Uller Væringer: er denne vores nye boks? ? ?
Jul 20, 2023 19:03:01 GMT
Mithras: Ja, det er LM's chat, efter at vi er gået primært over til discord.
Jul 20, 2023 19:15:30 GMT
Mithras: Den er hverken flot eller genial, men hvis der skulle komme nogen forbi, så er de velkomne til at smide en lille besked her. <3
Jul 20, 2023 19:16:13 GMT
Gæst: Er der nogen som stadig er aktive på siden?
Jul 8, 2024 11:56:54 GMT
Om siden
Om Falanie
Velkommen til Landet i Midten (LM), en rollespilsside, der foregår i et fiktivt fantasyunivers i landet Falanie. Vi har komprimeret de vigtigste informationer, så det er let at komme i gang, men fordi vi spiller i et land, som vi selv har opfundet, vil der være en smule mere nødvendig baggrundslæsning end på en fanside. Det håber vi, at du er indstillet på. Til gengæld er der ikke andet du skal vide i forvejen.d!
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Vores spil foregår i år 844 i landet Falanie som strækker sig fra lenerne Arge i nord til Gustabis i syd. Klimaet varierer fra vintersnestorme i bjergene til sydens vinmarker, men selvom befolkningen er forskelligartet, så er de alle sammen et folk under Kong Belthair II af Falanie. Kongefamilien
har et fast greb om landet. Her er fyldt med magi, intriger og hverdagsdramaer.
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Post by Betriz Urmager on Nov 6, 2022 13:47:14 GMT
Betriz burde måske finde det sværere at tale med slynglen, end hun gjorde, men det havde aldrig været en udfordring. Måske var det en del af problemet. Det var lettere, hvis hun ikke kunne lide ham. Var det dog sandt?
"Det er jo ikke bare forretning," svarede hun dæmpet. "Der er ingen legitime forretninger, der ender med at min fætter mister en finger, hvis jeg fejler."
Diego slog let ud med armene i en gestus af opgivelse. "Din fætter er ikke uskyldig," pointerede han. "Ingen har tvunget ham ind på Hunden, sat ham foran spillebordet og beordret ham at spille. Han er et voksent menneske. Han valgte selv at spille, at fortsætte og at sætte sig i gæld. Og da det var gjort, valgte han selv at gå ind i min forretning, snyde penge ud af den og gå ud af døren med dem. Derfor risikerer han sine fingre. Ikke af nogen anden grund. Jeg har intet personligt imod ham. Jeg har en forretning at passe og hvis jeg lader ham gå uden gæld og efter at have bestjålet mig, tror du så at den næste spiller husker at betale sine penge? Eller er det mere i orden at jeg tager hans fingre, fordi han ikke er kongelig møntslager - eller i familie med dig?"
Post by Betriz Urmager on Nov 6, 2022 18:38:55 GMT
Betriz havde ikke fået den side af historien, åbenlyst nok og hun havde foretrukket ikke at få den. Hun havde ikke brug for at finde en sympati for hans situation, men det var det, der sneg sig ind.
Hun løftede fingerspidserne til sin ene tinding og gned den, mens hun rystede på hovedet. "Selvfølgelig er det ikke det," sagde hun bestemt til de sidste ord og så op på ham igen. Hånden faldt og blikket flakkede over hans ansigt. Hun kunne ikke skjule tvivlen, uanset hvad hun sagde næst.
"Men du kan ikke fortælle mig, at det ikke handler om at udnytte nogen, der ikke selv formår at sige fra," lød det, men ikke vredt. Råvildt, måske. "Vi kan sidde og drikke te, som om jeg bare er en gæst, men det er jo ikke rigtigt, er det?"
Diego fnøs let. "Er det mit ansvar at tvinge dem væk fra bordet, hvis de ikke selv vil det? Har du mødt en kro, der nægter en fulderik et krus?"
Han hævede et bryn. Havde ikke flyttet sig. De stod ganske tæt, men han ville ikke gøre noget upassende. Desuden var hun et barn. Han tænkte slet ikke sådan om hende. Hun var bare irriterende.
"Hvis du foretrækker besøgene uden at drikke te, så behøver du ikke betragte det som en forpligtelse."
Post by Betriz Urmager on Nov 6, 2022 20:40:22 GMT
Hvad end gnist af sympati og forståelse, som Betriz netop havde følt, så forsvandt det som dug for solen. Han var, mindede hun sig selv om, en slyngel og det var håbløst at tro, at han havde nogen form for moral.
"Hvorfor er du her?" spurgte hun, frem for at svare på hans ord. Det handlede ikke om teen. Eller... I hvert fald ikke primært. Hendes bryn trak sig sammen, reelt uforstående.
"Jeg har set, at du har håndlangere nok. Hvorfor har du ikke bare sendt en af dem?"
Post by Betriz Urmager on Nov 6, 2022 21:45:18 GMT
Betriz ville måske være stejlet over at blive omtalt som en investering, hvis ikke de følgende ord havde fået en klam følelse til at løbe ned over hendes ryg. Det fik ilden til at dø ud i hendes blik, øjeblikkeligt erstattet af noget helt andet.
Hun kunne ikke skjule det. "Hvorfor ikke?" endte hun med at spørge, denne gang uden en eneste snert af udfordring.
Diego så det. Fortidens spøgelser. Han nikkede let. Vidste ikke hvad de var. Kun at de var der.
"Du er en køn, ung kvinde. Jeg er sikker på at du ved hvad der kunne være på spil. Jeg er langt fra nogen helt, men jeg har ikke tænkt mig at røre dig."
Post by Betriz Urmager on Nov 6, 2022 22:11:10 GMT
Betriz vidste. Det var åbenlyst, at hun vidste og hun glemte også lidt, hvad det var, de havde diskuteret inden. Der var flere ting. Nu gled blikket bare over hans ansigt, som søgte hun efter det mindste tegn på, at han ikke var reel.
Hun fandt dog, at hun troede på ham. Yderligere et sekund eller to gik, før hun nikkede let. "Jeg vil ikke sige tak, for det burde være en selvfølge," svarede hun dæmpet, men vidste også, at hun med den lille anerkendelse havde tilkendegivet, at hun stolede på ham. I hvert fald på det ene punkt.
Diego nikkede let. "Det er hvad det er," konstaterede han og forventede ikke taknemmelighed. Til gengæld var han heller ikke kommet for at hyggesnakke.
"Hvis du ikke begynder at komme tilbage med opdateringer, så ser jeg mig tvunget til at komme her. Hvad foretrækker du?"
Post by Betriz Urmager on Nov 6, 2022 22:40:57 GMT
Betriz følte sig omtrent som en lus mellem to negle. Lidt af kampen var gledet ud af hende og det var åbenlyst på hendes sænkede skuldre og bekymrede mine.
Hun gned sig over den ene tinding igen, men i sidste ende var der ikke rigtigt nogen valgmulighed. "Du kan ikke komme her. Jeg kan ikke have, at nogen ser dig," konkluderede hun, modvilligt, og så op på ham.
Diego medgav med endnu et nik. "Så vil jeg have at du kommer til mig. En gang om ugen, fra nu af. Du vælger selv om du vil have te eller ej, men du kommer og fortæller om dine fremskridt."
Han ventede ikke på at hun accepterede. Det var ikke en forhandling. "Men apropos te, så har jeg fået en ny sending Lapsang Souchong, hvis du er interesseret."
Post by Betriz Urmager on Nov 6, 2022 23:11:41 GMT
De havde allerede konkluderet, at han ejede hende og hun vidste det. Hun forstod ikke fuldt ud, hvorfor han samtidig trakterede hende med te, men uanset sine betænkeligheder omkring det hele, afslørede hendes glasansigt, at hun ikke var fuldt ud immun ved tanken om den del.
"Jeg kan godt se, at det er et trick for at gøre mig mere samarbejdsvillig og måske er jeg et fjols for, at det virker," svarede hun, temmelig selvironisk. "Men jeg har ikke fået Lapsang Souchong siden jeg rejste fra Odriara, så der er ingen grund til at lade som om, at jeg ikke er interesseret."
Diego trak lidt på smilebåndet over hendes brokkende, ironiske svar på tilbuddet og fugtede læberne, før han hævede et enkelt bryn.
"Mm. Hvorfor også afslå en nydelse, der praktisk talt er gratis?" Han ventede ikke på hendes svar. "Den er god. Jeg sørger for at vi har mindst til en kande, når du kommer forbi i næste uge. Og fortæl mig så hvordan det går med opfindelsen?"
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Trygt
Cbox-navn: Mithras
Alder: Niogtredive
Tiltales: Mester
Lokation: Levagny
Nationalitet: Odriaraner
Civilstatus: Alene
Karakterark: Link
Post by Diego Lynhånd on Nov 6, 2022 13:21:25 GMT
Cbox-navn: Night