Uller Væringer: er denne vores nye boks? ? ?
Jul 20, 2023 19:03:01 GMT
Mithras: Ja, det er LM's chat, efter at vi er gået primært over til discord.
Jul 20, 2023 19:15:30 GMT
Mithras: Den er hverken flot eller genial, men hvis der skulle komme nogen forbi, så er de velkomne til at smide en lille besked her. <3
Jul 20, 2023 19:16:13 GMT
Gæst: Er der nogen som stadig er aktive på siden?
Jul 8, 2024 11:56:54 GMT
Om siden
Om Falanie
Velkommen til Landet i Midten (LM), en rollespilsside, der foregår i et fiktivt fantasyunivers i landet Falanie. Vi har komprimeret de vigtigste informationer, så det er let at komme i gang, men fordi vi spiller i et land, som vi selv har opfundet, vil der være en smule mere nødvendig baggrundslæsning end på en fanside. Det håber vi, at du er indstillet på. Til gengæld er der ikke andet du skal vide i forvejen.d!
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Vores spil foregår i år 844 i landet Falanie som strækker sig fra lenerne Arge i nord til Gustabis i syd. Klimaet varierer fra vintersnestorme i bjergene til sydens vinmarker, men selvom befolkningen er forskelligartet, så er de alle sammen et folk under Kong Belthair II af Falanie. Kongefamilien
har et fast greb om landet. Her er fyldt med magi, intriger og hverdagsdramaer.
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Post by Theuderic af Sangy on Dec 29, 2021 22:32:11 GMT
Hun virkede fjern, og det adderede bare til hans undring. Han fornemmede den stigende modstand, selv inden de første tårer faldt. Han brød kysset, da han åbnede øjnene og så dem glide over hende kind. Uforstående, lagde han hånden på hendes kind og tørrede dem væk med tommelfingeren. Han stilnede og skilte læberne for at sige noget, men blev afbrudt da hendes stemme kom ham i forkøbet. Han satte sig op, da hun vred sig fri og istedet satte sig på sengen med sengetæppet lagt om skuldrene. "Hvad sker der?" Spurgte han intetanende over den mærkværdige reaktion. Havde han gjort hende ondt på en eller anden måde, som han ikke havde ænset?
Det undrende blik hvilede på hendes grædende skikkelse, lidt afsøgende for præg, inden han bevægede sig mod hende til han kunne sidde ved siden af hende. "Elaine..?" Lød det dæmpet, som han forsigtigt forsøgte at lægge en trøstende arm om hende.
Post by Elaine af Vigny on Dec 30, 2021 16:44:37 GMT
På et splitsekund var Elaines verden brudt sammen. Ødelagt af den omsorg hun manglede og savnede, men ikke fik. Hendes behov var et andet end Theud kunne give hende i en intim stund…Og det blev hun klar over nu. - Nu, hvor hun lå der, blottet og sårbar, forkrøblet mellem hans lagner og puder.
Hun hikstede sagte for sig selv, som hun gemte ansigtet i et lagen og halvt om halvt uforståeligt mumlede hun noget i retningen af et :’Undskyld’. Hun krøb derpå atter tættere op af ham og som hun lod lagenet glide indover hans liv og ædlere dele, lod hun imidlertid sit hoved finde hvile på hans lår. ”Jeg..Jeg er med barn..” Peb hun. ”…Han forgreb sig på mig…” Stemmen var grødet. Næsten uhørlig, for snot og tårer.
Post by Theuderic af Sangy on Dec 30, 2021 17:33:46 GMT
Tårene vædede sengetøjet, som gråden havde ved hende. Theuderic sad blot, som ét stort spørgsmålstegn, og anede snart ikke levende råd for hvordan han skulle få dem til at stoppe. Han strøj hende over håret, men stoppede brat i sine bevægelser, da hendes ord pludselig lød.
Jeg er med barn..
For et kort øjeblik, frøs han til, da den ufravigelige tanke om at det skulle være hans, pludseligt overskyggede alt. Det løb ham koldt nedad ryggen, som han indvendigt bandede over situationen. Et uægte barn med en gift kvinde.. det var fandme flot, Theuderic., nåede han lige at tænke, inden Elaines resterende ord fulgte. Og med dét kunne han pludselig ånde lettet op. Det var ikke hans.
Han rynkede dog brynene sammen, da han først tog ind, hvad det var hun fortalte ham. "Hvem?" Lød stemmen lidt hård, skønt hårdheden ej var rettet mod hende. Han forsøgte at fange hendes blik. Ligeglad med hvad der end var af tårer og snot der prægede hendes ellers kønne ansigt, "Hvem, Elaine?".
Post by Elaine af Vigny on Dec 30, 2021 17:50:21 GMT
Som Elaine lå der, havde både gråden og skamme hægtet sig nådesløst fast i hende. Ganske vist var det måske ikke hendes skyld…Men skammen, jovist, den havde hægtet sig på den ellers stolte og næsten uknækkeligt stærke kvinde, der nu lå ødelagt tilbage for Theuderich at samle op.
”Ge…General Leonard af Mont …” Kom det stille, som hun skar en rædderlig grimasse i hvad der kun kunne tolkes som afsky eller væmmelse. ”Han…Han truer mig på mine børn, Theuderich…..Han slår dem ihjel. Hvis han opdager at jeg har slad…sladret..” Kom det bekymret fra hende.
Post by Theuderic af Sangy on Jan 6, 2022 21:43:54 GMT
Brynene rynkedes og han skar en grimasse, da hun afslørede han om havde gjort hende uret. Det forekom ham absurd, at Generalen for Falanies hær, skulle have så lidt morale og ære, som at kunne forgribe sig på en anstændig - for ikke at sige godt gift, Nådigfrue. Elaine var ikke en simpel hore fra slummen eller en lavfødt på det forkerte tid og sted. Dét havde Theuderic bedre kunne forstå ud fra en praktisk vinkel. Han havde set sin del - særligt da grænsestridighederne var høje og krig og.. 'kærlighed' ikke ligefrem lå frygteligt adskilt. Tvang havde aldrig været hans ting. Men i kampens hede så man ikke blot blod og lemlæstede lig. Men en adelig frue? Fra Vigny? Det var en stor risiko at løbe. "Hvorfor?" Tænkte han højlydt. For Theuderic var voldtægt en vredens handling. Han blinkede et par gange, da hun nævnte truslerne, sukkede så, og førte lidt overvældet en hånd gennem håret. "Mithras.." Bandede ham lavt. "Jeg er nødt til at spørge, Elaine. Har du gjort noget, der har gjort ham vred?"
Post by Elaine af Vigny on Jan 24, 2022 19:54:05 GMT
Elaine rankede sig og satte sig en smule op, som Theuderics spørgsmål bundfældede sig. Læberne skiltes, som hun i forbløffelse betragtede ham og de våde øjne afslørede tydelig foragt og skuffelse over vennen. ”…Hva..? Jeg..Om jeg har..? Det kan da ikke være dit alvor…”
Havde Elaine ikke vidst bedre, ville hun nær have troet at ridderen ved hendes side påstod, at hun selv var havde været udenom den grusomhed der var blevet hende pålagt. At han mente at Generalens handling havde kunnet undskyldes ved vrede. ”…Han forulempede mig i mit eget hjem, i min egen ægteseng, Theuderic!”
Post by Theuderic af Sangy on Jan 29, 2022 23:40:45 GMT
"Elaine.." Lød det lidt punkteret. "Je.." Han lukkede munden, da hun blev hysterisk og udpenslede for ham, præcist hvad der var sket - hvis nu han ikke skulle have hørt ordentligt efter første gang. Han førte en hånd over ansigtet og gennem håret, som han sukkede stille. Så rankede han sig lidt. "Hvis jeg ved, hvad der ansporede ham til at gøre noget så risikabelt - så ved jeg måske hvordan vi kan få ham til at holde sig væk." Forklarede han lidt skarpt, for at trænge igennem til hende. Hun var så opkørt, forståeligt nok, men det kunne jo ikke hjælpe noget. Hans ansigt mildnede dog lidt igen, som han rakte ud efter hende. "Jeg prøver at hjælpe dig."
Post by Elaine af Vigny on Feb 1, 2022 21:51:12 GMT
De blå øjne hvilede udtryksløst på Theuderic for et øjeblik. Læberne snerpede sig så sammen og for sig selv, rystede hun vagt på hovedet, som hun vendte sigtet bort fra ham. "Det var intet andet end en magtdemonstration....Fordi jeg afviste ham." Pointerede hun, som hun foldede hænderne i skødet og hverken gjorde mine til at tage imod eller afslå hans kærtegn.
"Jeg sover ikke om natten." Hviskede hun så. "Jeg er rædselsslagen....For hvad vil hindre ham i at opsøge mig igen? - Jeg....Jeg har så grumme tanker, Theuderic."
Post by Theuderic af Sangy on Feb 15, 2022 20:55:12 GMT
Hendes forklaring, efterlod ham med en hul følelse. Et vagt suk forlod ham, inden han rejste sig fra sengen for at iklæde sig nogle simple beklæder, inden han satte sig på den anden side af Elaine og trak sig længere ind på madrassen med puderne i ryggen. "Kom." Mumlede han og rakte en hånd ud til hende for hende at tage, så han kunne guide hende hen til sig, siddende mellem benene og med armene om hende. "Det skal nok gå." Forsikrede han hende, "Har du mulighed for at tage med Lucréce til Vigny for en periode?"
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Undskyld, men hvad?! (S)
Cbox-navn: Buskelusker
Alder: Fireogtredive
Tiltales: Herre
Erhverv: Ridder
Lokation: Levagny
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Forlovet
Med: Adelaide af Zorete
Karakterark: Link