Uller Væringer: er denne vores nye boks? ? ?
Jul 20, 2023 19:03:01 GMT
Mithras: Ja, det er LM's chat, efter at vi er gået primært over til discord.
Jul 20, 2023 19:15:30 GMT
Mithras: Den er hverken flot eller genial, men hvis der skulle komme nogen forbi, så er de velkomne til at smide en lille besked her. <3
Jul 20, 2023 19:16:13 GMT
Gæst: Er der nogen som stadig er aktive på siden?
Jul 8, 2024 11:56:54 GMT
Om siden
Om Falanie
Velkommen til Landet i Midten (LM), en rollespilsside, der foregår i et fiktivt fantasyunivers i landet Falanie. Vi har komprimeret de vigtigste informationer, så det er let at komme i gang, men fordi vi spiller i et land, som vi selv har opfundet, vil der være en smule mere nødvendig baggrundslæsning end på en fanside. Det håber vi, at du er indstillet på. Til gengæld er der ikke andet du skal vide i forvejen.d!
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Vores spil foregår i år 844 i landet Falanie som strækker sig fra lenerne Arge i nord til Gustabis i syd. Klimaet varierer fra vintersnestorme i bjergene til sydens vinmarker, men selvom befolkningen er forskelligartet, så er de alle sammen et folk under Kong Belthair II af Falanie. Kongefamilien
har et fast greb om landet. Her er fyldt med magi, intriger og hverdagsdramaer.
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Cbox-navn: Night Alder: Treogtyve Tiltales: Mester Erhverv: Skuespiller Hos: La Théâtre de Rêves Lokation: Levagny Nationalitet: Falanist Civilstatus: Alene Karakterark: LINK
Det var en aften uden forestilling, men det betød blot at dagen i langt højere grad bød på arbejde for alle på teatret, herunder naturligvis Matiot, der måtte mestre sin rolle til perfektion.
Det voldte ham dog hidtil ikke de store problemer; faktisk huskede han rollen bemærkelsesværdigt bedre end sin modpart, hvilket han havde anet.
Det gav ham dog blot selv rum til flere pauser, mens den anden skuespiller måtte terpe og han stod nu, for sig selv, og drak lidt af et krus, da han fangede en kappeklædt skikkelse ud af øjenkrogen.
Cbox-navn: Mithras Alder: Treogtyve Tiltales: Frøken Erhverv: Rose Hos: La Rose Tendre Lokation: Levagny Nationalitet: Falanist Civilstatus: Alene Karakterark: Link
Post by Blanche Rosenknop on Jan 19, 2022 21:35:10 GMT
Blanche havde ikke tit muligheden for at komme forbi teateret, selvom det var tæt på i samme del af Levagny som Rosen.
Når hun kunne, så skyndte hun sig dog derned. Hun havde stået og betragtet ham en lille stund, men hun gik ikke frem imod ham. I stedet blev hun stående med hætten oppe og bakkede lidt ind i skyggerne, da han havde lagt mærke til hende.
Cbox-navn: Night Alder: Treogtyve Tiltales: Mester Erhverv: Skuespiller Hos: La Théâtre de Rêves Lokation: Levagny Nationalitet: Falanist Civilstatus: Alene Karakterark: LINK
Post by Matiot Rêveur on Jan 19, 2022 22:09:49 GMT
Der var ingen på teatret, der vidste, at Matiot havde en tvillingesøster. End ikke Chantal Rêve, som han nu bad om lov til en kort pause. Ikke et stort ønske, nu hvor hans medspiller tydeligvis var uforberedt og havde brug for mere tid.
Han bukkede nonchalant, da han fik lov og hvis nogen så ham forsvinde med en kappeklædt kvinde, ville han uden tøven lade dem tro, at det var en elsker.
Hans blik mødte Blanches og spøgelset af et smil rørte hans læber, men han sagde intet. Ikke før de var sikkert på hans kammer og han havde lukket døren. Da vendte han sig mod hende og skuldrene sank, som blev en vægt løftet af.
Cbox-navn: Mithras Alder: Treogtyve Tiltales: Frøken Erhverv: Rose Hos: La Rose Tendre Lokation: Levagny Nationalitet: Falanist Civilstatus: Alene Karakterark: Link
Post by Blanche Rosenknop on Jan 20, 2022 23:06:00 GMT
Blanche gik med Matiot, indhyllet i kappen, der også skjulte hendes ansigt halvt. Hun slog først hætten ned, da de stod på hans kammer. Hun tog synet af ham ind i et langt øjeblik, før hun krydsede afstanden i få skridt og kastede armene omkring sin bror. Hun holdt ham tæt og hårdt og kunne dufte ham. Træ, pomade, røg. Hun trak sig kun langsomt tilbage og tog en dyb indånding. Så stod de igen overfor hinanden.
"Han har gjort det igen," kom det hæst over hendes læber. "Mindet mig om hvem jeg... Hvem jeg tilhører." Hun spyttede det sidste ord ud med foragt.
Post by Matiot Rêveur on Jan 21, 2022 20:16:41 GMT
Matiot var ukarakteristisk tavs, da de gik sammen og vejret sad lidt fast i halsen på ham, da hun slog armene om ham inde på værelset. Han tøvede ikke, men omfavnede hende og så alvorligt på hende, da hun trak sig tilbage.
Et monster brølede i hans indre og vrede brændte synligt i hans blik. "Det kan ikke blive ved," svarede han, fyldt af indestængt raseri. "Det vil jeg ikke lade ham."
Post by Blanche Rosenknop on Jan 23, 2022 0:50:16 GMT
Blanche genkendte vreden hos sin tvilling og følte den selv brænde som en ild, der slugte alting på sin vej, men hun stoppede op, inden den fik hende, for hun kunne ikke blot lade sig forblænde af raseri. Hun havde et liv at leve og det skulle Matiot også. Så hun lagde en hånd på hans arm.
"Du ved godt at ingen af os kan stoppe det. Den eneste måde at få det til at ophøre er hvis jeg kan komme væk derfra og det har de ingen interesse i at lade os."
Hun sank, hårdt. "Jeg vil ikke kun tale om lidelse. Har du det godt, min kæreste bror?"
Post by Matiot Rêveur on Jan 24, 2022 19:29:33 GMT
Matiots næsefløje udvidede sig lidt og for en gangs skyld var hans ansigt helt ærligt. Væk fra den upåvirkede attitude, der i stedet var erstattet med dyb frustration og vrede. Vrede mod den mand, der holdt hende trælbunden og vrede mod sig selv for ikke at gøre mere.
Klogeligt kom hun ham dog i forkøbet, før han kunne nå at komme med løfter, som det ville smerte ham at afholde. Han tog en dyb indånding.
"Jeg kan ikke klage," konstaterede han, for i sammenligning med hende, var det sandt. "Men du er meget i mine tanker. En dag, forhåbentligt snart, har jeg nok til at købe dig fri. Så kan du komme her, med mig," konstaterede han, selvom det nok endnu blot var en drøm. Kun adelige havde summer nok, men han havde sin sum af dem. Der kunne blive flere.
Post by Blanche Rosenknop on Jan 29, 2022 13:08:45 GMT
Hendes øjne blev blanke og hun skyndte sig at blinke og snøfte let ind. Blanche knugede sin hånd om Matiots og nikkede lidt. Det var hvad de begge ønskede, men det var næsten umuligt at spare op og uværgerligt kom Guiburgis forbi, når de havde en lille smule, for at tigge om at få enhver mønt hun kunne klemme ud af dem. Det virkede som en drøm, der aldrig ville blive til virkelighed. Alligevel klyngede hun sig til den.
"Det er hvad der holder mig oppe, Mat," svarede hun og strøg en hånd over hans skulder. "Alt jeg drømmer om er at komme væk derfra og leve sammen med dig, frie."
Post by Matiot Rêveur on Jan 31, 2022 22:52:56 GMT
Matiots indre vred sig, men til sidst trådte han frem og trak hende ind i en fast omfavnelse igen. Hvis han var mindre egotistik, ville han stjæle hende med det samme og tage hende med over havet, men han formåede ikke at slippe teatret. Det efterlod en sort plet på hans samvittighed.
"En dag," sagde han dog alligevel. "Snart. Det lover jeg. Uanset, hvad det så koster." Uanset. Var det sådan? Måske ville det blive nødt til at være det.
Post by Blanche Rosenknop on Feb 5, 2022 7:05:54 GMT
Matiot slog nær luften ud af hende, men Blanche klyngede sig til ham. De to tvillinger havde altid været sådan. Tætte, klyngende sig til hinanden for den omsorg de manglede andre steder fra. Hun trådte ikke væk igen, men blev stående i den tætte omfavnelse.
"Edouard af Bois kom forbi Rosen forleden," mumlede hun lavmælt. Selvfølgelig havde hun fortalt Matiot om adelsmanden, som hun engang havde elsket og som havde lovet guld og grønne skove. "Han købte mig. Tog mig hjem til sig. Jeg troede nær han ville slå mig ihjel."
Matiot elskede Blanche virkelig højt, men samtidig var det også en lang lidelse for ham, hver gang hun kom forbi, fordi det indebar, at hun fortalte de grumme ting, der var hændt hende siden de sidst havde set hinanden. Han drak altid meget mere de aftener, hvor hun havde været der og det lod ikke til, at denne ville blive anderledes.
"Hvorfor?" spurgte han hæst, selvom han ikke ville have svaret. Men hun havde tydeligvis brug for at tale om det, og det var det mindste, han kunne gøre for hende. I øjeblikket det eneste.
Post by Blanche Rosenknop on Feb 7, 2022 22:47:47 GMT
Blanche rynkede brynene tæt og så op på Matiot. Hun trak på skuldrene og blikket var rådvildt. "Fordi jeg ikke kom, dengang jeg lovede det. Fordi han følte sig afvist, selvom han havde lovet at redde mig. Jeg ved at det ikke passede, at han ikke kunne redde mig, men han var vred, da han købte mig og tog mig med hjem til ham. Jeg var så bange, Mat..." Hun tog en hørlig indånding.
"Men så lod han mig bare gå. Pludselig sagde han, at jeg skulle tage tilbage. Han kom ikke og bad om sine penge igen, så jeg gik bare rundt udenfor Rosen, før jeg kom indenfor igen. Han har ikke været der siden."
Matiot hadede Blanches fortællinger af den simple årsag, at han var totalt magtesløs i dem. Han kunne intet gøre. Han kunne råde hende til at holde sig fra ham, men hun kunne ikke sige nej, så hvad var der tilbage? Han tog en indånding og undertrykte endnu mere af den indetrængte frustration.
"Pas på ham," advarede han dog dæmpet. Hun kunne måske ikke sige nej, men hun kunne passe på sit eget indre. "Fortæl mig, hvis jeg kan gøre noget, Blanche. Hvad end det så er."
Post by Blanche Rosenknop on Feb 8, 2022 21:17:14 GMT
Blanche strøg en hånd over Matiots ryg og brummede bekræftende. Hun ville ikke have, at han en dag skulle finde hende i en grøft eller endnu værre: Aldrig finde hende igen. Hun elskede sin bror og selvom han havde lovet at redde hende, så ville hun også gerne redde ham igen.
"Fortæl mig noget rart. Er der sket noget godt for dig, som jeg kan tænke på?"
Post by Matiot Rêveur on Feb 13, 2022 21:24:15 GMT
Matiot ville aldrig ikke være bekymret, men det var kun sammen med Blanche, at det fik lov at være åbenlyst. Alle andre fik blot lov at se den selvsikre, ubekymrede skuespiller, der tilsyneladende ikke havde et eneste problem. Det var langt fra sandheden og han slap et dæmpet, lettere mismodigt fnys, men tog imod opfordringen. Skønt alt hun havde sagt, endnu summede rundt i hans tanker.
"Godt er så nuanceret et ord," svarede han og så lidt ind i væggen, mens han endnu havde armene om sin søster. "Jeg har vist snarere gjort noget ganske tåbeligt."
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Et diskret besøg
Cbox-navn: Night
Alder: Treogtyve
Tiltales: Mester
Erhverv: Skuespiller
Hos: La Théâtre de Rêves
Lokation: Levagny
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Alene
Karakterark: LINK