Uller Væringer: er denne vores nye boks? ? ?
Jul 20, 2023 19:03:01 GMT
Mithras: Ja, det er LM's chat, efter at vi er gået primært over til discord.
Jul 20, 2023 19:15:30 GMT
Mithras: Den er hverken flot eller genial, men hvis der skulle komme nogen forbi, så er de velkomne til at smide en lille besked her. <3
Jul 20, 2023 19:16:13 GMT
Gæst: Er der nogen som stadig er aktive på siden?
Jul 8, 2024 11:56:54 GMT
Om siden
Om Falanie
Velkommen til Landet i Midten (LM), en rollespilsside, der foregår i et fiktivt fantasyunivers i landet Falanie. Vi har komprimeret de vigtigste informationer, så det er let at komme i gang, men fordi vi spiller i et land, som vi selv har opfundet, vil der være en smule mere nødvendig baggrundslæsning end på en fanside. Det håber vi, at du er indstillet på. Til gengæld er der ikke andet du skal vide i forvejen.d!
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Vores spil foregår i år 844 i landet Falanie som strækker sig fra lenerne Arge i nord til Gustabis i syd. Klimaet varierer fra vintersnestorme i bjergene til sydens vinmarker, men selvom befolkningen er forskelligartet, så er de alle sammen et folk under Kong Belthair II af Falanie. Kongefamilien
har et fast greb om landet. Her er fyldt med magi, intriger og hverdagsdramaer.
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Det havde været koldt længe og pejsen var derfor tændt næsten konstant fra morgen til aften. Hugubert var rykket ind i stuen og sad ved det lille arbejdsbord og skrev på et brev. Han havde inviteret Veronique til at komme over til te, han håbede på at hun ville blive indtil Sibonie dukkede op efter skole. Han havde i hvert faldt sendt en soldat og en kammerpige afsted for at hente hende, så de kunne bruge noget mere tid sammen mens han var i Levagny.
Da en af tjenerne dukkede op og anmeldte hendes ankomst, rejste Hugubert sig op og ventede på at hun trådte ind i lokalet. Tjenerne var allerede gået for at få køkkenet til at lave te og han satte sig ned i en af de polstrede træstole og lavede en gestus mod den anden, så hun kunne varme sig ved pejsen. "Veronique." Sagde han. "Tjeneren er gået for at hente te, er der noget andet du vil have?" Spurgte han, som altid interesseret i at hun følte sig hjemme hos dem, da hun havde været en stor hjælp efter Sibonies mor døde og hans egen mor havde været for gammel til at hjælpe med datteren.
Cbox-navn: Night Alder: Treoghalvtreds Tiltales: Deres Excellence Erhverv: Grevinde Hos: Sangy Lokation: Levagny Nationalitet: Falanist Civilstatus: Gift Med: Pierre af Sangy Karakterark: LINK
Post by Veronique af Sangy on Dec 27, 2021 20:06:22 GMT
Der var en del gode ting ved at være rykket til Levagny, herunder at hun kunne se sin familie, men i særdeleshed også, at det bragte hende tættere på Hugubert og Sibonie. Derfor glædede hun sig også til dagens besøg og var i godt humør allerede, da hun blev vist ind i stuen.
"Hugubert," hilste hun varmt og med et smil, der afspejlede det, før hun taknemmeligt tog imod invitationen og gled ned at sidde. "Te er udmærket," bekræftede hun og så ikke efter tjeneren, der forsvandt for at videregive Grevindens ønske. Hendes blik forblev på ridderen. "Fortæl mig, hvordan går det med jer?"
Post by Hugubert af Morgis on Dec 28, 2021 6:32:44 GMT
"Det går udemærket." Sagde han og smilede en anelse til hende. Han havde aldrig været en mand, der talte meget, men Veronique havde en evne til at få det frem i ham. "Sibonie klarer sig godt i skolen. Og jeg har besluttet at bruge lidt tid i Levagny, så jeg er tæt på hende." Sagde han. "Det betyder også at folk forventer jeg dukker op til deres selskaber og fester, desværre." Bemærkede han og skar en diskret grimasse.
Cbox-navn: Night Alder: Treoghalvtreds Tiltales: Deres Excellence Erhverv: Grevinde Hos: Sangy Lokation: Levagny Nationalitet: Falanist Civilstatus: Gift Med: Pierre af Sangy Karakterark: LINK
Post by Veronique af Sangy on Dec 28, 2021 11:15:20 GMT
Veronique smilede over hans ord. Det var glædelige nyheder for hende, at hun fin muligheden for at se de to mere end hun havde den seneste tid.
En munter, overbærende lyd undslap hende. "Det er svært at få det ene uden det andet," medgav hun, selvom hun selv var glad for at være tilbage i selskab. "Men jeg er sikker på, at Sibonie bliver glad for det."
Post by Hugubert af Morgis on Dec 28, 2021 11:49:39 GMT
Hugubert smilede en anelse og nikkede. Det håbede han også, til sommer kunne det være at de kunne komme tilbage til Levagny. Han foretrak i hvert fald at holde sine somre på landet, hvor man kunne hoppe i floden og bade. "Og hvordan går det med dig?" Spurgte han. "Har din familie det godt?" Spurgte han. Derefter kom tjeneren ind med teen og satte det på et lille bord imellem de to stole, Hugubert takkede ham og gav ham lov til at gå, hvorefter han selv skænkede teen op.
Post by Hugubert af Morgis on Dec 28, 2021 17:08:21 GMT
"Du kan da aldrig skabe uro." Sagde han og blev fornærmet over hvordan hun talte om sig selv på hendes vegne. "Hvilke tråde er der at rede ud? Er der problemer?" Spurgte han og rynkede øjenbrynene en smule bekymret. Han ønskede hende kun det bedste, siden hun altid havde været så god ved dem.
Post by Veronique af Sangy on Dec 29, 2021 8:11:19 GMT
Veronique viftede let med en hånd af hans ord og smilede svagt. Hun vidste, at det var sandt, men rollen var ikke ny for hende og hun havde påtaget sig den.
"Så mange, som tre ugifte børn og en mand, der helst foretrak at være sig sit ansvar foruden, nu kan give," svarede hun ærligt og kun fordi, det var Hugubert. Andre ville hun aldrig tale så åbent til, men han var en af hendes meget få fortrolige. Det var også kun derfor, at hun fortalte det næste:
"Tómas, min yngste, er forlovet med Josephine af Aren, men var hellere fri og hans storebror deler tilsyneladende seng med en af min brors rødhårede børnebørn, som ellers kunne være hans lillebrors redning fra et på forhånd kuldsejlet ægteskab."
Nu vidste hun, at det nok havde været Theuderics grund til at foreslå den ældre Laudine som et match til sønnen, frem for den yngre Fleur af Aren. Nu var hun da også tilbøjelig til at følge det, hvis den ældste datter endnu ikke var lovet bort.
Post by Hugubert af Morgis on Dec 29, 2021 8:28:29 GMT
Huguberts ansigtsudtryk blev tænksomt, mens hun talte. Det lød som om, at det var kompliceret. Det var selvfølgelig også nemt for ham at sige, han skulle jo kun tage stilling til sin datter. Hans forældre var for gamle til at skabe problemer og hans søskende havde deres egne liv.
"Rødhårede? Det skulle vel ikke være Fleur af Aren eller Laudine af Morgis ?" Spurgte han og løftede overrasket sine øjenbryn. Han kunne ikke tro at Laudine ville lægge i med nogen udenfor ægteskab, men hans søster kendte han ikke noget til.
"Jeg troede Fleur af Aren var glad for Lanval af Suilleaux ." Sagde han og fik et bekymret blik i sine øjne. Måske var hun bare ude efter en flot titel, hvis han blev lensarving. Det var noget han blev nødt til at fortælle ham, han ønskede ikke at nogen ung mand tog en forkert beslutning, specielt ikke en som var hans vens nevø.
Post by Veronique af Sangy on Dec 29, 2021 9:37:53 GMT
Veronique hævede et bryn let over Huguberts overraskelse, men nikkede. "Ganske så," medgav hun og rynkede lidt på brynene af den nye information.
"Jeg kender intet til hendes relation til væbner Suilleaux," indrømmede hun. "Blot at jeg nu forstår, hvorfor min ældste søn havde indvendinger mod et partnerskab mellem hende og hans lillebror."
Hun tog imod en kop med te og slap en udånding. "Kender du frøknerne? Jeg gjorde selv, da de var meget yngre, men der er mange år siden nu."
Post by Hugubert af Morgis on Dec 29, 2021 11:17:14 GMT
Hugubert trak øjenbrynene sammen, mens han rakte ud efter sin kop med te og tog en tår af den. Han overvejede hvad han skulle gøre nu, men han burde nok i virkeligheden tale med væbneren om det. Ægteskab var en alvorlig sag og han ønskede ikke at hans ven nevø, ville starte sit kærlighedsliv ud med en kvinde der elskede en anden.
"Jeg har haft fornøjelsen af at tale med Nådigfrøken Laudine et par gange, Fleur har jeg kun set til selskaberne kortvarigt." Bemærkede han. "Det virker som om deres moder er meget ivrig efter at få dem gift væk." Sagde han med et anstrengt smil.
Post by Veronique af Sangy on Jan 1, 2022 13:40:41 GMT
Veronique trak medgivende på den ene skulder. “Jeg kan ikke sige, at jeg bebrejder min kære niece det,” konstaterede hun, selvom Emony af Aren kunne være mere yndefuld omkring det, hvis Veronique selv skulle sige det. Desperation var ikke en klædelig farve, men måske hun ville være på samme måde, hvis hun havde tre døtre, der endnu ikke var lovet væk. Det var slemt nok at have fire ugifte børn selv, skønt tre af dem var sønner.
“Hendes døtre er trods alt blot børn af Reginaldes lillebror, og den ældste af dem, Laudine, er ikke længere helt ung. Så vidt jeg husker, er hun på alder med Aelin, som ærligt også er ældre, end jeg ville have foretrukket før ægteskab, men hun har i det mindste Pierres faderskab til sin fordel.”
Post by Hugubert af Morgis on Jan 1, 2022 16:51:35 GMT
Hugubert nikkede langsomt, hun havde nok ret. Han havde jo også kun en datter selv og hun var så ung, at han ikke engang tænkte på ægteskab endnu. Han håbede faktisk, at hun ville blive så dygtig at hun ikke nødvendigvis behøvede at gifte sig men kunne tage en profession.
"Laudine virkede også ældre på mig." Sagde han og drak lidt af sin te. Laudine var dog stadig smuk, selvom hun ikke var så ung som mange af de andre ugifte komtesser. Han havde dog aldrig rigtig brudt sig om tanken om at gifte sig med en, der lige var kommet ud af pigeskolen. Det var for tæt på hans datters alder. "Så Laudine eller Fleur har aldrig været forlovede?" Spurgte han. "Jeg fandt aldrig ud af om de var afsat andet steds." Bemærkede han så henkastet som muligt.
Post by Veronique af Sangy on Jan 1, 2022 22:02:13 GMT
Veronique nikkede, ikke uden sympati for sin nieces situation. Alle vidste, at det ikke blev nemmere at afsætte døtre til gode partier, når først de havde passeret de tyve og hun kunne kun forestille sig det økonomiske pres, som baronens lillebror efterhånden måtte føle. Hun tog en tår te, før hun slap en dæmpet lyd.
"Ikke efter mit vidende," konstaterede hun, og det i sig selv var en rimelig garanti. Selvom hun havde været i Sangy det meste af tiden, havde hun altid holdt sig opdateret. "Ikke, at det udelukkende har været i deres hænder. Laudine var, som jeg husker min bror fortælle, et pragteksemplar fra pigeskolen og hun ville utvivlsom have været gift for længst, hvis ikke den frygtelige sygdom havde slået kløerne i hende og forhindret den resterende uddannelse."
Post by Hugubert af Morgis on Jan 1, 2022 22:10:54 GMT
"Sygdom?" Udbrød han overrasket og rynkede sine øjenbryn sammen i en alvorlig mine. Han huskede hvordan hun stædigt havde ville gå resten af vejen hjem. Det var da dumt, hvis hun var svagelig. "Hvilken sygdom? Hun virkede rask til lysfesten." Bemærkede han tænksomt og drak lidt mere af sin te. "Mon ikke hun finder et passende parti alligevel." Tilføjede han derefter og så ned i sin tekop.
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Varme ved ilden
Cbox-navn: Gwen
Alder: Niogtredive
Tiltales: Nådigherre
Erhverv: Ridder
Hos: Morgis
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Enkemand
Karakterark: LINK
Post by Hugubert af Morgis on Dec 27, 2021 19:09:18 GMT