|
Post by Mithras on Feb 12, 2019 0:43:55 GMT
Sladder og rygterHar du et rygte du gerne vil have skrevet? Post det her eller send en pm til Mortem hvis du vil være anonym.
|
|
|
Post by Mithras on Mar 17, 2021 12:15:44 GMT
Sladderen siger, at Lancelin af Suilleaux ikke bare er lidt glad for hesteavl. Nej, han er så glad for heste, at han behandler sin yndlingshest som sin hustru. Efter sigende er det også fordi hans to tidligere hustruer opdagede hans uhellige kærlighed, at han fik dem begge slået ihjel...
|
|
|
Post by Mithras on Mar 17, 2021 12:46:47 GMT
Jeg har hørt, at der er et hemmeligt sted i Levagny, hvor selvfølende adelige mødes og ryger den fineste opium, som penge kan købe. Min fætters gode ven var tjener i et af de fine huse og han fortalte mig selv, at festerne de holder er fuldstændig perverterede...
|
|
|
Post by Mithras on Mar 18, 2021 13:30:30 GMT
Der går et rygte om Drabantkorpsets kommandant, Hector af Bonville. Manden er stadig ugift og har opfostret et barn alene, trods familiens forsøg på at finde ham en hustru igennem årene. En mand med hans status burde være gift, især med en pige i husholdningen, så hvorfor er han ikke det? Er det måske fordi, at han slet ikke er interesseret i kvinder, men i stedet er til mænd?!
|
|
|
Post by Mithras on Mar 18, 2021 13:31:51 GMT
Er Damien Sølvtunge færdig med hende den blonde blomsterpige? For jeg så Tyvekongen, Gabriel Halvmåne, besøge Eleanor Sølvlilje's værelse! Og han blev der et stykke tid. Jeg turde altså ikke undersøge det nærmere, for jeg vil godt beholde mine ører. Jeg undrer mig bare over hvorfor han besøger sin brors pige, hvis Damien stadig ser hende? I ved hvor dårlig han er til at dele. Jeg ville slå min bror ihjel, hvis han havde sex med min kvinde.
|
|
|
Post by Mithras on Mar 18, 2021 13:33:31 GMT
Der er ingen tvivl om, at købmanden Bernard af Monteres er en mand, man skal undgå at komme i konflikt med. Det siges, at han jævnligt mishandler både sin tjenestestab og endda også sin søn, Sébastien af Monteres! Et rygte er, at han engang spærrede en tjener inde nede i husets kælder, til han døde af sult og tørst. Resterne af den stakkels tjener skulle ligge dernede endnu, som advarsel til resten af hans stab om at gøre, som der bliver sagt.
|
|
|
Post by Mithras on Mar 18, 2021 13:34:00 GMT
I krogene på hoffet bliver der snakket om en hvis ”Dario”, en ung mand, der tager sig af de ensomme og triste kvinder blandt adlen og det højere borgerskab. Enker, ugifte og ulykkeligt gifte kvinder, der blot ønsker sig en varm favn at forsvinde ind i. Dario er navnet på en sagnomspunden karakter fra Aglium, der kommer og besøger kvinder om natten, og det siges, at den Dario, der færdes i Levagny, lever op til beskrivelserne af denne sagnfigur.
|
|
|
Post by Mithras on Mar 18, 2021 13:34:34 GMT
Der bor en mand i det store hus, der bliver brugt til Cirque du Freak. En stor grim mand med hvidt hår, røde øjne og en alt for lys hud oversået med ar. Men det forlyder sig, at Actard fra Arge slet ikke er en mand. Ikke et menneske, men en dæmon sat på jorden af Triatos for at skabe kaos og sprede ødelæggelse på sin vej. Hvordan han er endt det sørgelige sted, vides ikke, men man bør ikke se ham for længe i øjnene, så bliver man bare selv overtaget af kaosset og omvendt til en dæmon.
|
|
|
Post by Mithras on May 15, 2021 9:21:59 GMT
Har du set kongen for nyligt? Jeg vil helst ikke miste hovedet ved at sladre om kongehuset, men jeg har altså hørt, at han er blevet syg og det er en af dronningens kammerpiger, der er grunden.
|
|
|
Post by Mithras on May 15, 2021 9:22:30 GMT
Rygtet siger, at der er en ganske bestemt grund til at Josephine af Aren ikke virker særlig interesseret i at blive gift væk til en mand. Hvis man skal tro rygterne vil den kære komtesse hellere giftes væk til en kvinde, men det er ikke sikkert at Reginalde af Aren går med på det kompromis.
|
|
|
Post by Mithras on May 15, 2021 9:22:43 GMT
Har du hørt det? Har du set det? Jeg har i hvert fald hørt at enkefruen fra Zorete er mere end almindeligt glad for mænd. Det er selvfølgelig let, når man er smuk at sno mænd om sin lillefinger, men jeg har også hørt nogen sige, at Adelaide har magi i årene og i virkeligheden ikke er et væsen fra denne verden. Men et væsen der bruger gammel magi til at forhekse de kære hankøn.
|
|
|
Post by Mithras on May 15, 2021 9:23:07 GMT
De hviskende stemmer i krogene siger at Flavia af Gustabis ejer et bordel i den rigere del af Levagny. Her er det kun indviede medlemmer af adelen der får lov at komme. Her er kun piger og mænd, der ikke oprindeligt er fra Falanie, men givet som gaver af rejsende fra andre landet. Hvorfor disse gaver er givet er uvist? Men hvis du er nysgerrig kan du måske spørge dig omkring og få flere oplysninger.
|
|
|
Post by Mithras on Aug 12, 2021 15:49:40 GMT
Der er flere meldinger om at jorden ved de nyere grave den seneste tid er blevet forstyrret. Enkelte hævder, at have set en høj mandeskikkelse snige sig ind på gravpladsen i ly af mørket, for at forlyste sig med de afdøde. Nogle beskriver rødglødende øjne, andre påstår at han er lige så bleg som Actard fra Arge. Det ville ikke komme som en overraske, hvis det ikke længere var nok underholdning for misfosteret, at bide hovedet af små gnavere og fugle.
|
|
|
Post by Mithras on Aug 12, 2021 15:51:02 GMT
Jeg har hørt en lille fugl synge om, at tyvenes konge, Gabriel Halvmåne, igennem længere tid har døjet med særligt én anden tyveknægt, som har raseret i Levagnys gader og stræder. Det skulle eftersigende stadig ikke være lykkedes hverken ham eller hans mænd, at have fanget Natskyggen. Er han mon ved at falde af på den? Og hvad vil der ske, hvis han nogensinde får fat i tyven?
|
|
|
Post by Mithras on Aug 12, 2021 15:53:18 GMT
Har I hørt det? Falanies kronprins, Elyot af Falanie er blevet lovet bort Hasneas prinsesse, Frieda af Hasnea. Jeg er sikker på at det i virkeligheden er et snedigt forsøgt fra Roar Den Stores side af. Han vil infiltrere kongefamilien og forsøge at tage magten indefra, så han lader sin eneste eneste datter blive gift bort til dem. Det ville ikke være første gang, at en Hasneaner ikke kan kende forskel på hvad der er deres og hvad der er andres.
|
|
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Sladder: 842
Post by Mithras on Feb 12, 2019 0:43:55 GMT
Post by Mithras on Mar 17, 2021 12:15:44 GMT
Post by Mithras on Mar 17, 2021 12:46:47 GMT
Post by Mithras on Mar 18, 2021 13:30:30 GMT
Post by Mithras on Mar 18, 2021 13:31:51 GMT
Post by Mithras on Mar 18, 2021 13:33:31 GMT
Post by Mithras on Mar 18, 2021 13:34:00 GMT
Post by Mithras on Mar 18, 2021 13:34:34 GMT
Post by Mithras on May 15, 2021 9:21:59 GMT