Uller Væringer: er denne vores nye boks? ? ?
Jul 20, 2023 19:03:01 GMT
Mithras: Ja, det er LM's chat, efter at vi er gået primært over til discord.
Jul 20, 2023 19:15:30 GMT
Mithras: Den er hverken flot eller genial, men hvis der skulle komme nogen forbi, så er de velkomne til at smide en lille besked her. <3
Jul 20, 2023 19:16:13 GMT
Gæst: Er der nogen som stadig er aktive på siden?
Jul 8, 2024 11:56:54 GMT
Om siden
Om Falanie
Velkommen til Landet i Midten (LM), en rollespilsside, der foregår i et fiktivt fantasyunivers i landet Falanie. Vi har komprimeret de vigtigste informationer, så det er let at komme i gang, men fordi vi spiller i et land, som vi selv har opfundet, vil der være en smule mere nødvendig baggrundslæsning end på en fanside. Det håber vi, at du er indstillet på. Til gengæld er der ikke andet du skal vide i forvejen.d!
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Vores spil foregår i år 844 i landet Falanie som strækker sig fra lenerne Arge i nord til Gustabis i syd. Klimaet varierer fra vintersnestorme i bjergene til sydens vinmarker, men selvom befolkningen er forskelligartet, så er de alle sammen et folk under Kong Belthair II af Falanie. Kongefamilien
har et fast greb om landet. Her er fyldt med magi, intriger og hverdagsdramaer.
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Post by Cecily Guérisseur on Dec 10, 2023 21:47:09 GMT
Cecily var ikke vred på Nathaniel, selv hvis hun var bekymret for hans omgang med Dina, men det var hun for nuværende distraheret fra, fordi han havde bragt Micah på banen.
Hendes kæbe arbejdede lidt, men hun trak sig ikke væk fra berøringen. "Nej," svarede hun, ikke uden en lille smule kant. "Jeg har fortalt dig hele vores historie. Hvad der skete, da vi var unge og hvad han kaldte mig, da vores fædre ønskede en forlovelse."
Post by Nathaniel Guérisseur on Dec 15, 2023 6:01:07 GMT
Nathaniel læste Cecilys kropssprog med en ubevidst opmærksomhed. Han havde været præst i halvdelen af sit liv og set mange mennesker i oprørt tilstand. Han vedblev at stryge hende blidt over ryggen, imens han rynkede panden og tænkte over hendes ord, gravede lidt i sin hukommelse. Pludselig strøg hans bryn op og det gik op for ham hvornår hun havde fortalt ham det.
"Ah. Jeg forstår. Selvfølgelig skal han ikke ind i vores hjem," forsikrede han roligt. Andre mænd var måske blevet vrede på Micah, men Nathaniel, selv om han ikke bifaldt, kunne godt forestille sig en situation, hvor hans furie heller ikke havde været sød ved bryggersønnen. Han plantede et kys på sin datters pande. "Hm. Men Dina var vel ikke involveret i den redelighed?"
Post by Cecily Guérisseur on Dec 20, 2023 19:16:35 GMT
Det handlede overhovedet ikke om Micah, men Nathaniel havde bragt det på bane. Cecily foldede armene over kors og selvom det virkede offensivt, var det snarere selvpræserverende.
"Nej," svarede hun. "Men jeg forstår ikke, hvorfor det er så vigtigt for dig at ses med hende. Der er andre helbredere i kvarteret."
Post by Nathaniel Guérisseur on Dec 20, 2023 21:14:58 GMT
Nathaniel beholdt sin hånd mod Cecilys ryg. Han smilede svagt ned til den søvnige lille pige på hans anden arm, før blikket rettede sig mod hendes mor igen. Han hævede et bryn let.
"Der er bare nogen mennesker her i verden man taler bedre med end andre. Der er også masser af mennesker på din alder i håndværkerkvarteret, men du er ikke blevet veninder med dem alle, vel?"
Post by Cecily Guérisseur on Dec 20, 2023 21:20:39 GMT
Cecily kunne overhovedet ikke lide, at Nathaniel talte godt med Dina. Til gengæld ramte han pointen med sit ordvalg - veninder. Som om det var den samme situation. Hun trykkede læberne sammen.
"Jeg tilbringer ikke tid alene med andre mænd," svarede hun blot.
Post by Nathaniel Guérisseur on Dec 20, 2023 21:39:58 GMT
Nathaniel betragtede Cecily i et langt, tavst øjeblik, før han tog en dyb indånding.
"Det ved du godt, at jeg ikke ville bebrejde dig, hvis du gjorde," pointerede han dæmpet. "Hjælp mig. Hvordan kan jeg bevare mit venskab, uden at min hustru lider under det?"
Post by Cecily Guérisseur on Dec 20, 2023 21:50:36 GMT
Cecily ville ønske, at tanken generede Nathaniel mere end den gjorde. Det var ikke nødvendigvis rationelt, men hun hadede lidt, at han ikke var den mindste smule bekymret for om hendes interesse kunne vandre.
Fingrene strammede sig om overarmene, mens frustrationen og usikkerheden boblede i brystet. "Ses med hende, hvis du vil," svarede hun bare.
Post by Nathaniel Guérisseur on Dec 20, 2023 21:54:49 GMT
Nathaniel rynkede panden dybt. "Cecily," protesterede han dæmpet. "Jeg beder om din hustruelige hjælp. Jeg sværger på mit liv, at der ikke er det fjerneste romantiske eller kødelige mellem Dina Brygger og jeg. Der er kun dig. Altid kun dig. Og jeg vil gerne have din hjælp til at have mit venskab, uden at det skader dig..."
Post by Cecily Guérisseur on Dec 20, 2023 22:18:24 GMT
Cecily kunne udmærket se, at der ikke var et udfald, hvor hun ikke fremstod som den komplet urimelige. Læberne var presset så hårdt sammen, at de næsten var væk og denne gang blev hun ikke blød under hans forsikringer.
"Jeg ved ikke, hvad du vil have mig til at sige, Nathaniel," svarede hun. "Jeg ved, hvordan mænd bliver omkring hende. Du kan ikke tvinge mig til at bifalde det."
Post by Cecily Guérisseur on Dec 20, 2023 22:40:22 GMT
Cecily troede ikke et øjeblik på, at Nathaniel ikke forstod præcis, hvad hun mente. Hun havde virkelig forsøgt at tøjle sit temperament, men nu vendte hun sig mod ham.
"Lad være," svarede hun. "Du får det til at lyde som om, at jeg er fuldstændig urimelig, men hvordan tror du, at det føles for mig, at du har indledt et venskab med en anden kvinde i samme periode, som jeg ikke har kunnet ligge med dig? Hvordan ser det ikke ud?"
Hun snappede ordene ud, før hun pressede læberne sammen, prustede luft ud gennem næsen og resolut gik mod trappen. Mest for at holde sig selv tilbage.
Post by Nathaniel Guérisseur on Dec 20, 2023 23:07:52 GMT
Nathaniel rynkede panden dybt over Cecilys reaktion og debatterede med sig selv om han skulle følge efter Cecily eller blive stående. I sidste ende lod han hende gå. Det gav ham selv en potentiel mulighed for at trække vejret og synke de nye oplysninger. Intet godt kom af et skænderi midt i stuen med en døsig baby på armen.
Han skiftede grebet om sin datter og lagde hende ind imod sin krop, imens han vandrede lidt rundt med hende, indtil hun sov op af ham.
Post by Cecily Guérisseur on Dec 20, 2023 23:18:56 GMT
Cecily stoppede ikke op, men fortsatte ovenpå, væk, før hun fik sagt noget mere. Hormonerne rasede og hun var så frustreret, at selv øjnene brændte lidt, før hun fik kontrol over sig selv. Tvang det ned.
Det fik ikke noget af det til at gå væk og hun kunne allerede levende forestille sig, hvordan det ville ende. Med hende, der var den tåbelige, den emotionelle og bare et øjeblik hadede hun, at Nathaniel altid skulle være så rolig. Så hellig.
Det tog lidt tid, før hun fik beroliget sig selv, men hun gik ikke ned igen. Det var hun slet og ret for stolt til. Så hun satte sig på sin skammel foran sit lille bord og gav sig til at fjerne sit hovedlin og vaske sit ansigt. Altimens hun prøvede at ignorere det fysiske ubehag, som mindede hende om, at hun nok burde have taget datteren med op. Det kunne ikke vare længe, før hun ville melde sin sult, men Cecily var ikke klar til at gå ned.
Post by Nathaniel Guérisseur on Dec 20, 2023 23:25:47 GMT
Nathaniel fik ro på sin egen, indre uro, godt hjulpet af sovende baby i sine arme. Hun var en betryggende lille vægt. Hans og Cecilys skaberværk.
Endelig gik han ovenpå. Trappen knirkede og hun kunne ikke være i tvivl om at han kom, medmindre hun sov.
Da han fik øje på hende, det røde hår frit og ansigtet let blussende, havde han en upassende fysisk respons, i betragtning af den last han kom bærende på. Han rømmede sig let.
Post by Cecily Guérisseur on Dec 20, 2023 23:38:18 GMT
Cecily hørte ham naturligvis på trappen og hun vidste ikke, om det var godt eller skidt, selvom hun absolut foretrak det over at det havde været hende, der måtte give sig og gå ned.
Hun så dog ikke op, men fortsatte med at smøre salve fra en skål på halsens hud, ganske som hun havde været i gang med. "Ja," svarede hun, lige så praktisk, som hans spørgsmål havde været.
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Sneen er en dyne, men der er ikke altid lunt under den (s)
Cbox-navn: Night
Alder: Fireogtyve
Erhverv: Væver
Lokation: Levagny
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Alene
Karakterark: Link
Post by Cecily Guérisseur on Dec 10, 2023 21:47:09 GMT
Cbox-navn: Mithras
Alder: Syvogtyve
Tiltales: Broder
Erhverv: Mithraspræst