Uller Væringer: er denne vores nye boks? ? ?
Jul 20, 2023 19:03:01 GMT
Mithras: Ja, det er LM's chat, efter at vi er gået primært over til discord.
Jul 20, 2023 19:15:30 GMT
Mithras: Den er hverken flot eller genial, men hvis der skulle komme nogen forbi, så er de velkomne til at smide en lille besked her. <3
Jul 20, 2023 19:16:13 GMT
Gæst: Er der nogen som stadig er aktive på siden?
Jul 8, 2024 11:56:54 GMT
Om siden
Om Falanie
Velkommen til Landet i Midten (LM), en rollespilsside, der foregår i et fiktivt fantasyunivers i landet Falanie. Vi har komprimeret de vigtigste informationer, så det er let at komme i gang, men fordi vi spiller i et land, som vi selv har opfundet, vil der være en smule mere nødvendig baggrundslæsning end på en fanside. Det håber vi, at du er indstillet på. Til gengæld er der ikke andet du skal vide i forvejen.d!
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Vores spil foregår i år 844 i landet Falanie som strækker sig fra lenerne Arge i nord til Gustabis i syd. Klimaet varierer fra vintersnestorme i bjergene til sydens vinmarker, men selvom befolkningen er forskelligartet, så er de alle sammen et folk under Kong Belthair II af Falanie. Kongefamilien
har et fast greb om landet. Her er fyldt med magi, intriger og hverdagsdramaer.
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Post by Peronelle af Bonville on Feb 3, 2021 17:14:09 GMT
Perrie lyste lidt op ved løftet og hun ignorerede at hun blev kaldt umulig. "Tak," svarede hun blot varmt. "Og hvis der kommer flere efter min umulige onkel, skal jeg så sende dem samme vej?"
Hendes blik spillede drillende, som hun i deres familiære tosomhed prikkede lidt til det faktum, at han heller ikke var gift, nu i en alder af toogfyrre. Det var næsten mere mærkeligt end at hun ikke var, selvom hun udmærket kendte hans grund.
Post by Hector af Bonville on Feb 3, 2021 17:27:25 GMT
Hectors ord så ud til at gøre hende glad, og det var jo også meningen, ikke? Han havde været fokuseret på hendes lykke siden det øjeblik, Genevieve havde lagt hende i hans arme for så mange år tilbage. Og han var kun glad for, at det ind til videre virkede som om, at det var lykkedes ham. Hun havde ikke brokket sig over så mange ting, andet end fine kjoler og sengetider, og nogle gange måtte han alligevel bestemme og være den trælse voksne. Men sådan var det nok for alle.
Hendes svar fik ham til at brumme, mest af morsomhed, som hun så absolut slog hovedet på sømmet. Han havde haft brug for den rappe lille pige flere gange, når de enlige frøkner blev for nærgående. Noget der havde været godt for dem begge, som Perrie nu var kendt som Kommandantens umulige datter, ingen kvinde ville forsøge at opdrage eller se som kone til sin søn. Noget der selvfølgelig var lettere forfærdeligt, men som Perrie så ud til at nyde den rolle, kunne Hector heller ikke gøre andet. "Jeg må være ved at blive gammel, det er længe siden sidst, din hjælp har været nødvendig. Eller også har rygtet spredt sig om min skrækkelige snorken." Han sendte hende et sigende blik, som han hentydede til noget, hun havde sagt som lille til en kvinde, der ville have Kommandanten i sit sovekammer.
Post by Peronelle af Bonville on Feb 3, 2021 22:58:42 GMT
Perrie smilede lidt og trak på skuldrene. "Jeg tror de har opgivet dig, onkel," svarede hun ærligt. "Det må være skønt. Så er der ingen forventninger om noget."
Ikke fordi hun led meget under det pres. Hun var heldigvis langt fra attråværdig for adelens mødre og sønner.
"Hvorfor tænkte de overhovedet på mig? Ved du det?"
Post by Hector af Bonville on Feb 4, 2021 11:57:56 GMT
Hector sukkede og tømte sit glas, inden han stillede det på det lille bord ved siden af stolen. "Jovist. Én ting mindre at tænke på. Jeg har også rigeligt med umulige kvindfolk i mit hus at tage mig af." Han hentydede til både Perrie og kvinden, der holdt hus og lavede mad, Arielle. Nok var hun et tyende, men ikke om hun kunne hundse rundt med Hector alligevel. "Saml Deres sokker op, Deres jakke har en plet, sørg nu for at få morgenmad!" Aldrig om man kunne få fred, selvom man stadig var ungkarl. Selvom han brokkede sig over sine to umulige kvindfolk, elskede han det. Arielle havde ikke været ved dem så længe, men hun var faldet godt til, og hun var næsten familie. Og selvom Hector nogle gange havde lyst til at rykke hår ud af hovedet over at være ene mand i huset, mente han ikke noget ondt med det, når han brokkede sig.
Perries spørgsmål fik ham til at se lidt spekulativt på hende. "Overhovedet ikke. Men det er jo ikke ligefrem nogen hemmelighed, at jeg har en ung kvinde i den gifterigtige alder i mit hus. De må have hørt den del, og ikke, hvorfor du ikke er lovet væk endnu. Hvem ved." Sådan noget spredte sig hastigt rundt alle steder, hvis der var noget, de adelige var gode til, så var det at snakke og tiske-hviske i krogene.
Post by Peronelle af Bonville on Feb 4, 2021 21:18:10 GMT
Perrie fnøs lidt over at hun skulle være en umulig kvinde og senere af ordet giftefærdig. Hun var ingen af delene.
"Ellers tak," svarede hun simpelt. "Jeg har tænkt mig at forsørge mig selv, så snart jeg kan. Og dig, når du bliver gammel, onkel," svarede hun med et glimt i øjnene.
Post by Hector af Bonville on Feb 5, 2021 11:09:47 GMT
Perries små fnys fik kun Hector til at smile. Han elskede sin niece, hun turde sige sin mening. Selvom han til stadighed var i tvivl, om han havde gjort det rigtigt med hendes opdragelse, følte han alligevel, at han havde gjort det godt. Også selvom ingen af dem kunne proppes ned i en passende kasse i det samfund, de levede i.
Han brummede igen af morskab, som hun snakkede om at forsørge ham, når han blev gammel. "Det vil jeg se frem til. Bare dase her i stolen og blive forkælet. Du skal bare huske at vande mig ind i mellem." Han rakte ud og tog flasken, der var lidt mere end halvt fyldt op. Med et glimt i øjet skævede han til hende. "Hvad siger du til at bruge natten på at tømme den her og så pjække fra vores ansvar og opgaver i morgen?" Med en bevægelse i håndleddet fik han indholdet af flasken til at klukke. Der var nok til en god hovedpine dagen efter, også selvom de var to til at tømme den. At han burde være den ansvarlige og passe sit arbejde, det ignorerede han lige nu. Han havde ikke så mange sygedage, så en enkelt kunne vel nok gå. Ikke?
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Mand i eget hus?
Cbox-navn: Mithras
Alder: Sytten
Tiltales: Tiro
Erhverv: Studerende
Hos: Universitetet
Lokation: Levagny
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Alene
Karakterark: Link