Uller Væringer: er denne vores nye boks? ? ?
Jul 20, 2023 19:03:01 GMT
Mithras: Ja, det er LM's chat, efter at vi er gået primært over til discord.
Jul 20, 2023 19:15:30 GMT
Mithras: Den er hverken flot eller genial, men hvis der skulle komme nogen forbi, så er de velkomne til at smide en lille besked her. <3
Jul 20, 2023 19:16:13 GMT
Gæst: Er der nogen som stadig er aktive på siden?
Jul 8, 2024 11:56:54 GMT
Om siden
Om Falanie
Velkommen til Landet i Midten (LM), en rollespilsside, der foregår i et fiktivt fantasyunivers i landet Falanie. Vi har komprimeret de vigtigste informationer, så det er let at komme i gang, men fordi vi spiller i et land, som vi selv har opfundet, vil der være en smule mere nødvendig baggrundslæsning end på en fanside. Det håber vi, at du er indstillet på. Til gengæld er der ikke andet du skal vide i forvejen.d!
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Vores spil foregår i år 844 i landet Falanie som strækker sig fra lenerne Arge i nord til Gustabis i syd. Klimaet varierer fra vintersnestorme i bjergene til sydens vinmarker, men selvom befolkningen er forskelligartet, så er de alle sammen et folk under Kong Belthair II af Falanie. Kongefamilien
har et fast greb om landet. Her er fyldt med magi, intriger og hverdagsdramaer.
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Post by Marie Merchande on Sept 12, 2023 20:53:57 GMT
Marie drak en tår vin. Hun hadede alt ved det. Han, der lød så rolig. Hun, som var ved at krakelere. Hendes hånd rystede.
"Det er ikke kun noget jeg føler," svarede hun. "Når du ikke involverer mig i noget så stort, som har betydning ikke kun for Sarah selv, så ved jeg godt at det også er fordi vi ikke er et rigtigt ægtepar. Det er min fejl, at jeg... Har ladet mig rive med. Du behøver ikke forsøge at glatte ud. Jeg ser klarere nu. Jeg vil undlade at bebyrde dig med mine følelser. Bare du vil lade mig passe mit eget liv. Måske kan du finde en husbestyrer."
Hendes mave gjorde ondt. Hun var ikke sulten mere, så hun rejste sig. "Undskyld mig."
Post by Parsiprestre Merchande on Sept 16, 2023 19:46:35 GMT
Parsiprestres mine var alvorlig. "Sæt dig ned," sagde han, da hun endelig var færdig med at tale og denne gang var det en ordre. Måske det mest bestemte, han nogensinde havde lydt overfor hende.
Post by Marie Merchande on Sept 16, 2023 20:41:01 GMT
Hårene i Maries nakke strittede brat, da Parsiprestre ikke bad hende, men nærmere beordrede hende. Det blik hun sendte ham gnistrede af harme og på en måde var det en lettelse. Det var en simplere følelse end sorgen.
Hun var fristet til at kyle noget efter ham, men i stedet sank hun ordløst ned på sin plads igen og betragtede ham med ilden flammende i sit indre. Hun var hans hustru og hun havde lært at lystre, men det var ikke noget, der faldt hende naturligt. Samtidig kunne hun ikke tillade sig at opføre sig værre, for han havde gjort hende en tjeneste, da han accepterede hende som hustru. Det var hun bevidst om. Han kunne have ladet hende vanære sig selv.
Post by Parsiprestre Merchande on Sept 16, 2023 21:01:41 GMT
Parsiprestre lod sig ikke anfægte af hendes vrede. Om noget, var han måske selv en anelse vred nu, men det var autoritet, der var i hans stemme, da han talte.
"Jeg anser mig selv for at være en rummelig mand, men jeg tolerer ikke at få ord lagt i munden," lagde han ud, men fortsatte, før hun kunne afbryde.
"Jeg har på intet tidspunkt anset vores ægteskab for andet end rigtigt. Hvis du ikke ønsker at dele min seng, så vil jeg ikke tvinge dig, men du er min hustru og du er en del af denne husholdning og du vil bidrage til den."
Post by Marie Merchande on Sept 16, 2023 21:11:22 GMT
Maries kæbe blev spændt. Hun lukkede fingrene om sit krus, kun for at have noget at gøre med fingrene. Hun havde mere lyst til at kaste med noget, men sådan gjorde pæne damer kun i en absolut krisesituation.
"Hvis du ikke vil have lagt ord i munden, så kunne du bare have sagt noget mere," konstaterede hun vredt. "Og har jeg ikke bidraget? Har jeg ikke kørt denne husholdning så glat, at du ikke har behøvet at skænke det en tanke?"
Post by Parsiprestre Merchande on Sept 16, 2023 21:20:24 GMT
Parsiprestre så hende direkte ind i øjnene. "Det har du, og hvis du har bemærket det, så har jeg stolet på dig med det fulde ansvar siden det øjeblik, du blev min hustru," begyndte han.
"Jeg har aldrig anset dig som andet end en fuldgyldig del af dette hjem. Så nej, jeg vil ikke ansætte en husbestyrer, for det er din pligt."
Post by Marie Merchande on Sept 16, 2023 21:42:42 GMT
Marie bed hårdt sammen. Hendes øjne stak igen og nu flød de over. Da hun talte var hun forarget over at hendes stemme rystede lidt til gengæld hævede hun den ikke.
"Hvis jeg skal styre din husholdning, så skal du også inkludere mig. Jeg er ligeglad med om du har givet din datter et løfte. Jeg kan godt holde på en hemmelighed. Du aner ikke hvor meget jeg allerede holder på."
Post by Parsiprestre Merchande on Sept 16, 2023 22:18:33 GMT
Parsiprestre var ikke upåvirket af tårerne, men det skulle ikke hindre dem i at tale. Han havde døtre og havde været konfronteret med frustrationstårer før.
"Du er måske ligeglad, men det er jeg ikke," svarede han. "Jeg er ganske enkelt uenig med dig i, at jeg ikke inkluderer dig. Det er sandt, at jeg ikke fortalte dig om Sarahs situation, men det er også et enkeltstående tilfælde og det er netop det, at min datter har tillid til mig, der gør, at jeg selv overhovedet hørte om brylluppet. Den tillid er jeg ikke villig til at sætte over styr. Jeg er ked af, at det måtte være sådan, oprigtigt, men Sarah kender dig ganske enkelt ikke, som jeg gør."
Post by Marie Merchande on Sept 16, 2023 23:09:41 GMT
Marie tørrede sine øjne og snøftede let ind. Hun rystede på hovedet. "Men du forstår ikke hvor ydmygende det er, at høre om på torvet, når jeg netop troede, at jeg var en del af denne her familie nu. Når jeg... Elsker..."
Hun sank en klump. "Familien." Hun stirrede på ham. "Og dig."
Post by Parsiprestre Merchande on Sept 17, 2023 7:28:09 GMT
Parisprestre forventede ikke helt det næste og hans bryn trak sig sammen, alt mens skuldrene sank et stykke. Han tog en dyb indånding, før han rejste sig og gik om på den anden side af bordet. Gled ned på et knæ.
"Jeg er ked af det, Marie," sagde han, mildere nu og forsøgte at tage hendes hånd. "Jeg kan ikke ændre på det nu, men jeg håber, at du tror mig, når jeg siger, at det aldrig er mit ønske, at du skal føle dig uvelkommen."
Post by Marie Merchande on Sept 17, 2023 8:13:31 GMT
Marie fulgte Parsiprestre med blikket, til han sank ned ved siden af hende. Det gav et lille sug i maven og hun lod ham tage sin hånd i sin, imens hendes hjerte bankede hårdt i brystkassen.
Da han undskyldte, forløstes noget i hende. Hun havde manglet den undskyldning for at kunne komme videre og ved den, faldt der flere tårer, men det var mere i lettelse end i sorg. Hun snøftede let og rømmede sig, før hun nikkede.
"Jeg tror dig," medgav hun. "Det fik mig til at føle mig så ubetydelig. Udenfor. Når jeg så gerne vil være... Din hustru, Parsi."
Post by Marie Merchande on Sept 17, 2023 13:13:50 GMT
Maries mellemgulv trak sig sammen over kærtegnet. Hun blinkede lidt og så sagde Parsiprestre tre ord, som ændrede det hele. Hendes mund faldt lidt åben. Hun stirrede på ham et øjeblik, før hun nikkede langsomt. Han elskede hende? Hun indså at hun græd igen og snøftede lidt mere. "Ja," svarede hun hæst. "Jeg skal nok. Jeg vil. Selvfølgelig."
Post by Marie Merchande on Sept 17, 2023 14:27:00 GMT
Marie klemte tilbage om Parsiprestres hånd og kom til at le over spørgsmålet. Ikke fordi det egentlig var sjovt, men fordi hun var så lettet. Hun trak hånden til sig, men kun for at tørre øjnene.
"Okay," medgav hun. "Får du appetit af at skændes?"
Hun smilede svagt. Det føltes meget lettere nu, hvor hun vidste... Hun ville gemme de tre ord i sit hjerte i lang tid. Selvom hun utvivlsomt ville blive vred på ham igen, så var det noget definitivt andet at være vred på en mand, der elskede hende.
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Urostiftere
Cbox-navn: Mithras
Alder: Syvogtyve
Tiltales: Nådigfrøken
Erhverv: Underviser
Hos: Pigeskolen
Lokation: Levagny
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Alene
Karakterark: Link