Uller Væringer: er denne vores nye boks? ? ?
Jul 20, 2023 19:03:01 GMT
Mithras: Ja, det er LM's chat, efter at vi er gået primært over til discord.
Jul 20, 2023 19:15:30 GMT
Mithras: Den er hverken flot eller genial, men hvis der skulle komme nogen forbi, så er de velkomne til at smide en lille besked her. <3
Jul 20, 2023 19:16:13 GMT
Gæst: Er der nogen som stadig er aktive på siden?
Jul 8, 2024 11:56:54 GMT
Om siden
Om Falanie
Velkommen til Landet i Midten (LM), en rollespilsside, der foregår i et fiktivt fantasyunivers i landet Falanie. Vi har komprimeret de vigtigste informationer, så det er let at komme i gang, men fordi vi spiller i et land, som vi selv har opfundet, vil der være en smule mere nødvendig baggrundslæsning end på en fanside. Det håber vi, at du er indstillet på. Til gengæld er der ikke andet du skal vide i forvejen.d!
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Vores spil foregår i år 844 i landet Falanie som strækker sig fra lenerne Arge i nord til Gustabis i syd. Klimaet varierer fra vintersnestorme i bjergene til sydens vinmarker, men selvom befolkningen er forskelligartet, så er de alle sammen et folk under Kong Belthair II af Falanie. Kongefamilien
har et fast greb om landet. Her er fyldt med magi, intriger og hverdagsdramaer.
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Post by Bartholomeus af Charenoy on Feb 16, 2021 22:33:54 GMT
Bartholomeus havde ikke tænkt sig at tage imod et nej uanset, men der var selvfølgelig grænser for hvor meget han kunne sætte foden ned, når de kun var forlovede. Han havde heller ikke planer om at være en mand, der styrede alting med hård hånd, men han vidste at der var visse ting han skulle beslutte og hans grevinde skulle kunne ride på en hest.
"Godt," svarede han hende. "Jeg skal nok være blid," brummede han i en let hentydning.
Cbox-navn: Night Alder: Niogtyve Tiltales: Nådigfrue Lokation: Levagny Nationalitet: Falanist Civilstatus: Gift Med: Bartholomeus af Charenoy Karakterark: Link
Post by Igraine af Charenoy on Feb 16, 2021 22:49:57 GMT
Igraine var temmelig bekymret for udsigten til morgendagen nu, men hun havde også hørt årsagen til nødvendigheden og der var ikke så meget andet at gøre.
Bekymringen gjorde også, at hun ikke var forberedt på de næste ord og hun nåede ikke at holde et næsten muntert fnys tilbage. I kølvandet på dén åbenlyse lyd, var der heller ingen grund til at lade være med at smile svagt.
Mørke øjne rettede sig mod ham og hun pressede læberne lidt sammen, som mundvigene sitrede. "Meget nobelt af Dem," svarede hun, og skjulte ikke, hvordan ordene havde sendt tankerne på vildspor. Han lignede da heller ikke en blid mand.
Post by Bartholomeus af Charenoy on Feb 16, 2021 23:13:11 GMT
Bartholomeus nød det lille fnys fra enkefruen en hel del. Hun var ingen uskyldighed på sytten år og det kunne han ganske godt lide. Uskyldighed havde aldrig rigtig interesseret ham.
"De tror mig måske ikke, men jeg kan sagtens være forsigtig," brummede han, før han tog en tår vin og undlod at forfølge det meget længere. Der måtte vel være en grænse, selvom han ikke vidste hvor den var med en forlovet.
Cbox-navn: Night Alder: Niogtyve Tiltales: Nådigfrue Lokation: Levagny Nationalitet: Falanist Civilstatus: Gift Med: Bartholomeus af Charenoy Karakterark: Link
Post by Igraine af Charenoy on Feb 17, 2021 7:35:18 GMT
Hvis Igraine blot havde set lensarvingen og aldrig havde udvekslet et eneste ord med ham, ville hun måske netop være tilbøjelig til rent faktisk at tro, at han var en ublid mand. De havde dog efterhånden talt en del og hun havde observeret hans handlinger ved flere lejligheder og ikke i nogen af tilfældende, var det reelt det indtryk, hun var blevet efterladt med.
"Jeg tror Dem," rettede hun ham da også, lidt mere mildt nu, selvom hun selv havde nydt det kortvarige glimt af noget mere intimt. Det passede sig dog næppe at dvæle det. Smilet vandt lidt, trods nervøsiteten. "Det er ikke Dem, der er min bekymring."
Post by Bartholomeus af Charenoy on Feb 17, 2021 10:19:51 GMT
Bartholomeus var en smule tabt i tanker om hvordan han ville være blid ved Igraine af Triviers på deres bryllupsnat. Lægge hende forsigtigt ned på sengen og ikke støde i hende som i en af de horer han primært havde delt seng med. Hun var en mild kvinde, men også en kvinde med humor og gnist og han håbede de ville passe sammen under lagnerne. Hvis ikke, var der altid andre, men et tæt partnerskab var bedst, om man ikke ofte forlod det og hans forældre havde oftest delt soveværelse.
Han blinkede en enkelt gang og hev sig selv ud af overvejelserne og ind i virkeligheden. "Nej, det er vel hesten," konstaterede han. "Vi finder Dem et mildt eksemplar, der ikke bliver nervøs så let," svarede han med en svagt drillende undertone.
Post by Igraine af Charenoy on Feb 17, 2021 11:31:04 GMT
Igraine kunne ikke vide, at deres tanker ikke var fjernt fra hinanden, men hun mente dog at se noget på ridderens ansigt, som afslørede at han i hvert fald selv havde været distraheret af andet. Hans ord fik hende da også til at slippe en dæmpet, munter lyd. Undertonen havde en formildende effekt på den sårbarhed, hun havde lagt for dagen og hun var reelt taknemmelig for hans håndtering af det.
Det var da også det, der tjente ham et lidt mat smil, som afslørede hvide tænder. "Jeg stoler fuldt ud på Deres dømmekraft," medgav hun, ikke usandt. "Og så skal jeg gøre mit bedste for selv at leve op til samme beskrivelse."
Post by Igraine af Charenoy on Feb 17, 2021 12:12:14 GMT
Igraine kom til at smile igen over hans ord, men mærkede til sin egen forundring også et let sug i mellemgulvet over gnisten i hans blik. Det ansporede hende til at lade blikket søge en enkelt gang over hans ansigt og i stille sind kunne hun ikke lade være at tænke, at manglende tiltrækning ikke ville blive et problem. Ikke, at hun havde været meget bevidst om det før nu.
Tanken fik hende kort til at slå blikket ned med et lidt afslørende smil, før mørke øjne alligevel søgte tilbage op til hans. "Lad os håbe, at det ikke ændrer sig alt for meget i morgen, så," svarede hun i mild spøg, men ikke uden at nyde den mere afslappede tone, der havde fundet vej til dem.
Post by Igraine af Charenoy on Feb 17, 2021 14:10:23 GMT
Igraine kunne ikke lade være at hæve brynene lidt over hans ord, men hun tog det ikke tilnærmelsesvis som en fornærmelse. Tværtimod slap hun en lavmælt, blød lyd, ikke blind for årsagerne bag eller at det såmænd helt sikkert var ganske alvorligt ment.
"Ud fra en interesse i, hvad fremtiden har at byde på, antager jeg," svarede hun da også, ikke uden følelsen af at blive sat på prøve, men uden at have et problem med det. Hun havde allerede selv lavet flere vurderinger af ham.
Post by Bartholomeus af Charenoy on Feb 17, 2021 15:45:32 GMT
Bartholomeus nikkede en enkelt gang. "Naturligvis," medgav han sobert. "Vi har lang tid foran os sammen, Nådigfrue. Og jeg vælger at betragte et ægteskab som et partnerskab, hvor vi forhåbentlig kan få det bedste ud af hinanden. Men hvor vi også kommer til at se hinandens værre sider."
Han drak en tår vin mere. "Ikke at jeg burde indrømme at have nogen på nuværende tidspunkt..."
Post by Igraine af Charenoy on Feb 17, 2021 17:34:42 GMT
Igraine betragtede ham med interesse og smilede antydningsvist over afslutningen. "Jeg forventer ikke, at De er mindre menneskelig end alle andre," svarede hun og lod blikket dvæle ved hans. Hun drejede kruset lidt, men tog ikke selv en tår vin nu. I stedet fortsatte hun.
"Jeg har utvivlsomt selv sider, der til tider vil komme til at gå Dem på." Hun smilede svagt, men var alvorlig. "Men jeg deler Deres ønske om et partnerskab, Ridder Charenoy. Og jeg tror, at vi har et godt udgangspunkt her. Jeg håber, at De er enig."
Post by Bartholomeus af Charenoy on Feb 17, 2021 22:53:10 GMT
Bartholomeus nikkede langsomt. Et svagt smil trak lidt i hans mundvige igen og han betragtede hende interesseret, lidt nysgerrig på hvad han mon ikke ville bryde sig om.
"Jeg er enig," svarede han roligt. "En del er nok chokerede over at jeg endelig har overgivet mig..."
Post by Igraine af Charenoy on Feb 18, 2021 8:23:24 GMT
Igraine smilede lidt, men undrede sig ikke meget over hans ord. Han havde allerede fortalt, at han havde skræmt mere end femten komtesser væk og hun havde en fornemmelse af, at det ikke ligefrem havde været ufrivilligt. Hun slog kort blikket ned til hænderne, men kun et øjeblik, før det var tilbage på ham. "Jeg vælger at tage det som noget positivt, frem for en handling i desperation," svarede hun mildt og tonefaldet antydede at hun spøgte, frem for at fiske efter komplimenter. Den slags regnede hun allerede nu ikke med fra lensarvingen.
Til gengæld fortsatte hun: "Jeg havde ærligt ikke selv forventet, at det ville gå så stærkt, når først jeg kom til Levagny," lød indrømmelsen. Bartholomeus af Charenoy havde slet og ret været den første mand, som hun havde mødtes med med henblik på et muligt ægteskab.
Post by Bartholomeus af Charenoy on Feb 18, 2021 20:49:50 GMT
Bartholomeus betragtede Igraine med et sundt niveau af interesse, synes han selv. Han smilede ganske svagt i et øjeblik og trak på skuldrene.
"Jeg havde forventet at jeg ville blive trukket igennem hele denne miserable sæson foran endeløse mængder af syttenårige piger. Sådan lader det til at vi begge blev positivt overraskede," konstaterede han, før han åndede hørligt ud.
"Nu er vi forlovede og jeg tænkte derfor på, om De ville acceptere at kalde mig ved navn og droppe titlerne, i det mindste i enrum?"
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Under lidt løsere rammer
Cbox-navn: Mithras
Alder: Enogtredive
Tiltales: Nådigherre
Erhverv: Ridder
Lokation: Levagny
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Gift
Med: Igraine af Charenoy
Karakterark: Link