Uller Væringer
Cbox-navn: Uller
Alder: Enogtyve
Erhverv: Lidt af hvert
Lokation: Levagny
Nationalitet: Aglium
Civilstatus: Alene
Karakterark: Link
|
Post by Uller Væringer on Jul 22, 2021 11:02:43 GMT
Det var lidt over midtdag og det havde været en meget varm dag og solen skindet hjalp slet ikke så dem med muligheden at gå i ly og dem med en kærlighed for spil om chancer havde taget ly på den sorte hund og i dag var Uller der for at kæmpe mod andre med bare næver for penge imens folk så på tog væddemål om hvem ville vinde Uller havde et par brune bukser og hans trøje af samme farve lå over en stol eftersom han var i gang med at give tæsk til sin første modstander
|
|
Esther Skyggebarn
Cbox-navn: Raven
Alder: Syvogtyve
Tiltales: Frøken
Erhverv: Tyv
Nationalitet: Hasneaner
|
Post by Esther Skyggebarn on Jul 22, 2021 11:14:44 GMT
Esther var kommet til byen for få dage siden og havde indtil nu sovet på må og få, hvor hun lige kunne finde ro til det. Hun havde fået fingre i nogle enkelte mønter, så havde dermed besluttet sig for at de skulle gå på et solidt bid morgenbrød og noget godt på en af kroerne. Fra barnsben havde hun lært sig at de bedste kroer fandtes på havnen, så her var hun gået ned, hvor hun da også var stødt på en ganske udmærket beværtning.
Som hun trådte indenfor knækkede hun kort i nakken og så rundt, jo her var noget bedre end ude i den lysende sol. Man skulle ellers tro solskin ville give anledning til mange skygger at gemme sig i, men solen og generelt vejret her var noget varmere end hvad Esther var vant til, hvilket fik hende til at søge ly for middagsheden. Hun bestilte et krus øl og lidt brød og pølse for så at sætte sig ved et tomt bord. Herfra kunne hun se den nævekamp der var i gang og som der blev uddelt en hel del væddemål henover. Se det var noget hun fandt underholdende. Måske hun også selv skulle vædde og skaffe sig flere penge, eller endnu bedre deltage i morskaben selv.
Som altid var hun iført mørke læderbukser og en forholdsvis stram, men dog stadig med bevægelighed i sig, overdel, samt lette sko. Intet skulle tynge hende ned, men kunne da også, så man godt efter aner at hun havde et par knive på sig. Størst og ældst var den der sad i bæltet.
|
|
Uller Væringer
|
Post by Uller Væringer on Jul 22, 2021 11:35:31 GMT
Uller havde sin opmærksomhed rettet mod den person han gav tæsk til at ligge mærke til en mere komme ind men hans modstander var ikke særlig god så det et par slag efter den nye person var kommet ind var hans modstander slået ud og faldt ned på gulvet og en mand kom ind i den lille ring og løftede Ullers arm og råbte over folk udråbe at glæde eller skuffelse ”vinderen er vildmanden Uller næste kamp er om 5 minutter” og manden gav Uller en halv stor pose med penge og han gik over til bordet hvor hans trøje var og en krus øl blev stillet foran ham og han begyndte at drikke af den og forberede sig til den næste kamp
|
|
Esther Skyggebarn
|
Post by Esther Skyggebarn on Jul 22, 2021 11:44:34 GMT
Esther fulgte med i kampen og kunne godt se den ene mand var den anden overlegn. Det fik hende kun til at fnyse og fik tankerne til at løbe af med hende om hun selv ville kunne tackle ham. Han havde fået nogle gode slag ind, det måtte hun give ham, men han var ikke så let på tå som hun. Det virkede han ikke til. Mens hun sad og analyserede ham, blev den anden slået i guvet, og kampen var forbi. Jublen overdøvede næsten proklameringen af vinderen. En oplysning, der fik Esther til at spidse øre. Uller? Hmm? Det skulle vel aldrig være...
Med en selvsikker bgang rejste hun sig fra sin plads, tog sit krus og gik over imod fyren, der netop havde vundet. Han havde samtidig fået en farlig masse penge, der virkede yderst interessante. Ved bordet skævede hun til en tom stol. "Er der optaget her?" spurgte hun, men lod sig roligt dumpe ned før han kunne nå at svare.
|
|
Uller Væringer
|
Post by Uller Væringer on Jul 22, 2021 12:00:25 GMT
Uller var lige ved at sige nej han var ikke så interesseret at tale med nogen når han var i gang med at forberede sig til sin næste kamp for han vidste at hvis han vundet 10 gange i træk ville han vinde en lang større pris han lige havde vundet men var stadig 8 kampe mere før han ville nå det men da kvinden var dumpe ned på den tom stol genkendte han hende og sagde lette overrasket ”Esther hvad i alverden laver du her” selvom det havde været en del år siden de sidst havde set hinanden kunne han stadig genkende han havde haft den største crush for hende den gang
|
|
Esther Skyggebarn
|
Post by Esther Skyggebarn on Jul 22, 2021 12:13:34 GMT
Esther smilede lidt selvtilfreds da hun blev genkendt og rankede ryggen. Så var det altså Uller. ikke at hun i sin tid havde givet ham synderlig meget opmærksomhed, men de kom da i de samme kredse og han havde virket meget ivrig efter at tale med hende. Men det var alligevel 5 år siden nu, og hun kunne derfor ikke være sikker på hvor de stod i forhold til hinanden, hvorfor hun ikke bare kastede sig i armene på ham som gamle venner. Desuden var det vel også bedre lige at gå forsigtigt til den. "Her? Jeg gemmer mig for solen, overvejer hvor mange penge jeg kan tjene på dig og ikke mindst, nyder et godt krus øl." hun remsede det op som var det det mest åbenlyse og naturlige i hele verden og trak efterfølgende lidt på skuldrene. Uller havde altid virket lidt ekstra glad for hende, hvilket kun gjorde det mere interessant at sidde her nu og se hvad han var blevet til. Han havde jo bare været en stor dreng sidst de havde set til hinanden. Han var blevet pæn, det måtte hun give ham og virkede god i kamp, også point for det. "Og du er ved at banke den halve by for penge?"
|
|
Uller Væringer
|
Post by Uller Væringer on Jul 22, 2021 13:41:51 GMT
Det var lidt mærkeligt for Uller at det var Esther som startede at tale til ham det var ham som prøvede at tale med hende og ikke altid med den store held så han så lidt mere omhyggelig på hende hun havde ikke haft den største forandring siden sidst de havde set hinanden selvom var ret sikker på de havde været cirka den samme højde hvad de bestemt ikke var mere og han kunne godt se hvorfor han havde haft sådan en stor interesse for hende i sin tid så han sagde smilende ”kun den dumme del men der er stadig 8 kampe mere så du burde kunne tjene en god del penge med mindre jeg taber før da” han vidste godt af de bedre kæmper ville komme senere
|
|
Esther Skyggebarn
|
Post by Esther Skyggebarn on Jul 22, 2021 13:55:05 GMT
Det var svært ikke at grine over hans kommentar til hvordan det kun var de dumme han tæskede. Det mindede hende om at hun altid havde fundet ham sød. Hun rystede da også lidt på hovedet af ham, men var alligevel imponeret over hvor langt han var nået siden sidst de havde talt sammen. Hans opfordring til at sætte penge på ham kunne hun egentlig godt lide, men hun var ikke så interesseret i at bruge de få mønter hun havde. Af samme årsag skævede hun lidt til ham og sendte ham et flirtende smil. "Jeg har ikke rigtig penge at sætte søde Uller, men du kunne jo altid låne mig lidt start kapital, så skal jeg nok stå for at formere dem." Tilbød hun med en legende stemme.
|
|
Uller Væringer
|
Post by Uller Væringer on Jul 22, 2021 14:14:39 GMT
Han smil blev kun større da hun gav ham det flirtende smil og sagde lettere flirtende ”det ville jeg gerne kære Esther men hvordan kan jeg være sikker på du ikke vil bare løbe væk med din start kapital og jeg vil aldrig se dig igen” det var ikke fordi han forventede hun ville faktisk gøre det men han ville gerne vide hvad hun ville gøre for at få det lille lån og det hjalp slet ikke at han havde en lille forhåbentlig at måske denne gang hun ville have lidt sjovt med ham denne som han ønskede hun ville gøre for 5 år siden
|
|
Esther Skyggebarn
|
Post by Esther Skyggebarn on Jul 22, 2021 14:22:16 GMT
Esther lænede sig tilbage i sædet og så op og ned af ham, endnu med et skævt smil. Han var ikke helt dum knægten overfor. Hun fnøs let før hun så lånede sig ind imod ham. "1 lån mig nogle penge." Hun holdt en finger i vejret for ham. "2-" Endnu en fingre blev vist frem. "Sørg for at vinde dine kaampe så de penge jeg satser på dig bliver forøget. 3 Jeg giver en øl når du er færdig." En sidste finger skød i vejret, som for at understreje at der var 3 grunde til at han ikke skulle frygte at hun tog røven på ham. Nemt og simpelt. Ville han have mere end det, så måtte han da virkelig gøre sig lidt fortjent til det.
|
|
Uller Væringer
|
Post by Uller Væringer on Jul 22, 2021 14:38:02 GMT
Det var tre meget gode grunde men han ville gerne have lidt mere ud af det så han sagde ”og hvad nu hvis jeg giver dig mine pris for vær gang jeg vinder så du har endnu mere af væde med hvad vil så ville 4 så være” det var mere at nysgerrighed hvad hun ville gøre hvis han gjorde det og han vidste godt de penge han ville vinde kunne nemt nok kunne lade en lev relativt gode forhold for en måneds tid og hvis hun satser på ham ville give en meget god udbetaling
|
|
Esther Skyggebarn
|
Post by Esther Skyggebarn on Jul 22, 2021 14:58:08 GMT
Esther fugtede læberne med tungen mens hun overvejede hans bud. Hun var ikke dum, han fiskede efter noget. Det var tydeligt at mærke. "Du giver mig hele din fine lille pengepose der? efter hver kamp? Og hvad jeg så gir til gengæld? Jeg kunne.. købe en flaske vin vi kunne dele? Eller du har måske noget andet i tankerne?" Lød det drillende fra hende, mens hun så lod sin fod strejfe op og ned af hans ben under bordet. "Ellers så kunne jeg måske lokkes til at bruge en hel aften sammen med dig. Vi kunne finde et sted og spille kort?"
|
|
Uller Væringer
|
Post by Uller Væringer on Jul 22, 2021 15:18:23 GMT
Det var ret nemt at se på Uller at han var glad for hvad hun sagde og hvad hun gjorde under bordet så han sagde ”jeg havde godt nok noget mere fysisk men jeg ville ikke sige nej til det” og han var bestemt klar til sin næste kamp og manden fra før råbte ”næste kamp starter lige om lidt” så Uller rejste sig op og kastede pengepose til hende og sagde lettere drillende ”håber du er klar til i aften vi kommer til at have masser af sjov” og drak det sidste at sin øl og gik mod ringen
|
|
Esther Skyggebarn
|
Post by Esther Skyggebarn on Jul 22, 2021 15:54:06 GMT
Okay indrømmet han var da blevet mere charmerende , det ville hun gerne give ham. Ligesom han faktisk også lige nu virkede til at være ret godt selskab. Måske hun faktisk skulle give efter for ham, bare denne ene gang. Men så igen, han skulle vel ikke have det alt for nemt. "Mere fysisk? Skat hvis du vil have et kys, så må du gøre dig fortjent til det og vise du er en mand." Hun morede sig glædeligt og tog imod pengene har rakte hende. eN god håndfuld af dem røg i egen lomme mens hun sørgede for at de resterende blev sat til væddemålet. "Jeg skal nok vente på dig, lad dig nu ikke blive slået helt ud. Jeg har ikke lyst til at kysse en blodpølse."
|
|
Uller Væringer
|
Post by Uller Væringer on Jul 22, 2021 16:51:57 GMT
Uller smilede tilbage til hende og sagde lettere drillende ”hvad kan være mere mandlige end to mænd kæmpe mod hinanden” han lagde ikke mærke til hun tog nogle at hans penge og puttede dem i egen lomme hans opmærksomhed var rettet mod sin pris hans næste kamp var ikke særlig stor udfordring så efter kun et par slag og så var det over og den råbende mand gav ham endnu en pose med penge samme størrelse som den sidste han fik og han kastede den videre til Esther og han blev i ringen og råbte højt ”lad forsætte det her”
|
|
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
et gammelt flamme og gode penge
Post by Uller Væringer on Jul 22, 2021 11:02:43 GMT