Uller Væringer: er denne vores nye boks? ? ?
Jul 20, 2023 19:03:01 GMT
Mithras: Ja, det er LM's chat, efter at vi er gået primært over til discord.
Jul 20, 2023 19:15:30 GMT
Mithras: Den er hverken flot eller genial, men hvis der skulle komme nogen forbi, så er de velkomne til at smide en lille besked her. <3
Jul 20, 2023 19:16:13 GMT
Gæst: Er der nogen som stadig er aktive på siden?
Jul 8, 2024 11:56:54 GMT
Om siden
Om Falanie
Velkommen til Landet i Midten (LM), en rollespilsside, der foregår i et fiktivt fantasyunivers i landet Falanie. Vi har komprimeret de vigtigste informationer, så det er let at komme i gang, men fordi vi spiller i et land, som vi selv har opfundet, vil der være en smule mere nødvendig baggrundslæsning end på en fanside. Det håber vi, at du er indstillet på. Til gengæld er der ikke andet du skal vide i forvejen.d!
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Vores spil foregår i år 844 i landet Falanie som strækker sig fra lenerne Arge i nord til Gustabis i syd. Klimaet varierer fra vintersnestorme i bjergene til sydens vinmarker, men selvom befolkningen er forskelligartet, så er de alle sammen et folk under Kong Belthair II af Falanie. Kongefamilien
har et fast greb om landet. Her er fyldt med magi, intriger og hverdagsdramaer.
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Post by Hugon Kammertjener on Jan 25, 2021 20:16:54 GMT
Hugon hævede begge bryn svagt over tilbuddet, men nikkede så langsomt. Det var en anden type åbning og ikke en han havde tænkt sig at sige nej til, på trods af hans forsøg på at lukke sin ellers ret åbenlyse interesse ned.
"Det vil jeg gerne," medgav han. "Men jeg ved ikke om jeg ville kunne finde jeres hus længere," tilføjede han dog også reelt. "Det er temmelig mange år siden jeg har boet her..."
Post by Magnus Våbensmed on Jan 25, 2021 20:38:53 GMT
Magnus smilede lidt over accepten og selvom han i gerningsøjeblikket ikke havde haft en bevidst bagtanke, så var han ikke ligefrem ked af den mulighed, der lå i det.
"Jeg vil tro, at du kan spørge hvem som helst i kvarteret og så kan de pege dig i den rigtige retning," svarede han, før han impulsivt tilføjede: "Men jeg kan også pege det ud, hvis du skal tilbage til paladset i aften. Det er på vejen forbi."
Post by Hugon Kammertjener on Jan 25, 2021 22:04:57 GMT
Hugon havde heller ingen bagtanker haft med at påpege at han ikke vidste hvor Magnus boede, men udviklingen passede ham... Virkelig godt. Han så i et enkelt, langt øjeblik lidt på den rødblonde smedelærling, før hans mundvige trak en smule op og han nikkede.
"Det vil jeg gerne. Jeg skal godt nok ikke til paladset, men jeg skal tilbage til Sangys byhus og det er i samme retning. Jeg ville sætte pris på selskab."
Post by Magnus Våbensmed on Jan 25, 2021 23:30:51 GMT
Magnus rykkede lidt på sig igen, som han havde for vane at gøre, når han blev stillet spørgsmål, som han helst ikke ville besvare. Hænderne drejede kruset lidt.
"Det er vejen," svarede han, velvidende at det ikke udtrykte, hvad han selv ville. Det sneg sig alligevel frem i de næste ord. "Men kun Guderne ved, hvad fremtiden bringer."
Post by Hugon Kammertjener on Jan 26, 2021 12:50:41 GMT
Hugon begyndte at ane et mønster i Magnus' bevægelser og det fik ham, trods han ikke fik meget ud af ham på den front, alligevel til at smile ganske svagt. Mange håndværkere, omend ikke alle, tog imod det lod de fik i livet, blev håndværkere som deres far var det og tænkte aldrig over andet. Tvivlen, hans tøven, hans cirkulære svar fik Hugon til at tænke, at der var mere til Magnus end øjet kunne se. Og det han kunne se, brød han sig godt om. Han forsøgte at lade være med at tænke på hvad der ellers var at se, imens han nikkede og drak en tår øl.
"Og nogen gange ved selv de det ikke," svarede han automatisk. "Nu er det din tur, Magnus Våbensmed. Til at stille mig et spørgsmål jeg ikke har lyst til at svare på." Hans lyse øjne gnistrede svagt.
Post by Magnus Våbensmed on Jan 26, 2021 17:13:00 GMT
Magnus' blik var kort drevet væk, men røg tilbage på tjeneren. I et kort øjeblik lå overraskelsen der, før han kom til at fnyse lavmælt og afsløre et glimt af hvide tænder.
"Jeg vidste ikke, at jeg var så let at gennemskue," bemærkede han.
Post by Hugon Kammertjener on Jan 26, 2021 17:39:07 GMT
Hugon smilede svagt og trak på skuldrene. "Utvivlsomt kun ved nogen ting. Du er ikke særlig god til at skjule når et emne kommer for tæt på. Det er også i orden. Jeg vil bestemt ikke udfritte dig. Jeg er bare nysgerrig på dig..."
Post by Magnus Våbensmed on Jan 26, 2021 18:17:24 GMT
Magnus burde være bekymret over, hvor let Hugon havde gennemskuet ham, men det var han ikke. Måske fordi, han allerede havde afsløret sin mest beskyttede hemmelighed - måske fordi, en del af ham længtes efter nogen at dele det med.
"Det gør mig ikke noget," indrømmede han da også og rettede et lyst blik mod tjenerens igen. Hjertet slog lidt hårdere. "Jeg vil gerne svare. Bare ikke ... Her."
Post by Hugon Kammertjener on Jan 26, 2021 18:31:26 GMT
Hugon synes instinktivt godt om den klart yngre mand, men forsøgte også at slappe lidt af med sin interesse. Han kæmpede stadig med følelsen af at det var forkert, selvom han aldrig havde set noget problem i at Hector af Bonville var tolv år ældre end ham selv.
"Så er det din tur, Våbensmed, til at vælge et emne," drillede han mildt.
Post by Magnus Våbensmed on Jan 26, 2021 18:47:39 GMT
Magnus var generelt ret tilbøjelig til at smile, selvom deres bekendtskab var helt nyt og det havde ikke for alvor noget med mængden af øl at gøre.
Tværtimod var der en lidt drenget karakter over det, da han smilede igen og bøjede nakken lidt. Blikket fandt Hugon, uden at han løftede hovedet helt igen.
"Okay," medgav han, før han i stedet lod nakken falde lidt tilbage. "Hvorfor tjener?"
Post by Hugon Kammertjener on Jan 26, 2021 21:56:01 GMT
Hugon brød sig vældig godt om det drengede smil og hele Magnus' minespil. Det var uanset længe siden han var stødt på en ny, som han delte hemmelighed med og det gav altid et lille, særligt bånd for ham, om kunne lide personen eller ej.
Et lille smil trak i hans mundvige ved spørgsmålet og han tog en dyb indånding. "For det første," lagde han ud, "havde min familie ikke råd til at endnu en søn skulle stå i lære derhjemme." En ærlig indrømmelse, men han skammede sig ikke over dem. "For det andet har jeg altid synes godt om... Ordentlighed. Pænhed. Paladset trak i mig, med deres rene lagner." Han rømmede sig lidt og var klar over hvordan han lød. "Jeg kan godt lide at ting er på en bestemt måde."
Post by Magnus Våbensmed on Jan 27, 2021 19:33:25 GMT
Magnus nikkede let til det første, ikke overrasket. Det var normalen og der var da egoistiske øjeblikke, hvor han ville ønske, at det havde været på samme måde med sin egen familie. Det sagde han dog ikke højt.
Til gengæld kom han til at smile lidt over det næste og som blikket gled over tjeneren, var det ikke svært at se, at der var noget om det. Modsat han selv, der havde kronisk sorte negle og tilsvarende pletter på skjorten.
"Så er det nok det rigtige sted at søge hen," medgav han, en anelse spillende. "Selvom jeg ikke håber, at det betyder, at du fortryder at besøge smedjen. Der er ikke ligefrem rent."
Post by Hugon Kammertjener on Jan 28, 2021 16:23:56 GMT
Hugons mundvige sitrede og blikket gled langsomt og vurderende over Magnus med et måske lidt for direkte blik, som der dog næppe ville være nogen andre, der tænkte over.
Han trak på skuldrene. "Bade er opfundet for det samme. Der er ikke mange-" han rettede hurtigt sig selv "meget jeg ikke har kunne få vasket rent i tidens løb," forsikrede han med et glimt i øjnene.
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Fra vand, til øl, til vin
Cbox-navn: Mithras
Alder: Enogtredive
Tiltales: Mester
Erhverv: Hoftjener
Lokation: Levagny
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Alene
Karakterark: Link
Post by Hugon Kammertjener on Jan 25, 2021 20:16:54 GMT