mig. Jeg vil rigtig gerne høre hvem I er og hvad der tænder jer (spilmæssigt, you dirty bastards)!
Post by Zamoron Elriqor on Mar 15, 2021 14:35:03 GMT
Nå! Så fik jeg endelig taget mig sammen til at skrive herinde, og det er måske også på tide!
Jeg er Aiden, 28 år.. bliver 29 næste måned! (yay). Jeg bor i KBH, nærmere område Nørrebro men flytter snart til Vanløse. Til dagligt arbejder jeg på apotek, så jeg ved en masse om medicin, mennesker, og sygdomme. Jeg har pt ingen kæledyr, er forlovet og hvis alt går efter planen står det på bryllup til juli! (Så ja, jeg har travlt og er stresset T__T )
Jeg har været i rollespilsverdenen siden 2006, hvor jeg som mange andre startede på Pottersiden. Jeg har været aktiv på mange forskellige sider, for det meste under navnet Aiden eller Angie. Jeg har spillet både mænd og kvinder, forskellige racer og aldre, men aldrig en person over 40 år (yet to be done!). Min ekspertise (hvis man kan kalde det for det), er rollespil der foregår omkring 1660ernes England.
Som regel elsker jeg at planlægge plot, og det er også det jeg er vant til. Jeg er dog åben for andre muligheder, og selvfølgelig skal man lige finde hinanden når man ikke har skrevet sammen før. Jeg elsker drama, så jo mere af det jo bedre (Romancer, vold, og masser af tårer.. bring it!).. så længe man er sin karakter tro selvfølgelig!
Jeg elsker at tråde folkens, så skriv endelig for plot eller blot for en enkelt tråd! Jeg siger sjældent nej <3
Post by Esther Skyggebarn on Jul 22, 2021 18:56:35 GMT
Ohøj,
Jeg blev tvunget til at skrive herinde - overhovedet ikke, jeg blev bare venligt henvendt til stedet og prøver at fralægge mig ansvar. nå men Raven her Jeg er 32 år gammel bor i Jylland og arbejder som folkeskolelærer. rollespillet er min legeplads og frirum, hvor jeg laver alle de ting jeg enten ikke tør eller som er ulovlige i virkeligheden Haha Jeg har vel været aktiv på div. sider i 5-6 år.
Min spillyst går mest på Harry Potter og eller fantasy af højere grad, men i sin tid var jeg på Tortall hvor jeg var rigtig glad for mine karakterere hvilket er hvad der har fået mig til landet her i midten. Jeg er egentlig glad for det fine prinsesseliv, men jeg har erkendt med mig selv at jeg derigennem bliver alt for ynkelig og jomfruelig hjælpeløs, derfor vælger jeg den mere sleske luskede vej og søger imod slynglerne.
Jeg håber stadig på kærlighedsplot, for hvem elsker ikke det, men jeg gider ikke at det bliver total pladderromantisk, lusk og noget hvor man sætter livet lidt i farre.
Min inspiration kommer meget fra Sarah J. Mass's bøger som jeg elsker ubeskriveligt, Selection serien, og andre af den slags bøger. Jeg vil helst gerne planlægge plot og elsker at kaste omkring med ideer, jeg behøver ikke nødvendigvis at stå tilbage som "vinderen", bare det bliver en fed oplevelse!
Post by Actard fra Arge on Aug 5, 2021 21:42:42 GMT
Hej. Jeg er LMs klamme onkel. Jeg kan godt lide orker™, og jeg kan kun mærke, at jeg lever, hvis jeg er albuedyb i tråde fyldt med depravation af værste skuffe, som får vores kære admin til at rynke på næsen. Kom og leg, hvis du også er et forkastelig individ, der foretrækker røde baller fremfor røde kinder.
Post by Florine Laure Købmand on Nov 8, 2021 23:38:03 GMT
Heyo! EmEm in da house. Som en fin introduktion har jeg indsat en meget sigende gif om min personlighed. Jeg ser mig selv som en meget overskudsagtig (suk, træls type, hva'?), positiv person, som på trods af et travlt liv med medicinstudie og to jobs også prioriterer tid til RPG. Jeg har været på diverse online rollespils sider siden 2008, og startede som visse andre på Potterskolen. Siden da har jeg været på både fantasy, bysider, historiske sider og HP-sider. Flere af jer kender mig derfor måske allerede fra tidligere møder rundt om i dette skønne community, who knows. Jeg er en munter, frisk 24-årig kvinde, som bor sammen med sin forlovede, en mega cute hamster og en oldgammel hund, som hun elsker helt åndssvagt meget.
Plotmæssigt elsker jeg at arbejde indenfor en setting; det kan være alt fra en planlagt relation, der definerer et eller andet til et planlagt scenarie, der udspiller sig. Jeg er ret stor fan af at lade spillet indbyrdes udvikle sig, da jeg synes der kan opstå nogle ret fede ting på den måde, men har det svært med at tråde helt i det uvisse. Jeg er stor fan af komplicerede plots med twists, familie-intriger, twistede, komplicerede venskaber og rodede kærlighedsplots. Jeg er generelt meget åben for alles idéer, og kan med de fleste spiltyper, så længe vi respekterer hinandens mulige grænser og holder os indenfor dem. Essensen er bare: Jeg elsker at kaste mine karakterer ud i en masse med mange forskellige, og så se, hvad der sker i deres liv, og jeg håber I har lyst til at lege med mig og forme min(e) karakter(ers) liv!
Derfor: Læser du min karakter, og får en fed idé, så hit me up med det vuns. Jeg er med på det meste, og elsker at lære nye mennesker at kende. Glæder mig til at lege med jer alle. Peace out. <3
Cbox-navn: Night Alder: Treogtyve Tiltales: Mester Erhverv: Skuespiller Hos: La Théâtre de Rêves Lokation: Levagny Nationalitet: Falanist Civilstatus: Alene Karakterark: LINK
Post by Matiot Rêveur on Dec 20, 2021 16:41:29 GMT
Det er netop gået op for mig, at jeg aldrig har fået skrevet en post i velkomsttråden og selvom jeg nu efterhånden har været på LM i lang tid, synes jeg alligevel, at jeg vil udnytte muligheden.
Jeg er Night og har stort set gået under det alias siden min meget spæde RPG-start, da jeg var ni år gammel og havde en karakter, der havde det meget kreative efternavn, som nu har lagt navn til hele min rollespilskarriere. Nu er jeg 27, så det er vel rundt regnet 18 år, hvilket lyder fuldkommen vanvittigt sat op på den måde. Jeg har primært spillet på Harry Potter-sider, men var også en del år på Tortall6th og jeg må erkende, at middelalderrollespil i en fantasysetting har en helt særlig plads i mit hjerte.
Privat bor jeg i Vestjylland sammen med min mand og min datter, der er lige over fire måneder gammel. Det betyder også, at jeg i øjeblikket er på barsel, men når jeg ikke er dét, så arbejder jeg som arkæolog (og roder dermed utroligt meget rundt i jord). Jeg har en kandidat i middelalder- og renæssancearkæologi, hvorfor Mithras af og til peger i min retning for svar på historiske spørgsmål - jeg kan ikke altid besvare dem, men jeg giver gerne mit bedste bud på dagen.
Jeg er så usandsynligt nem at lokke til at lave karakterer, for jeg er så svag for, når folk gerne vil plotte med mig. Det er ingen hemmelighed, at min helt store svaghed er romantiske plots og at det er min primære drivkraft, men hellere end gerne med en masse ulykke og dramatik. Hvis det bare bliver rent rosenrødt, keder jeg mig på nul komma fem. Når det så er sagt, så spiller jeg også gerne alt muligt andet.
Jeg tror faktisk, at der er få ting, jeg ikke gider og jeg øver mig da også lige for tiden i at lave usympatiske karakterer, selvom jeg aldrig kommer til at lave en karakter, der er klassisk ond uden grund. Jeg elsker nemlig at lege med nuancerne og at karakterer, er som de er, af en årsag. Jeg kan virkelig nemt fortabe mig i karakterark, men foretrækker altid at have det helt store drama i spil, medmindre det tjener et bestemt formål at have det i fortiden. Fordi: Karakterudvikling. Elsker, elsker, elsker.
Mere har jeg vist ikke at tilføje lige nu, men det blev også en ordentlig svada. Tilbage er bare at sige, at I er nice og at I altid bare skal gribe fat i mig til spil. Jeg er med på den værste. <3
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Velkomsttråd
Post by Mithras on Mar 15, 2019 18:41:20 GMT
Cbox-navn: Amarantha
Alder: Otteogfyrre
Tiltales: Mester
Erhverv: Våbensmed
Lokation: Levagny
Nationalitet: Hasneaner
Civilstatus: Gift
Med: Celeste Våbensmed