Uller Væringer: er denne vores nye boks? ? ?
Jul 20, 2023 19:03:01 GMT
Mithras: Ja, det er LM's chat, efter at vi er gået primært over til discord.
Jul 20, 2023 19:15:30 GMT
Mithras: Den er hverken flot eller genial, men hvis der skulle komme nogen forbi, så er de velkomne til at smide en lille besked her. <3
Jul 20, 2023 19:16:13 GMT
Gæst: Er der nogen som stadig er aktive på siden?
Jul 8, 2024 11:56:54 GMT
Om siden
Om Falanie
Velkommen til Landet i Midten (LM), en rollespilsside, der foregår i et fiktivt fantasyunivers i landet Falanie. Vi har komprimeret de vigtigste informationer, så det er let at komme i gang, men fordi vi spiller i et land, som vi selv har opfundet, vil der være en smule mere nødvendig baggrundslæsning end på en fanside. Det håber vi, at du er indstillet på. Til gengæld er der ikke andet du skal vide i forvejen.d!
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Vores spil foregår i år 844 i landet Falanie som strækker sig fra lenerne Arge i nord til Gustabis i syd. Klimaet varierer fra vintersnestorme i bjergene til sydens vinmarker, men selvom befolkningen er forskelligartet, så er de alle sammen et folk under Kong Belthair II af Falanie. Kongefamilien
har et fast greb om landet. Her er fyldt med magi, intriger og hverdagsdramaer.
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Efter Svea havde været hjemme lidt tid, var det eneste hun havde lyst til at se Tristan Købmand , så hun var gået imod markedskvarteret i et forsøg på at se om han var hjemme. Hun vidste godt at de andre i familien nok ikke ville se hende, men hun havde ikke ligefrem overskuddet til at tænke så meget på andres behov, efter at Lancelin af Suilleaux troppede op midt om natten på hendes værelse.
Da det i stedet var Nico der åbnede døren, så hun en smule skuffet ud og gik et skridt tilbage, mens hun lagde armene om sig selv i et forsøg på at beskytte sig selv hvis han nu var vred på hende. Ikke at han måske havde så meget grund til det, men efter Lancelins opførsel i nat, følte hun ikke en så stor tillid til det modsatte køn. Nico passede desværre lige præcis i den slags type, som mindede hende om Lancelin. "Hej, undskyld, er Tristan hjemme?" Spurgte hun med en spinkel stemme og et blik der flakkede lidt som en jaget mus.
Post by Nicolaus Itier Købmand on Jan 31, 2022 22:52:18 GMT
Nicolaus havde ikke set skyggen af Svea Våbensmed, siden de havde kysset i køkkenet og hun dernæst bare var stukket af uden forklaring. Til gengæld havde han fattet, at hun åbenbart ikke betød andet end problemer for ham. Det var dog tilsyneladende heller ikke ham, hun var kommet for at tale med.
Armene gled over kors og han lænede sig ind mod dørkarmen. "Frøken Våbensmed," hilste han og lod blikket glide over hende. "Nej, han er netop gået," konstaterede han og skød et bryn lidt op. "Selvom du ikke ligner en, der kan tåle flere dårlige nyheder."
Svea bandede indvendigt. Hun var sikker på at Tristan ville have haft lyst til at hjælpe hende og det var frustrerende han ikke var hjemme. "Det kan ikke blive værre." Sagde hun og trak på skuldrene. Hun havde ikke lyst til at snakke med Nico om det, han ville sikkert bare le af hende.
Post by Nicolaus Itier Købmand on Feb 7, 2022 21:25:48 GMT
Nicolaus var ærligt talt ikke sikker på, om han ikke kunne få ørerne i klemme endnu engang bare for at se på Svea Våbensmed, fordi alt han gjorde omkring hende, åbenbart var anledning til større ramaskrig. Hendes ord var da heller ikke andet end en invitation til at spørge, hvad der var galt og invitere hende ind og endnu engang ende med at være skurken. Nej, du. Ikke igen.
"Han kommer nok snart tilbage," sagde han derfor, fremfor at give sig til at bede hende lette sit hjerte til ham. Hvilket han i øvrigt var tilbøjelig til, og ville have gjort, hvis ikke hans søskende var så hellige, hvad angik smededatteren.
Svea nikkede langsomt over hans ord og så overvejende på ham. "Må jeg skrive en seddel til ham? Jeg skal nok gå lige bagefter." Sagde hun, selvom hun ikke kunne læse hans tanker, så tænkte hun alligevel at hun nok ikke ligefrem var hans favoritperson efter den scene i køkkenet. Desuden havde hun ikke ligefrem lyst til at hænge ud længe med Nico efter Tristan og hende var blevet kærester.
Post by Nicolaus Itier Købmand on Feb 13, 2022 20:59:31 GMT
Nicolaus havde intet problem med Svea, tværtimod, men han havde et problem med alle andres drama omkring hende. Til gengæld anede han heller ikke, at hun og hans lillebror nu var mere end venner, for der var heller ikke rigtigt nogen, der besværede sig med at fortælle ham ting. Han tog en indånding, men modsat generel tro, var han ikke en komplet idiot.
"Ja, naturligvis," svarede han og trådte til side, så hun kunne træde ind. Han lukkede døren bag hende. "Jeg går ud fra, at du gerne vil låne en vokstavle og en stylus?" spurgte han, halvt retorisk og ville allerede have hentet det, hvis ikke det føltes forkert bare at gå, så oprevet som hun virkede.
"Ja, det vil jeg gerne." Sagde hun og blev stående i entreen og lignede en, der ikke følte sig særlig velkommen. Hvis Tristan havde været der, ville det nok være anderledes. "Beklager hvis jeg har stødt dig på nogen måde Nico. Jeg føler jeg har gjort et eller andet forkert, jeg ved ikke rigtig hvad det er." Sagde hun og sukkede dybt, mens hun overvejede hvad der var sket på det sidste og tænkte på hvor meget han mon vidste om det.
Post by Nicolaus Itier Købmand on Feb 16, 2022 20:44:36 GMT
Nicolaus nikkede og vinkede hende med sig. Han så dog tilbage over skulderen ved hendes ord og smilede ganske svagt, som de stoppede op i det andet rum. "Du har intet gjort mig, Svea," forsikrede han og mente det såmænd også. Han kendte da også alt til følelsen af, at han gjort alt forkert.
Han tog en voksplade fra skrivebordet og rakte hende den. "Men jeg fik en frygtelig masse problemer af mine søskende, fordi jeg havde involveret mig med dig," fortsatte han ærligt og der var et lille glimt i øjet, selvom han var ganske alvorlig. "Så jeg holder mig på behørig afstand."
Svea fulgte med ham og smilede svagt, da han sagde hun ikke havde nogen grund til at beklage. Derefter sukkede hun let og himlede med øjnene, da hun hørte hvordan han havde haft det. "Åh, der skal vel to til at kysse hinanden." Sagde hun og trak på skuldrene. "Men det er også helt fint Nico, for jeg er sammen med Tristan nu." Sagde hun og strøg en lok bag sit øre, mens hun smilede en smule forelsket, helt rød i sine kinder.
Post by Nicolaus Itier Købmand on Feb 19, 2022 17:36:53 GMT
Nicolaus kunne ikke være mere enig med Svea. Det var godt at høre, at han ikke var den eneste, der var et relativt fornuftigt menneske. Han nåede dog ikke kommentere på det, før hun kom med en anden nyhed, der fik ham til at hæve brynene lidt. Dobbeltmoralen fra Florine og Tristan slog ham, men han nøjedes med at fnyse dæmpet. Lyden forekom en anelse munter.
"Godt at vide," konstaterede han og skottede til hendes forelskede smil. Det var lidt af en kontrast fra den Svea han først havde talt med. Meget mærkeligt.
Svea indså først nu hvor hurtigt det var gået og hvordan det måtte se ud for Nico. Hendes smil falmede en anelse og hun så på ham. "Er du imod at vi er sammen? Vi har været venner længe, jeg kender ham godt. Jeg vidste bare ikke, at han kunne lide mig på den måde." Sagde hun, usikker på om hun havde gjort noget forkert. Svea ville gerne have at alle kunnde lide hende, men nogle gange var det lidt svært, at få alt til at gå op.
Post by Nicolaus Itier Købmand on Feb 19, 2022 23:27:01 GMT
Nicolaus fnøs dæmpet over hendes spørgsmål og han så kort til siden, før blikket vendte tilbage til hende.
"Modsat mine søskende, så blander jeg mig ikke i, hvem du ser, Svea," konstaterede han ærligt nok. Han trak på skuldrene. "Hvis du er glad for min lillebror, så blander jeg mig ikke i det," konstaterede han. Selvom det sgu var lidt sært.
"Så længe han behandler dig ordentligt. Ellers sig det til mig, så skal jeg nok give ham en omgang." Det drillende, drengede smil sneg sig frem og blikket glimtede let. Det virkede næsten fjollet med alt for ordentlige Tristan Købmand, men ikke desto mindre.
Svea så på ham og smilede en anelse skævt over hans ord. Hun kunne godt lide Nico for hvor let han tog på tingene. Han blev sjældent sur eller ked af det over noget. Det var måske samtidig det, der gjorde ham så farlig.
"Bare rolig. Det er ikke Tristan der er problemet." Sagde hun og smilede en anelse. "Tværtimod." Bemærkede hun. "Men jeg vil ikke spilde mere af din tid." Tilføjede hun så og skrev en lille note til Tristan, hvorefter hun rettede sig op.
Post by Nicolaus Itier Købmand on Mar 5, 2022 10:02:29 GMT
Endnu engang lå der helt klart en mulighed for at spørge, hvad hun mente, men han holdt sig fortsat på afstand og undlod. Det måtte Tristan gøre. Så han blev blot stående tavst, mens hun fik skrevet sin note og nikkede så lidt.
"Pas på dig selv," svarede han og nikkede en enkelt gang, et glimt i øjet og lod hende gå igen.
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Kaotiske dage
Cbox-navn: Gwen
Alder: Tyve
Tiltales: Madam
Erhverv: Studerende
Hos: Universitetet
Lokation: Levagny
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Gift
Med: Tristan Købmand