Uller Væringer: er denne vores nye boks? ? ?
Jul 20, 2023 19:03:01 GMT
Mithras: Ja, det er LM's chat, efter at vi er gået primært over til discord.
Jul 20, 2023 19:15:30 GMT
Mithras: Den er hverken flot eller genial, men hvis der skulle komme nogen forbi, så er de velkomne til at smide en lille besked her. <3
Jul 20, 2023 19:16:13 GMT
Gæst: Er der nogen som stadig er aktive på siden?
Jul 8, 2024 11:56:54 GMT
Om siden
Om Falanie
Velkommen til Landet i Midten (LM), en rollespilsside, der foregår i et fiktivt fantasyunivers i landet Falanie. Vi har komprimeret de vigtigste informationer, så det er let at komme i gang, men fordi vi spiller i et land, som vi selv har opfundet, vil der være en smule mere nødvendig baggrundslæsning end på en fanside. Det håber vi, at du er indstillet på. Til gengæld er der ikke andet du skal vide i forvejen.d!
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Vores spil foregår i år 844 i landet Falanie som strækker sig fra lenerne Arge i nord til Gustabis i syd. Klimaet varierer fra vintersnestorme i bjergene til sydens vinmarker, men selvom befolkningen er forskelligartet, så er de alle sammen et folk under Kong Belthair II af Falanie. Kongefamilien
har et fast greb om landet. Her er fyldt med magi, intriger og hverdagsdramaer.
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Cbox-navn: Mithras Alder: Niogtyve Tiltales: Deres Kongelige Højhed Erhverv: Prins og baron Lokation: Levagny Nationalitet: Gestrarianer Civilstatus: Gift Med: Emblin af Bar Van Karakterark: Link
Post by Heinrich af Bar Van on Mar 17, 2024 17:57:28 GMT
Heinrich udvekslede et enkelt, alvorligt blik med Estienne, før han begyndte at gå med Emblin, armen omkring hende, ikke et eneste spørgsmål. Han dirrede lidt af vrede, af angst.
Først da han kunne lukke døren, dreje sig rundt og tage hende ind, lod han noget af det slippe ud.
"Emblin. Tal hurtigt og forklar mig hvad i alverden du foretog dig alene med Baronessen af Chales så tæt på de forbrydere?"
Post by Emblin af Bar Van on Mar 17, 2024 18:15:21 GMT
Emblins hjerte fløj op i halsen, da baronen og Heinrich pludselig stod foran dem. Hun tog sig primært af sidstnævnte, selvom hun ikke fik gjort hverken fra eller til, før han havde omfavnet hende og dernæst gennet hende tilbage til deres tildelte kammer.
Og så talte han og hun så ham stadig ikke i øjnene, men havde blikket mod et punkt på hans kæbe. Hun sank, men hun var ærlig.
"Jeg havde brug for at se, at de var der," sagde hun hæst, men ikke beklagende, selvom han havde forsikret hende om det.
Cbox-navn: Mithras Alder: Niogtyve Tiltales: Deres Kongelige Højhed Erhverv: Prins og baron Lokation: Levagny Nationalitet: Gestrarianer Civilstatus: Gift Med: Emblin af Bar Van Karakterark: Link
Post by Heinrich af Bar Van on Mar 17, 2024 18:31:26 GMT
Heinrich knyttede den ene hånd hårdt. Han havde heldigvis sat faklen fra sig på vej op, så han gjorde ingen skade, da han fægtede lidt i luften med den anden hånd.
"Du skulle se dem?! Emblin, de er farlige. Hvad hvis... Hvis de var brudt fri... Jeg har kun lige fået dig tilbage og du... Du kan ikke engang se på mig. Hader du mig så meget?"
Post by Emblin af Bar Van on Mar 17, 2024 18:36:34 GMT
Emblin så ikke på ham, ikke før hans indledende ord, fik hendes blik til at flyve til hans. Kun i et kort sekund, det korteste, men nok til at gnisten i hendes var helt tydelig. Så slog hun blikket væk igen og pressede læberne hårdt sammen.
"Jeg ved, at de er farlige," svarede hun dirrende og pludselig lød hun vred. "Tror du ikke, at jeg ved det?"
Post by Heinrich af Bar Van on Mar 17, 2024 18:45:07 GMT
Heinrichs blod frøs til is. Han stivnede og stirrede på hende. "Selvfølgelig ved du det," svarede han, mere afdæmpet.
"Så derfor forstår jeg ikke et ord af hvorfor du ville nærme dig dem igen, medmindre det handler om at straffe mig. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at gøre det rigtigt. Jeg kan ikke gå tilbage i tiden og ikke rejse væk. Jeg ville gøre det, hvis jeg kunne."
Post by Emblin af Bar Van on Mar 17, 2024 18:56:08 GMT
Emblin havde aldrig været kold eller hævngerrig og hun udviste kun sjældent vrede, men nu var alle tre ting aktuelt. Hun var ikke sig selv, ikke den samme i det øjeblik og ikke den omsorgsfulde Emblin, der formåede at befri ham fra hans pinsler.
"Det handler ikke om dig," svarede hun bare, mens hun mest af alt havde lyst til at skrige. Som om det kunne få alt kaosset i hendes indre væk. "Jeg havde brug for at se dem lænket."
Nej, hun var ikke sig selv. For den Emblin, der havde været, ville aldrig nogensinde have sagt det næste:
Post by Heinrich af Bar Van on Mar 17, 2024 19:03:19 GMT
Heinrichs ego var måske lige vel stort. Det blev i hvert fald punkteret nu. Han stod efterladt med åben mund over de ord, der kom ud over hans milde, blide hustrus læber. Endelig lykkedes han med at lukke munden og stoppe med bare at stå og stirre på hende.
"Emblin," sagde han, rystet i sin grundvold over det. "Selvfølgelig kommer de til at blive henrettet. Men er du virkelig sikker? Det er et frygteligt syn. For en kvinde..."
En adelskvinde. En sød, venligsindet, hjælpsom adelskvinde.
Post by Emblin af Bar Van on Mar 17, 2024 19:16:10 GMT
Emblin forstod, at hun chokerede ham, men hun kunne ikke tage sig af det. Hun så bare på det samme punkt, som hun hele tiden havde set på, frossen udadtil, selvom hun havde lyst til at krakelere igen.
"Du hørte mig," svarede hun bare hult, da han begyndte at protestere.
Post by Heinrich af Bar Van on Mar 17, 2024 19:24:57 GMT
Heinrich tog en dyb indånding. Så nikkede han. "Meget vel," svarede han. "Vi bliver her til de er henrettet. Men jeg har betingelser."
Han ventede til han var sikker på at hun lyttede. "Du skal se mig i øjnene. Du må ikke nærme dig dem igen. Og vigtigst af alt, så skal du tale med mig. Fortælle mig om dine rædsler. Lade mig bære dem med dig."
Post by Emblin af Bar Van on Mar 17, 2024 19:45:48 GMT
Emblin lyttede. Alt i hende var i uro og den stålsatte vrede fra lidt siden, vaklede nu. Hans ord fik frygten til at røre på sig igen, men en anden frygt. Den frygt, der hele tiden havde afholdt hende fra at møde hans blik.
"Jeg kan ikke," svarede hun og stemmen var så lav, at den kun netop var hørlig.
"Jeg kan ikke, når jeg ved, at du aldrig kommer til at se på mig på samme måde igen."
Post by Emblin af Bar Van on Mar 17, 2024 20:53:34 GMT
Emblin havde ikke andet valg end at løfte hagen, men der gik alligevel et øjeblik, før hun endelig slog blikket op. Det var ikke ordren i hans ord, der gjorde udslaget, selvom hun ikke var vant til at han kommanderede med hende.
Men blikket mødte hans og hendes øjne blev tårefyldte.
Post by Heinrich af Bar Van on Mar 17, 2024 21:06:28 GMT
Heinrich ventede. Endelig så hun ham i øjnene og han tog en dyb indånding. Hans anden hånd fandt hendes kind.
"Jeg ved ikke hvad i alverden, der har overbevist dig om, at jeg ville se på dig som andet end min højt elskede, værdifulde, smukke og begavede hustru, Emblin. Jeg er så uendelig ked af, at jeg efterlod dig og borgen sårbar. Det vil aldrig ske igen. Jeg lover, at passe på dig, altid."
Post by Emblin af Bar Van on Mar 17, 2024 21:17:08 GMT
Emblin havde været rædselsslagen for at se ham i øjnene, af frygt for, at hans syn på hende havde ændret sig, men også fordi, hun i dagevis havde troet, at hun aldrig ville se ham igen. Nu, som hun så ind i hans velkendte blik for første gang i over en måned, smuldrede det alt sammen og tårerne fik frit løb igen.
"Jeg troede, at jeg skulle dø," sagde hun endelig, kvalt.
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Efter rædslen
Cbox-navn: Mithras
Alder: Niogtyve
Tiltales: Deres Kongelige Højhed
Erhverv: Prins og baron
Lokation: Levagny
Nationalitet: Gestrarianer
Civilstatus: Gift
Med: Emblin af Bar Van
Karakterark: Link