Uller Væringer: er denne vores nye boks? ? ?
Jul 20, 2023 19:03:01 GMT
Mithras: Ja, det er LM's chat, efter at vi er gået primært over til discord.
Jul 20, 2023 19:15:30 GMT
Mithras: Den er hverken flot eller genial, men hvis der skulle komme nogen forbi, så er de velkomne til at smide en lille besked her. <3
Jul 20, 2023 19:16:13 GMT
Gæst: Er der nogen som stadig er aktive på siden?
Jul 8, 2024 11:56:54 GMT
Om siden
Om Falanie
Velkommen til Landet i Midten (LM), en rollespilsside, der foregår i et fiktivt fantasyunivers i landet Falanie. Vi har komprimeret de vigtigste informationer, så det er let at komme i gang, men fordi vi spiller i et land, som vi selv har opfundet, vil der være en smule mere nødvendig baggrundslæsning end på en fanside. Det håber vi, at du er indstillet på. Til gengæld er der ikke andet du skal vide i forvejen.d!
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Vores spil foregår i år 844 i landet Falanie som strækker sig fra lenerne Arge i nord til Gustabis i syd. Klimaet varierer fra vintersnestorme i bjergene til sydens vinmarker, men selvom befolkningen er forskelligartet, så er de alle sammen et folk under Kong Belthair II af Falanie. Kongefamilien
har et fast greb om landet. Her er fyldt med magi, intriger og hverdagsdramaer.
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Post by Oudine Pottemager on Dec 2, 2021 6:19:52 GMT
Oudine så ikke at Jeans blære opgav. Hun hørte tilråbende og trådte i retningen væk, kun for øjeblikket senere at mærke en arm omkring taljen. Det gibbede svagt i hende, indtil hun hørte Talon Våbensmed's stemme og så op på ham. Hun stred ikke imod. Hun skulle ikke være der, nej. Menneskemængden kunne vende sig imod hende, selvfølgelig, men mest af alt havde hun ikke lyst til at se eller høre mere til Jeans endeligt.
Hun gemte sig ved sin ven og altid nærmeste støtte og tænkte ikke over hvordan han havde været der, lige da hun allermest havde brug for ham. Det var en evne han havde.
Post by Talon Våbensmed on Dec 4, 2021 1:02:14 GMT
”Jeg har dig.” Påpasselig med ikke at stramme sit greb mere end det var nødvendigt at holde Oudine på benene, hvis de pludselig skulle svigte, begyndte Talon at lede hende væk fra pladsen. En enkelt tilskuer ramlede sammen med Talon’s skulder og et undskyldende blik givet indtil genkendelsen af kvindeskikkelsen ved hans side. Øjne gled op i overraskelse og smallede sig straks efter. Luft blev trukket ind til hvad han antog måtte være optakt til en verbal overhaling af enkekonen. De blå øjne mørknede advarende, og de fik lov til at passere uden tilråb.
Først da lyden af den vrede folkemasse var så langt bag dem, at den knapt nok var en summen fik fødderne lov til at stå stille. ”Hvornår har du sidst spist?” Spurgte han med tydelig bekymring i blikket. Hun var ikke skind og ben, men med alt det der var sket ville det ikke være så underligt at lysten til mad svandt ind.
Post by Oudine Pottemager on Dec 4, 2021 8:35:01 GMT
Oudine lænede sig mod Talons stærke skikkelse og blev ført væk fra menneskemængden. Hun trak vejret mere frit, da de var langt nok fra Markedspladsen til at de ikke var omgivet af lyd og mennesker. Blikket mødte hans og mørke bryn trak sig sammen.
"Det ved jeg ikke," indrømmede hun. "Jeg er ikke sulten."
Post by Talon Våbensmed on Dec 5, 2021 23:20:19 GMT
Talon havde frygtet svaret også selvom han havde været forberedt på det. By spurvene måtte have fløjet med mere fyldte maver de sidste mange dage, end hendes havde været.
”Ouddie.” Sukkede han tungt, tæt på en hvisken, men på ingen måde fordømmende. Bekymringen satte sig som en dyb fuge mellem de lyse øjenbryn. ”Jeg har lidt brød, ost og tørret kød der hjemme. Vil du forsøge at få bare en enkelt bid ned? For Andréas’ skyld?” Hun bebrejdede sikkert allerede sig selv for kvindernes død, så han vidste bedre end at nævne hende selv som motivation.
Post by Oudine Pottemager on Dec 6, 2021 6:28:14 GMT
Oudine blev strøget blidt af Talons udtale af hendes kælenavn. Havde hun ret til at få nydelse ud af det? Nogensinde?
Hun medgav med en lille lyd, at hun gerne ville prøve. Argumentet var godt. For Andréas. Han var det vigtigste i hele verden. For ham ville hun gå igennem ild og vand og selvfølgelig kunne hun spise lidt brød for at have energi til at være hans mor.
Hun fulgte tavst med mod Talons hjem. Først da de var tæt på, åbnede hun selv munden igen.
Post by Talon Våbensmed on Dec 11, 2021 23:07:24 GMT
Talon var ikke overrasket over at have fundet Oudine på pladsen. Til dels forstod han der måtte have været et behov der havde drevet hende til pladsen, men han havde håbet at hun ville have været blevet der hjemme, hos adoptivforældrene.
De nåede det lille byhus. Nøglen blev fundet og døren låst op ”Ingen er tjent med det syn. Jeg ville fjerne det fra dine minder, hvis jeg kunne.” Svarede han medfølende, med døren holdt åben for hende. Uanset, hvor meget drabanten foragtede Bageren, så havde han aldrig ikke ønsket for hende at se Jean, en mand hun en gang havde elsket, hænge for enden af et reb.
”Sæt dig ned, så finder jeg lidt mad og drikke til dig.”
Post by Oudine Pottemager on Dec 12, 2021 9:47:15 GMT
Oudine havde sjældent været i huset. Det var ikke passende for en gift kvinde at tilbringe for meget tid i selskab med en mandlig ven, alene i hans hus. Den ene af de få gange var det også endt galt.
Hun satte sig ned på stolen og huskede hvordan hun havde stået op af bordet, da Talon kyssede hende første gang. De var ikke kommet væk derfra, før hendes skørter var oppe omkring hendes hofter. Hun fugtede læberne. Hun var i sorg, ikke i løbetid.
Blikket fulgte hendes ven rundt, som han fandt brød og ost frem og skænkede vand op fra en spand til hende. Jean var død, men hvad var han for hende? Det var længe siden hun havde næret nogen varme følelser for ham. Til sidst var han bare den krop, der til tider krævede hendes. Talon betød uendelig meget mere for hende, men det måtte han ikke vide. Han skulle ikke trækkes med en enkes kærlighed.
Post by Talon Våbensmed on Dec 17, 2021 1:58:38 GMT
Talon havde mest af alt lyst til at trække Oudine tæt ind til sig og aldrig igen give slip. Han havde lyst til at love hende ingen dårligdom nogensinde igen ville komme nåde hverken hende eller Andréas, men han kunne ikke spå om fremtiden og ønskede ikke at love mere end han kunne holde. I stedet forsøgt han efter bedste evne at gøre både ost og brød lidt mere præsentabelt på træfadet i håbet om det kunne give hende bare lidt appetit. Intentionen var dog langt bedre end resultatet, da anretningen blev sat foran hende.
Han tog plads på modsatte side af bordet ”Bebrejder du dig selv?” Spørgsmålet kom lidt pludseligt, men var på ingen måde fingerpegende. Han bebrejdede kun sig selv for ikke have holdt i sin intuition, men ikke hende. Han kunne aldrig bebrejde hende for Jean’s ugerninger.
Post by Oudine Pottemager on Dec 18, 2021 0:00:34 GMT
Oudine kastede sig ikke over maden, selvom hun var sulten. Hun betragtede den lidt, fjern i blikket, før Talons spørgsmål trak hendes opmærksomhed til sig. Hun løftede blikket og så på ham med store øjne.
"Det burde jeg nok," svarede hun. "Men jeg kendte ham jo knapt. Anede ikke at han hadede mig så meget."
Hun blinkede lidt. "Vidste du at de alle sammen lignende mig? Var det derfor jeg skulle blive indenfor?"
Post by Talon Våbensmed on Dec 18, 2021 23:32:52 GMT
Det skar i hjertet at se Oudine sidde der som en anden tom skal. De tomme øjne på en og samme tid både velkendte og så fremmede for ham. En arm strakte sig hen over bordet for at lade hånden lægge sig over hendes, men ikke mere fast end at hun stadig kunne trække den fri. Det var svært at sige hende imod og ærligt, så havde Talon ingen intentioner om at gøre lige netop det. Ingen havde kendt Jean Bager - end ikke hans egne forældre, så hvordan skulle hans hun have en chance for at vide, hvilket monster hun havde ægtet?
”Ja.” Lød det lidt hæst og han måtte rømme sig en enkelt gang for at få styr på stemmen ”Det var ikke dem alle sammen, men de fleste og jeg kunne ikke…” Samle enderne? Se andet end dig i dem? Panden rynkede sig og læberne klemte sig kort sammen ”Hvis jeg havde vist, Ouddie…”
Post by Oudine Pottemager on Dec 19, 2021 0:17:52 GMT
Oudine trak ikke hånden fri. Hendes blik mødte Talons, imens han rømmede sig og fandt ordene. Hun rynkede panden dybt og rystede på hovedet. Så drejede hun hånden for at lukke fingrene om Talons.
"Det er heller ikke din fejl," mindede hun ham alvorligt om. "Det er kun hans skyld og nu er han død. Nu er der ikke flere at bebrejde. Nu må deres familier stifte fred med det forfærdelige. Hans forældre er flygtet. Jeg tror ikke kvarteret bebrejder mig, men jeg ved ikke hvad de ville gøre ved Andréas, hvis de fik muligheden. De tror jo, at han er Jeans."
Hun talte lidt i en strøm og mest til sig selv. Hun tænkte ikke over at hun sagde det højt, som altid kun havde været underforstået.
Post by Talon Våbensmed on Dec 19, 2021 0:54:03 GMT
Det tog længere tid for ordene at synke ind end det burde. Måske fordi Talon så længe havde forkastet tanken om muligheden for at den lille mørkhåret størrelse overhovedet kunne være hans. Det havde jo været det nemmeste, for alle parter involverede og nu blev det hele pludseligt vendt op og ned. Realiseringen fik de blå øjne til at spærre sig op og munden til at åbnede, for derefter at lukkes igen som var han en fisk trukket over vande.
Talon sænkede blikket til deres hænder. Han kunne ikke se hende i øjnene, når han spurgte - bange for at finde spor af skam i det kønne kvinde ansigt. "Hvad mener du med de tror han er Jean's? Er han ikke det?" Hjertet bankede hårdt i brystkassen, så hårdt at han kunne have troet det ville falde ud af brystet på ham "Er han... Efter vores nat sammen?"
Post by Oudine Pottemager on Dec 19, 2021 1:00:42 GMT
Oudine havde ikke overvejet hvad hendes ord afslørede. Hun havde end ikke tænkt tanken, før Talon spurgte hende. Da blev hun kridhvid i ansigtet og rykkede sin hånd væk, som om hun havde brændt sig.
Hun rejste sig op med en skraben af stolen og vendte sig væk, imens hun begravede ansigtet i hænderne. "Nej, nej, nej," messede hun. Hun skulle jo netop ikke trække Talon ned med sig, så hun forsøgte at konstruere en løgn.
"Jeg ved ikke hvis han er. Der var en anden mand," forsøgte hun, let desperat og ikke overbevisende.
Post by Talon Våbensmed on Dec 19, 2021 1:12:10 GMT
Hun forvandt hurtigere ud af fingrene på ham end han brød sig om. Straks efter skramlede stolens ben over gulvet og som en direkte spejling fulgte han hende.
Skridtene blev hurtigt taget rundt om bordet, om foran hende "Ouddie, kig på mig." Bad han med rolig stemme, selvom hele kroppen dirrede af en indre uro. Forsigtigt prøvede Talon at fjerne hendes hænder, så han kunne tage hendes ansigt mellem sine hænder "Er Andréas min? Er hans vores?" Ordene gjorde munden tør og hjertet håbefuldt.
Post by Oudine Pottemager on Dec 19, 2021 1:20:27 GMT
Nej, nej, nej, det løb ud af fingrene på hende. Talon tog hendes hænder og hun så op på ham med store øjne. Hvorfor var der en gnist i hans blik? Håb? Det måtte være indbildt. Hun blinkede, men formåede ikke at lyve for ham, tydeligvis.
"Du har intet ansvar," svarede hun bestemt. "Jeg er hans mor og han behøver ikke vide andet. Jeg bondefanger dig ikke til noget ansvar, Talon. Jeg ved godt at vi bare er venner."
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Døden kom tidligt
Cbox-navn: Mithras
Alder: Enogtredive
Tiltales: Madam
Lokation: Levagny
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Enkefrue
Karakterark: Link
Post by Oudine Pottemager on Dec 2, 2021 6:19:52 GMT
Cbox-navn: KemikalieX