Uller Væringer: er denne vores nye boks? ? ?
Jul 20, 2023 19:03:01 GMT
Mithras: Ja, det er LM's chat, efter at vi er gået primært over til discord.
Jul 20, 2023 19:15:30 GMT
Mithras: Den er hverken flot eller genial, men hvis der skulle komme nogen forbi, så er de velkomne til at smide en lille besked her. <3
Jul 20, 2023 19:16:13 GMT
Gæst: Er der nogen som stadig er aktive på siden?
Jul 8, 2024 11:56:54 GMT
Om siden
Om Falanie
Velkommen til Landet i Midten (LM), en rollespilsside, der foregår i et fiktivt fantasyunivers i landet Falanie. Vi har komprimeret de vigtigste informationer, så det er let at komme i gang, men fordi vi spiller i et land, som vi selv har opfundet, vil der være en smule mere nødvendig baggrundslæsning end på en fanside. Det håber vi, at du er indstillet på. Til gengæld er der ikke andet du skal vide i forvejen.d!
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Vores spil foregår i år 844 i landet Falanie som strækker sig fra lenerne Arge i nord til Gustabis i syd. Klimaet varierer fra vintersnestorme i bjergene til sydens vinmarker, men selvom befolkningen er forskelligartet, så er de alle sammen et folk under Kong Belthair II af Falanie. Kongefamilien
har et fast greb om landet. Her er fyldt med magi, intriger og hverdagsdramaer.
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Cassia lyttede villigt, selvom nogen måske ville have ment, at emnet var lidt ud over hvad man kunne tale om, når man sad nøgen med en anden kvinde end sin hustru i et bad, men hun havde ikke den slags kvaler. Hun lod sine egne hænder finde hans ben under vandet, uden at gøre noget dristigt.
"Du lyder trist over det," konstaterede hun dæmpet. "Jeg tror ikke jeg kan gøre Emir Schafari lykkelig. Slet ikke. Og jeg kan ikke forestille mig hvordan han skulle kunne gøre mig lykkelig, selvom jeg ikke tror han er en dårlig mand. Men det er noget andet end med dig og din hustru. I det mindste er der ingen af os, der ønsker at blive gift med hinanden. Jeg tænker det må være ganske ulykkeligt at elske en, der måske ikke elsker en tilbage."
Cbox-navn: Night Alder: Femogtredive Tiltales: Deres Nåde Erhverv: Baron Lokation: Levagny Nationalitet: Falanist Civilstatus: Gift Med: Genevieve af Neaune Karakterark: Link
Post by Philippe af Neaune on Dec 27, 2021 21:02:09 GMT
Philippe slap en dæmpet lyd og lyttede til hendes ord. Hans bryn krøb lidt sammen og han vendte det nøje i sine tanker. Det var utvivlsomt ikke stedet og tiden, men det var alligevel første gang, han for alvor konfronterede sig selv med, hvad han egentlig følte for Genevieve af Neaune og af uvisse årsager kunne han sige det højt overfor Cassia. Skønt han ikke burde.
"Jeg ville gerne have haft, at det var anderledes," medgav han dæmpet, men lød ikke længselsfuld. Snarere eftertænksom. "Engang. Jeg havde altid drømmen om at elske," musede han helt lavmælt, før han nåede frem til en konklusion, som han følte sig absolut rædselsfuld over at indrømme. Selvom han måske ikke burde. Han havde været villig til at give sig hen, men noget havde altid været i vejen og med tiden havde det, der kunne være blevet til kærlighed, forvandlet sig til omsorg og respekt.
"Vi holder af hinanden," fortsatte han. "Men det er ikke... Mere."
Cassia tegnede en cirkel på Philippes lår og så lidt fjernt frem for sig, imens hun lyttede til ham komme frem til noget omkring sit forhold, som hun ikke vidste om han havde vidst allerede. Hun drejede hovedet og så på ham over sin skulder.
"Jeg forstår," svarede hun. "Jeg tror... Nogen ægteskaber bliver fyldt med kærlighed, men i andre ægteskaber må man bygge på gensidige ønsker og finde den ømhed man søger andre steder. Jeg tror du har meget ømhed at give."
Cbox-navn: Night Alder: Femogtredive Tiltales: Deres Nåde Erhverv: Baron Lokation: Levagny Nationalitet: Falanist Civilstatus: Gift Med: Genevieve af Neaune Karakterark: Link
Post by Philippe af Neaune on Dec 27, 2021 23:49:04 GMT
Mange ville måske være blevet skræmt væk af den ærlige, følsomme snak, men det lod ikke til at være tilfældet med Cassia og det fandt Philippe sig taknemmelig for. Hånden gled over hendes knæ og gled om til bagsiden af hendes lår. Blide, eftertænksomme kærtegn, mens ikke åndsfraværende.
"Du har måske ret," medgav han. "Det har altid føltes forkert at søge andet," indrømmede han dog, næppe overraskende for hende. Han havde afvist hende flere gange. Der var da heller ikke kærlighed mellem de to, men alligevel en anden ømhed og fortrolighed, end han havde haft med sin hustru gennem mange år. "Men jeg kan ikke lade være at tænke nu, at det er det rette."
Cassia elskede ikke baronen. Det var alt for nyt et bekendtskab til at kunne erklære så voldsomme følelser. Hun vidste blot, at hun holdt af ham og helt instinktivt synes, at han var et godt menneske. Et menneske, som det var værd at yde omsorg. Han gav selv tilbage.
"Jeg tror det er rigtigt. Jeg har ikke lyst til at leve et liv uden den form for ømhed eller omsorg og du fortjener ikke at undvære det. Du er en god mand. Du fortjener det hele."
Post by Philippe af Neaune on Dec 28, 2021 8:04:10 GMT
Det var måske farligt for Philippe at stole på denne unge kvinde, som han kun kort havde kendt. Havde hun været mere som sin frue, ville hun nemt kunne have udnyttet ham, men som udgangspunkt lyttede han til sine instinkter og fandt ikke noget alarmerende i dem.
Han smilede lidt over hendes ord og gav hendes knæ et blidt klem. "Og det samme gør du," konkluderede han mildt, før han trak hende lidt nærmere. Måske for at sidde bedre, men ikke kun. "Er du træt af at høre mig tale endnu?"
Cassia havde vendt hovedet frem igen og puttede sig villigt ind til hans krop, som han trak hende nærmere. Hun lænede baghovedet mod hans skulder og brummede let. Så forlod en munter lyd hende over spørgsmålet.
"Jeg ved ikke om det er muligt. Du er så behagelig at være sammen med. Jeg troede ikke man kunne føle sig så afslappet, imens man sad helt nøgen med et andet menneske."
Hun sneg sig til at plante et blødt kys på hans kind. "Fortæl mig noget om dig selv," udfordrede hun ham. "Noget som du ikke plejer at sige højt."
Post by Philippe af Neaune on Dec 28, 2021 20:58:28 GMT
Philippe slap en munter lyd over hendes ord og foldede armene helt om hende. Hovedet blev bøjet ned mod hendes skulder og han slap en opfølgende brummen. Enig, selvom han var beskeden omkring hendes ros af ham.
"Mere, end jeg allerede har sagt?" drillende han dæmpet, men godmodigt og tog en indånding. "Hvis jeg selv havde kunnet vælge, havde jeg været helbreder og ikke ridder."
Cassia brummede lavt og bekræftende til spørgsmålet. Hun nød hvordan hun kunne mærke hans ånde mod skulderen og lukkede øjnene et øjeblik.
Et smil rørte hendes læber over det han valgte at sige. "Du har en helbredende gave?" På en måde var det langt fra overraskende. "Bruger du den til noget?"
Post by Philippe af Neaune on Dec 29, 2021 7:40:10 GMT
Det var måske sat på spidsen, for hans Gave var utvivlsomt ikke stor nok til at gøre den store forskel, men det var sandt nok, at han engang havde drømt om universitetet; og måske ikke engang primært en magisk uddannelse.
"Hvor jeg kan. Det bliver mest til frostbid og underafkøling," svarede han og smilede svagt. Hans mænd havde dog før haft brug for det i de kolde vintre, ude på vagt.
"Men jeg har altid holdt af at studere. Jeg ville nok også have været en bedre underviser end ridder," konstaterede han muntert, selvom han ærligt var kommet efter det sidste. Nogle gange gik det bare ikke op for ham.
Cassia smilede lidt og synes egentlig kun det bidrog til at understrege hans godhed, at han også havde en evne til at helbrede andre. Guderne havde valgt godt, der. Hun løftede den ene hånd og strøg den ned langs hans arm.
"Er det for sent? Jeg ved ikke noget om nogen af delene, men kan man ikke undervise i at være ridder?"
Post by Philippe af Neaune on Dec 29, 2021 10:28:36 GMT
Philippe fulgte hendes hånd mod sin arm med blikket. Tanken, hun bragte op, havde kort strejfet ham tidligere, men han havde aldrig for alvor underholdt den.
"Jo," medgav han tænksomt. Før, han havde taget Elyot til væbner, havde han været for ung. Nu?
"Ikke mens jeg endnu har en væbner, men efter. Det ville kræve meget at gøre både det og varetage mit folks interesser bedst, dog. Jeg ved ikke, om det er ladsiggøreligt."
Post by Philippe af Neaune on Jan 1, 2022 13:31:30 GMT
Philippe kom til at le dæmpet over hendes ord og det var noget behageligt over det. “Javel, Frøken,” svarede han drillende, men også varmt og på en måde var det en god måde at skabe distance til, at det standsmæssigt snarere var ham, der kunne udstikke ordrer. Ikke, at han tog Cassias ord som en sådan.
Til gengæld løsnede han grebet lidt, men det var udelukkende for, at han kunne komme til at gøre som lovet. Ikke uden fascination af intimiteten i det.
Cassia lo lidt over Philippes svar og vandet skvulpede en anelse. Det var særdeles uvant at nogen tog imod odrer fra hende, men hun kunne godt lide dynamikken i det. De gjorde begge to deres for at bryde op i de roller deres forskellige stand satte dem i. Hun nød det næsten lige så meget som hænder på hendes krop.
"Det er Frøken Cassia, at du ved det," svarede hun muntert, tydeligvis uden at have alt for store idéer om sig selv. "Kan du nå sæben...?"
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Dampen er oppe
Cbox-navn: Mithras
Alder: Toogtyve
Tiltales: Frøken
Erhverv: Tjenestepige
Hos: Hertugfamilien Gustabis
Lokation: Levagny
Nationalitet: Edriyener
Civilstatus: Kompliceret
Med: Emir Schafari