Roxanne Staldpige
Cbox-navn: Heidi
Alder: Femten
Tiltales: Frøken
Erhverv: Staldpige
Lokation: Levagny
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Alene
Karakterark: Link
|
Post by Roxanne Staldpige on Feb 25, 2021 19:10:06 GMT
Til: Staffan BryggerRoxanne har fået en fridag fra staldarbejdet af, og besluttede sig for at bruge den dag nede på markedet med hendes lille beholdning af penge hun tjener som staldpige i paladsets stalde. Hvilket ikke er mange penge, men så igen hun bruger heller ikke penge på fx mad, for det får hun i paladsets køkken som en del af hendes løn, som også indebære at hun har et lille kammer i stalden hvor hun primært sover og har de få ejendele som hun ejer. Hun ejer heller ikke så meget forskelligt tøj, så hun render som sædvandligt rundt i et par grove bukser og en løs skjorte, som man tydeligt kan se også bliver brugt til at arbejde i, så andre ville måske se hende som et gadebarn også, og hendes hår er flettet i en løs fletning hvor der også stritter hår ud hist og her. Mens hun render rundt på markedet, denne overskyet dag, har hun hendes trofaste skygge med sig, som sidder på hendes skuldre, katten som har det passende navn Skygge. Den lille sorte kat. Men bare fordi man selv har nogen penge betyder det ikke nødvendigvis at man skal betale for tingene man vil have. Derfor tager Roxanne også en frugt tærte fra en bager mens han er optaget af at sælge til andre, og ingen lægger alligevel mærke til hende, og hun er rap på fingrene og hurtigt ude af bagerens syn efterfølgende, så han finder ikke engang ud af hvem der tog hans lille frugt tærte. Som hun nu går og gumler velbehageligt på. Skygge snuser nysgerrigt til hendes mad, men afviser da hun tilbyder ham et stykke. Det er jo ikke kød ligner han en der tænker "Nej det er det ikke, men det er godt!" mumler hun til den lille sorte kat.
|
|
Staffan Brygger
Cbox-navn: Buske
Alder: Fireogtyve
Tiltales: Mester
Erhverv: Krodreng
Hos: Falken & Kronen
|
Post by Staffan Brygger on Feb 25, 2021 22:51:52 GMT
Staffan kneb øjnene lidt sammen, som hans fulgte hende med blikket. Den ene mundvig trak han lidt op, som han rystede lidt på hovedet af hende og satte i bevægelse efter hendes smalle skikkelse med katten på skulderen. Med lange, rolige skridt halede han ind på hende og endte blot med at gå ved siden af hende. "Normalt betaler man for det.. eller arbejder det af." Kommenterede han med et lille smil og det sidevejs blik der tydeligt indikerede at han havde taget hende på fersk gerning.
|
|
Roxanne Staldpige
|
Post by Roxanne Staldpige on Feb 26, 2021 9:18:13 GMT
Roxanne får sig et mindre chok da en stemme lyder ved siden af hende, men hun gør alt for at hun ikke viser det. Skygge vender sig mod manden og kommer med et hvæs af ham, da han også fik et chok og han kan ikke skjule det, i hvert fald ikke lige så nemt som Roxanne kan. Hun skynder sig at få spist det sidste af bevis materialet og tørrer lidt ucharmerende fingre af i bukserne, hvor efter hun trækker på skuldrene af manden med kommentaren "Jeg ved ikke hvad du taler om, jeg har ikke taget noget uden at betale". En lodret løgn og det er hun godt klar over han også ved, han har tydeligt taget hende på fersk gerning, men i det mindste har han ikke råbt vagter an, det vil ikke se godt ud for hendes arbejde i paladset stalde hvis hun bliver fanget i at stjæle i byen, bare tanken om det kan give hende kuldegysninger.
|
|
Staffan Brygger
|
Post by Staffan Brygger on Feb 27, 2021 13:27:50 GMT
//Pas på powerplay <3 Staffan havde ikke tænkt sig at gøre andre opmærksom på episoden. Havde det ikke været for den kraftige lugt af hest, gødning og hø der hang omkring hende, kunne hun havde gået som et gadebarn eller en forældreløs. De børn levede hårde liv, og Staffan var ikke en der søgte at gøre det hårdere. Den sorte kat på hendes skulder vendte sig mod ham med et hvæs og Staffan lænede hovedet lidt væk fra den. "Sød kat." Kommenterede han tørt, inden han vendte opmærksomheden tilbage på pigen. Hendes ord bragte et underholdt smil på hans læber."Mhm." Brummede han skeptisk, med ansigtet lagt i matchende folder. Hun virkede som en pige af grovere karakter og hendes beskidte ansigt og hærdede hænder tilkendegav at hun arbejdede hårdt. "Jeg bebrejder dig ikke." Sagde han dog, nok også lidt for at berolige hende. "Af hvad jeg kender til arbejdet i stalde, så er det hårdt arbejde til få mønter." Tilføjede han og stak hænderne i lommerne. "Arbejder du hos en hestehandler?"
|
|
Roxanne Staldpige
|
Post by Roxanne Staldpige on Mar 1, 2021 15:05:26 GMT
Roxanne ser på Skygge da han kommentere hans opførelse og hun stryger ham hen over ryggen for at få ham til at slappe af igen "Han blev bare forskrækket, han bider ikke" forsvarer hun den sorte kat, som er hendes tro følgesvend, hvilket også gjorde hun gav ham navnet Skygge den gang hun kom til stalden i paladset, og siden har de 2 næsten ikke skiltes ad. Hun tager Skygge ned i hendes arme og stryger ham igen over ryggen hvilket blot for ham til at falde helt til ro igen. "Jeg kan lide arbejdet i stalden, og arbejdet med hestene, for mig er det lige så meget en form for hobby som det er arbejde" fortæller hun manden der stadig følger med hende. Hun stopper op og vender sig helt mod manden. Hun overvejer lidt hans spørgsmål "Nej ikke en hestehandler, men jeg hjælper med at tage mig af mange heste" svarer hun så, uden at nævne at det er selveste paladsets stalde hun arbejde i, og at hun før har taget sig af de kongelige heste.
|
|
Staffan Brygger
|
Post by Staffan Brygger on Mar 15, 2021 22:34:08 GMT
Han trak let på et smil og gjorde et nik, da hun kommenterede på den sorte kat, som hun nu bar i sin favn. Han lyttede lidt til hendes forklaring. "Jamen det tror jeg gerne." Han holdt en kort pause, ".. Men det er ikke så ofte, at man støder på en kvinde indenfor det fag." Tilføjede han så og stoppede da hun gjorde det. "Jeg kunne forestille mig, at de var hårde mod jer?"
|
|
Roxanne Staldpige
|
Post by Roxanne Staldpige on Mar 18, 2021 9:47:51 GMT
Hun kigger lidt ned på Skygge og stryger ham over ryggen mens han er i hendes arme. Med blikket rettet mod manden igen, trækker hun på skulderne "Nej, jeg tro også jeg er den eneste kvinde i stalden jeg arbejder i, i hvert fald" Hendes blik vandre ud på menneskemængden på markedet, inden de vender tilbage til manden foran hende. "Det er en mands dominerende sted ja, og man skal som kvinde der finde sig i meget. Men jeg har et sted og sove, og jeg får en smule løn. Samt så laver jeg det jeg kan lide, at arbejde med heste. Så tager jeg det hårde som det kommer" forklare hun ham roligt.
|
|
Staffan Brygger
|
Post by Staffan Brygger on Mar 18, 2021 18:57:32 GMT
Staffan smilte skævt til pigens forklaring. "Lyder som om du har fundet din plads." Sagde han venligt. "Hvad hedder du?" - "Hvis jeg må spørge?", undrede han sig.
|
|
Roxanne Staldpige
|
Post by Roxanne Staldpige on Mar 20, 2021 20:43:04 GMT
Roxanne ser lidt på ham, og smiler oprigtigt, fordi han trods alt har ret, hun har fundet sin plads, hun vil bare gerne have sit eget sted i stedet for at arbejde for andre. Hun nikker lidt "Ja det kan man vist godt sige jeg har" giver hun ham ret i med et lille smil mens hun aer Skygge over ryggen. "Mit navn er Roxanne" svare hun og ser på ham "Hvad med dig? Hvad er dit navn?" han virker ikke til at ville afslører hende så hun kan vel godt fortælle hendes navn til ham, og samtidig få hans.
|
|
Staffan Brygger
|
Post by Staffan Brygger on Mar 31, 2021 19:53:59 GMT
Han nikkede stille i en gestus af, at han havde hørt hvad hun havde sagt. Det skæve, gavtyveagtige smil brød frem på læberne, da hun spurgte til hans. "Staffan Brygger." Præsenterede han sig. "Min familie og jeg har Falken og Kronen i handværkerkvarteret. Du burde komme og besøge mig der en dag." Inviterede han venligt. "Så giver jeg en."
|
|
Roxanne Staldpige
|
Post by Roxanne Staldpige on Apr 5, 2021 6:25:21 GMT
Hun kunne egentlig godt lide hans møde at smile på, hun er nu sikker i sin sag over at han ikke har tænkt sig at afslører hende til vagterne, for så havde han nok gjort det for længst. Hun overvejer hans tilbud lidt, og det er da et fedt tilbud. "Det kan nemt ske jeg holder dig op på det, Staffan" siger hun med et skævt smil "Især hvis der også en god billig mad" siger hun med et kækt smil om læberne. Hun har måske noget med mad er tillokkende.
|
|
Staffan Brygger
|
Post by Staffan Brygger on Apr 5, 2021 19:57:25 GMT
Han smilte fortsat "Du skal være velkommen." Lød det varmt fra ham. "Så kan du fortælle lidt mere om livet som staldtøs." Sagde han i en drillende vending ved det sidste ord.
|
|
Roxanne Staldpige
|
Post by Roxanne Staldpige on Apr 6, 2021 7:41:34 GMT
Hun skuler lidt til ham over hans kommentar om staldtøs, men regner ikke med han mener det på ondt hvis, sådan har det ikke virkede i den tid hun har snakkede med ham, og derfor lader hun det farer. "Så kan du fortælle hvordan det er at være krodreng" siger hun i samme drillende tone som han selv brugte.
|
|
Staffan Brygger
|
Post by Staffan Brygger on Apr 20, 2021 20:23:51 GMT
Staffan måtte le lidt ved den godmodige øgenavne-udveksling der foregik mellem dem. Han satte pris på den form for drillerier. Med et drenget grin stadigt hængende på læberne, hævede han hagen lidt og så på hende med et alt for kålhøgent udtryk. "Det er en aftale." Svarede han så og vendte sig rundt for at vandre tilbage til sin pind på kroen. "Kom når du har tid!" Kaldte han idet han var på vej væk.
/slut?
|
|
Roxanne Staldpige
|
Post by Roxanne Staldpige on Apr 22, 2021 20:33:23 GMT
/ja slut
|
|
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Dit eller mit? Mit!
Post by Roxanne Staldpige on Feb 25, 2021 19:10:06 GMT