Uller Væringer: er denne vores nye boks? ? ?
Jul 20, 2023 19:03:01 GMT
Mithras: Ja, det er LM's chat, efter at vi er gået primært over til discord.
Jul 20, 2023 19:15:30 GMT
Mithras: Den er hverken flot eller genial, men hvis der skulle komme nogen forbi, så er de velkomne til at smide en lille besked her. <3
Jul 20, 2023 19:16:13 GMT
Gæst: Er der nogen som stadig er aktive på siden?
Jul 8, 2024 11:56:54 GMT
Om siden
Om Falanie
Velkommen til Landet i Midten (LM), en rollespilsside, der foregår i et fiktivt fantasyunivers i landet Falanie. Vi har komprimeret de vigtigste informationer, så det er let at komme i gang, men fordi vi spiller i et land, som vi selv har opfundet, vil der være en smule mere nødvendig baggrundslæsning end på en fanside. Det håber vi, at du er indstillet på. Til gengæld er der ikke andet du skal vide i forvejen.d!
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Vores spil foregår i år 844 i landet Falanie som strækker sig fra lenerne Arge i nord til Gustabis i syd. Klimaet varierer fra vintersnestorme i bjergene til sydens vinmarker, men selvom befolkningen er forskelligartet, så er de alle sammen et folk under Kong Belthair II af Falanie. Kongefamilien
har et fast greb om landet. Her er fyldt med magi, intriger og hverdagsdramaer.
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Post by Parsiprestre Merchande on Nov 10, 2022 17:20:18 GMT
Parsiprestre overså ikke hendes lille bevægelse og smilede ganske svagt over den, før han tog en tår af saften. Han slap en dæmpet lyd ved spørgsmålet.
"Et par gange om året, oftest," svarede han. "Nogle gange hyppigere, hvis det ikke er langt væk. De fjernere rejser tager gerne nogle måneder."
Post by Marie Merchande on Nov 10, 2022 20:08:59 GMT
Marie nikkede. "Så på mange måder er du væk lige så ofte herfra, som en lensherre er fra sit hjem," konkluderede hun. Med vilje, nogenlunde taktfuld, undlod hun at formulere at det var ligesom hvis han var adelig endnu.
"Lynon klarer forretningen, men hjemmet her... Det er mit domæne nu?"
Hun tog en tår saft mere. Tanken var ikke det mindste intimiderende. Selvfølgelig var det noget andet og hun ville blive vældig udfordret af alle de borgerlige hun skulle vænne sig til, men hun så frem til at have sit eget ansvar i et hjem, frem for pigeskolen. Hun vidste hvordan man administrerede den rolle.
"Hvor mange ansatte har du? Og hvor mange i hver del af Købmandsgården? Jeg går ud fra at nogen er i husholdningen og nogen i forretningen?"
Post by Parsiprestre Merchande on Nov 10, 2022 21:53:13 GMT
Parsiprestre brummede dæmpet. "Der er det. Med forbehold for, at Lynon og Sarah også har deres hjem her, naturligvis. Lynon har klaret det hidtil og kan utvivlsomt sætte dig ind i det nødvendige," konstaterede han. Hendes kommentar om lensherren gik ikke ubemærket forbi, men det generede ham ikke. Hans far var død og i en anden virkelighed havde han reelt været lensherre nu. Han begræd ikke tabet.
Og årsagen var da også ganske tydelig, som han gav sig til at forklare strukturen for sin forretning og for sit hjem. Førstnævnte tog det meste af tiden og det var heller ingen smal sag.
"... Og så er der naturligvis mine folk på kajen og skibenes besætning. Men det er vist ikke nødvendigt at gennemgå dem i aften, mh?"
Post by Marie Merchande on Nov 10, 2022 22:14:17 GMT
Marie lyttede interesseret og drak den varme saft. Da Parsiprestre var færdig med at tale var hun ved at have tømt sit bæger. Hun fugtede læberne og trak på smilebåndet.
"Nej, du kan fortsætte med din gennemgang i morgen," svarede hun drillende. "Jeg vil gerne op i seng. Har du noget du mangler at gøre?"
Post by Marie Merchande on Nov 11, 2022 17:46:10 GMT
Marie havde forestillet sig et lidt andet spørgsmål indenfor samme tema, men hun var ikke så overrasket over Parsiprestres formulering. Hun rømmede sig let og trak på smilebåndet. Hun havde selv tænkt over det flere gange.
"Nej," konkluderede hun og tog en dyb indånding. "Nej, jeg vil gerne dele både et kammer og et seng med dig. Så må vi finde ud af hvad der sker i den."
Post by Parsiprestre Merchande on Nov 12, 2022 15:04:06 GMT
Der var en helt reel mulighed for, at Marie havde foretrukket sit eget kammer, eftersom der ikke var nogen bydende nødvendighed for, at de delte et. Det var ikke strengt nødvendigt at fuldbyrde ægteskabet, i og med at hun allerede var vældig gravid. Det var naturligvis heller ingen selvfølge, selv hvis de delte en seng.
"Jamen, så," svarede han og nikkede en enkelt gang, før han tilbød hende en hånd til at komme op. "Så lad os trække os tilbage, hustru."
Post by Marie Merchande on Nov 12, 2022 21:57:57 GMT
Marie havde tænkt tanken. At hun uden problemer ville kunne få et værelse alene i dette store hus og ikke nogensinde behøvede at finde ud af om Parsiprestre snorkede eller ej. Hvis han gjorde, kunne hun selvfølgelig stadig nå at skifte mening på dén front, men hun havde aldrig levet med en mand. Noget sagde hende, at hun ikke ville komme til at føle sig som et fuldgyldigt medlem af familien, hvis hun ikke prøvede at finde ud af, om de kunne dele mere end et forhastet, vredt, passioneret øjeblik med hinanden.
Hun lagde sin hånd på hans arm og behold den der. Ordet 'hustru' fik hende til at holde vejret et øjeblik, men hun kommenterede ikke på det. I stedet rømmede hun sig lidt og så på ham, imens de gik. "Hvor træt er du, Mester Merchande?"
Post by Marie Merchande on Nov 12, 2022 22:49:32 GMT
Marie trak følehornene lidt tilbage over det praktiske svar. Hun måtte også vogte sig selv.
I stedet for et helt ærligt svar, nøjedes hun derfor med at trække let på skuldrene, koket som den adelsdame hun stadig var og nok aldrig helt ville kunne slippe.
"Jeg øver mig på at være en hustru. Er det ikke et helt normalt spørgsmål at stille?"
Post by Parsiprestre Merchande on Nov 13, 2022 0:00:59 GMT
Parsiprestre brummede dæmpet. "Det er det ganske givet, men på en bryllupsnat er det også et ladet spørgsmål," sagde han, ganske direkte og så hende i øjnene.
"Hvis jeg svarer, at jeg er træt, kunne det lede til skuffelse over uinfriede forventninger, men hvis jeg svarer, at jeg ikke er træt, antyder det også, at jeg har visse forventninger, som du måske ikke er interesseret i. Ser du mit dilemma?"
Post by Marie Merchande on Nov 13, 2022 0:06:30 GMT
Parsiprestre pakkede ikke tingene ind. Det var måske meget godt. Da han forklarede sit uklare svar uden at vige i øjenkontakten, trykkede Marie læberne let sammen. Hendes mundvige sitrede dog svagt alligevel og det nåede også de gyldenbrune øjne. Hun nikkede, tog en dyb indånding og klarede halsen let.
"Og hvis jeg nu blot var interesseret i at vide, ikke hvad du forventede, men hvad du godt kunne tænke dig?" Hun hævede et bryn let. "Du må huske, at jeg stadig lider under, at jeg kyssede dig først. Jeg er slet ikke opdraget til at tage initiativ på den måde. Du er manden."
Post by Parsiprestre Merchande on Nov 13, 2022 0:37:09 GMT
Parsiprestre prøvede slet og ret at være en gentleman, men Maries svar fik det til at sitre umiskendeligt ved hans læber. Han brummede dæmpet, en tænksom lyd.
"Du vil erfare, at kvinderne i denne husstand i høj grad opfordres til at tage initiativet," kunne han ikke dy sig og blikket spillede en kende uvornt.
Post by Marie Merchande on Nov 13, 2022 0:46:03 GMT
Svaret fik, og det var ikke første gang, Marie til at rødme lidt. Hun ville ikke helt være ved det og rømmede sig en smule. Hun var jo ikke et pigebarn på seksten.
"Du er en flirt, Parsiprestre," anklagede hun med en sitren i mundvigene. "Og lidt for dygtig til det også." Hun fyldte lungerne med luft. "Du må hjælpe mig med at tage initiativet på den måde. Det var nemmere, da jeg bare var rasende på dig. Da var jeg komplet ligeglad med hvad du tænkte om mig."
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Uortodokst
Cbox-navn: Night
Alder: Femogfyrre
Tiltales: Mester
Erhverv: Købmand
Lokation: Levagny
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Enkemand
Karakterark: Link
Post by Parsiprestre Merchande on Nov 10, 2022 17:20:18 GMT