Uller Væringer: er denne vores nye boks? ? ?
Jul 20, 2023 19:03:01 GMT
Mithras: Ja, det er LM's chat, efter at vi er gået primært over til discord.
Jul 20, 2023 19:15:30 GMT
Mithras: Den er hverken flot eller genial, men hvis der skulle komme nogen forbi, så er de velkomne til at smide en lille besked her. <3
Jul 20, 2023 19:16:13 GMT
Gæst: Er der nogen som stadig er aktive på siden?
Jul 8, 2024 11:56:54 GMT
Om siden
Om Falanie
Velkommen til Landet i Midten (LM), en rollespilsside, der foregår i et fiktivt fantasyunivers i landet Falanie. Vi har komprimeret de vigtigste informationer, så det er let at komme i gang, men fordi vi spiller i et land, som vi selv har opfundet, vil der være en smule mere nødvendig baggrundslæsning end på en fanside. Det håber vi, at du er indstillet på. Til gengæld er der ikke andet du skal vide i forvejen.d!
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Vores spil foregår i år 844 i landet Falanie som strækker sig fra lenerne Arge i nord til Gustabis i syd. Klimaet varierer fra vintersnestorme i bjergene til sydens vinmarker, men selvom befolkningen er forskelligartet, så er de alle sammen et folk under Kong Belthair II af Falanie. Kongefamilien
har et fast greb om landet. Her er fyldt med magi, intriger og hverdagsdramaer.
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Post by Pierre af Sangy on Dec 22, 2021 8:02:19 GMT
Pierre vidste udmærket at ønsket om at få ham tilbage til byhuset ikke var et ønske om at dele seng med ham. Veronique havde aldrig udvist nogen særlig tiltrækning af ham. Han var vokset op med at ægteskab, romantisk kærlighed og fysisk tiltrækning var tre forskellige ting og ikke nødvendigvis hang sammen og det var blevet bevist for ham. Han synes godt nok stadig, at hun var en smuk og formidabel kvinde, men han havde for længst opgivet at se på hende som anden end en samarbejdspartner.
Nu blev det samarbejde igen stadfæstet. Han tog en dyb indånding. "Så længe vi står sammen om det," konstaterede han. "Så skal jeg nok bidrage med det jeg ved. Men jeg mente hvad jeg sagde om din viden om Sangy, Veronique. Jeg har ikke været der. Det er dig, der er eksperten i hvordan det går med det nu."
Cbox-navn: Night Alder: Treoghalvtreds Tiltales: Deres Excellence Erhverv: Grevinde Hos: Sangy Lokation: Levagny Nationalitet: Falanist Civilstatus: Gift Med: Pierre af Sangy Karakterark: LINK
Post by Veronique af Sangy on Dec 22, 2021 11:38:24 GMT
Der var engang, hvor Veronique havde drømt om en stormfuld romance. Kærlighed, der fejede benene væk under hende. Pierre af Sangy havde ikke passet på det billede og måske havde det ledt til, at hun havde forspildt en chance for noget, der kunne have været. Hun havde dog også, selv fra start, altid følt sig sekundær for ham og nu spekulerede hun ikke længere over det. De var, hvad de var og hun hadede ham skam ikke, selvom han ofte havde været en kilde til frustration.
Nu smilede hun dog ganske svagt over hans ord og nikkede en enkelt gang. "Det er mit ønske," konstaterede hun, og det ville da utvivlsomt også være en kærkommen forandring udadtil. Privat vidste hun ærligt ikke, hvordan det ville gå. De havde ikke for alvor samarbejdet i mange år. "Og det er der, i mine øjne, råd for. Jeg har ingen planer om at rejse tilbage til Sangy foreløbig, Pierre. Jeg har tænkt mig, at indvie både du og Theuderic i Sangys nuværende affærer."
Post by Pierre af Sangy on Dec 24, 2021 0:03:04 GMT
Sikke en formidabel trussel. Ingen planer om at rejse. Pierre sank og nikkede. Hans liv i blød fornægtelse var slut. De barske realiteter i form af furien var ankommet og han havde bare at makke ret. Et lavt suk forlod ham.
"Kan omvæltningen vente, dog, til jeg har tilset mine patienter og dikteret rapporterne? Jeg kommer og spiser med i aften i byhuset."
Cbox-navn: Night Alder: Treoghalvtreds Tiltales: Deres Excellence Erhverv: Grevinde Hos: Sangy Lokation: Levagny Nationalitet: Falanist Civilstatus: Gift Med: Pierre af Sangy Karakterark: LINK
Post by Veronique af Sangy on Dec 24, 2021 22:49:56 GMT
Veronique nærede ingen forestillinger om, at hendes tilstedeværelse var ønsket, i hvert fald ikke af ham, men det var, hvad det var og hun havde lært at affinde sig med mest af alt at være et distraherende element for ham.
Blikket gled over ham en enkelt gang. "Det skulle jeg mene," svarede hun. Ærligt havde hun også selv brug for at hvile sig, lige ankommet fra Sangy, men hun skjulte udmattelsen godt. Hun rejste sig. "I så fald skal jeg ikke forstyrre dig længere," konkluderede hun. Selvom genforening efter to års adskillelse måske ikke burde betegnes som forstyrrelse.
Post by Veronique af Sangy on Dec 26, 2021 9:08:10 GMT
Veronique forventede ikke for alvor flere ord, men da Pierre alligevel talte, stoppede hun op og så tilbage på ham. Hendes bryn trak sig let sammen og i et sekund eller to så hun på ham, før hun rystede ganske let på hovedet. For fem år siden havde hun måske reageret anderledes, men hendes træk virkede mildere nu. Som om nogle af kanterne, bare i et øjeblik, var blevet slebet af.
"Det er et listigt træk af Guderne at skænke så vigtig en gave til én, der ikke kan hellige sig den fuldt," konstaterede hun, ikke blind for, hvad der havde trukket i ham i alle de år. "Det holder jeg ikke imod dig."
Post by Pierre af Sangy on Dec 26, 2021 23:01:19 GMT
Pierre havde troet at Veronique ville gå. Da hun i stedet tog ordet, så han lettere forbløffet op. Hendes valg af ord var ikke mindre forbløffende, men et fjernt, lidt trist smil fandt forsigtigt hans læber.
"Gudernes veje er uransagelige. Måske ønskede de at lade en stærk kvinde lede Sangy?" Han klarede halsen let. "Men jeg skal nok komme i aften. Velkommen tilbage til Levagny, Veronique."
Post by Veronique af Sangy on Dec 26, 2021 23:09:03 GMT
Muligvis var hun også selv forbløffet, men hun mente det skam. Der var meget, der kunne have været og i et øjeblik spejlede udtrykket i hendes blik hans. Et svagt smil rørte læberne og hun bøjede nakken i et let nik som det eneste svar, før hun forlod ham der.
De sidste ord blev dog ved hende lidt, og hun tog en indånding. Ja. Nu var hun for alvor tilbage.
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Nye boller på suppen
Cbox-navn: Mithras
Alder: Femoghalvtreds
Tiltales: Magus
Erhverv: Overhelbreder
Hos: Kongefamilien
Lokation: Levagny
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Gift
Med: Veronique af Sangy