Gisella af Suilleaux
Cbox-navn: Juicy
Alder: Sytten
Tiltales: Nådigfrøken
Erhverv: Komtesse
Lokation: Levagny
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Forlovet
Med: Marcel af Monteres
Karakterark: Link
|
Post by Gisella af Suilleaux on Nov 22, 2021 16:13:08 GMT
Gisellas blik hvilede på Alexandres ansigt, mens han fokuserede på at fjerne splinterne så blidt som muligt. Han virkede alvorlig og bekymret. Hun kunne se ærligheden og mærkede, hvor meget han oprigtigt holdt af lenet – så meget at han fandt sig i baronens luner. Snart ændrede talen karakter. Det var forræderisk snak, der kunne koste rådgiveren hans hoved, men ikke desto mindre betroede han sig til baronens kommende hustru. Det fik hende til at føle sig mindre ensom, og for første gang løsnede knuden i hendes bryst sig en anelse.
Det generede hende ikke, at han kaldte hende Gisella, selvom hun var over hans stand. Det føltes, som om han var en kær onkel, der tog sig af hende, én hun kunne stole på. ”Jeg vil gerne hjælpe,” sagde Gisella langsomt. Hendes flugtforsøg var fejlet. Marcel havde gjort det klart, at hun nu tilhørte ham. Selvom hun burde være kuet og nedslået, var en lille flamme begyndt at brænde i hende. Én, der var blevet vækket af rådgiverens tillid til hende. Han troede på hendes evne til at gøre en forskel. ”Hvis jeg skal blive her resten af mit liv, agter jeg at blive en god baronesse og forsøge at veje op for de skader, baronen laver. Vil De vejlede mig ... Alexandre?"
Det var ikke gået op for hende, at Alexandre var stoppet med at fjerne splinter, og at deres hænder blot lå i hinandens nu.
|
|
Alexandre af Monteres
Cbox-navn: Pascal
Alder: Syvogtredive
Tiltales: Nådigherre
Erhverv: Rådgiver
Hos: Marcel af Monteres
Civilstatus: Alene
|
Post by Alexandre af Monteres on Nov 25, 2021 11:43:14 GMT
Der var stille i det lille værelse, da erkendelsen af Alex´s plan så ud til at få Gisella til at overveje for en stund. De vidste det begge i deres interne ordudveksling, at dét de havde gang var ganske forræderisk. Sammen ville de manipulere lensbaronen ud i forskellige veje, som ville sørge for at holde ham i skak fra at udføre handlinger der ikke ville komme lenet til gode. I alt dette her fortalte Alex af Monteres om sin bekymring og sin manglende tro på lensbaronens evner - og de måtte sammen tage kontrollen. Hvis der var nogen, der ville have større indflydelse end rådgiveren, så ville det være Gisella, lensbaronens kommende hustru. Så da Gisella indgik at ville være med i planen, var det med en lettelsens suk der fik skuldrene på Alex af Monteres til at falde en smule.
"Om jeg vil," svarede han, stadig med hendes feminine hænder i sine. Han klemte dem med som et smil dannede sig på hans læber, "Jeg er sikker på, at vi sammen kan få styr på Marcel. Men vi må gå stille med dørene. Ingen må vide noget om dette, Gisella."
Alex rettede sig en anelse i stolen. Deres hænder fandt hvile i hendes kjole stof, idet at han førte den ene af sin hånd mod hendes kølige kind, "Du kommer til mig, og kun mig når der er noget. Selv ikke din familie i Suilleaux må vide noget, forstår du mig?"
|
|
Gisella af Suilleaux
|
Post by Gisella af Suilleaux on Nov 29, 2021 13:19:03 GMT
Det, de sad og gjorde, var udover alle grænser – ikke blot de forræderiske ord, der blev ytret ligesom forbudte elskere i elskovssengen, men de lidt for nære kærtegn. Gisella mærkede ændringen i rummet, da han blidt strøg sin hånd over hendes kind. Hun burde skubbe den væk - burde bede ham holde hånden for sig selv - men hun kunne ikke få sig selv til det. Endelig havde hun fundet én, hun stolede på, og kærtegnet føltes … dejligt. Rådgiveren af Monteres var afgjort en farlig mand.
Hun overvejede hans ord. Kunne hun virkelig gøre det? Bedrage baronen, konspirere med rådgiveren og ikke nævne et ord til sin familie? Ja. Det har var hendes liv nu, alt andet var fortid. Hun var færdig med at være underlagt andre, nu ville hun have kontrol.
”Jeg forstår, Alexandre,” nikkede hun og så ham direkte ind i øjnene. ”Det her bliver mellem os.”
//Lukket
|
|
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Mislykkede flugtforsøg