Uller Væringer: er denne vores nye boks? ? ?
Jul 20, 2023 19:03:01 GMT
Mithras: Ja, det er LM's chat, efter at vi er gået primært over til discord.
Jul 20, 2023 19:15:30 GMT
Mithras: Den er hverken flot eller genial, men hvis der skulle komme nogen forbi, så er de velkomne til at smide en lille besked her. <3
Jul 20, 2023 19:16:13 GMT
Gæst: Er der nogen som stadig er aktive på siden?
Jul 8, 2024 11:56:54 GMT
Om siden
Om Falanie
Velkommen til Landet i Midten (LM), en rollespilsside, der foregår i et fiktivt fantasyunivers i landet Falanie. Vi har komprimeret de vigtigste informationer, så det er let at komme i gang, men fordi vi spiller i et land, som vi selv har opfundet, vil der være en smule mere nødvendig baggrundslæsning end på en fanside. Det håber vi, at du er indstillet på. Til gengæld er der ikke andet du skal vide i forvejen.d!
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Vores spil foregår i år 844 i landet Falanie som strækker sig fra lenerne Arge i nord til Gustabis i syd. Klimaet varierer fra vintersnestorme i bjergene til sydens vinmarker, men selvom befolkningen er forskelligartet, så er de alle sammen et folk under Kong Belthair II af Falanie. Kongefamilien
har et fast greb om landet. Her er fyldt med magi, intriger og hverdagsdramaer.
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Post by Peronelle af Bonville on Mar 7, 2021 19:15:35 GMT
Perrie smilede skævt og fortrød ikke rigtig noget, selvom Christophe lød fornærmet. Hun trak på skuldrene og tiltede hovedet lidt. "Altså jeg synes hun er sød," konstaterede hun.
"Så ja. Giv hende en chance. Du behøver ikke købe den dyre vin til hende. Jeg tænker ikke hun er så fin, at hun har brug for det. Og jeg kan da også godt spæde lidt til," konstaterede hun og planlagde hvilken taktik hun skulle bruge hos sin onkel for at få lidt økonomisk støtte til projektet.
"Hun er også køn, men lad nu være med at flirte alt for meget med hende. Du skal ikke ødelægge muligheden for et venskab," belærte hun ham.
Post by Christophe af Migran on Mar 9, 2021 16:36:32 GMT
Det var ikke fordi, at Christophe var så fornærmet som han måske lød, han havde før betalt for drikkelse, når de var ude. Men denne gang var der bare ikke så mange mønter i pungen, som der kunne være. I dag var hans fridag, men i morgen havde han hele to aftaler, så der ville der komme noget tilbage i pungen. Egentligt havde han en lidt travl uge, så han burde bruge sin friaften på at studere, men altså, det måtte han presse ind et andet sted, for han havde lyst til at tage med gruppen ud og have det sjovt. Sove kunne han gøre i timerne.
Perries svar fik ham til at smile lidt igen, og han kørte en hånd igennem sit hår, der som altid var en krøllet affære, på den charmerende måde. "Hvad er det lige du tror om mig, jeg kan sagtens være i en sød piges selskab uden at lægge an på hende. Jeg er jo bare venlig," svarede han uskyldigt og med et løftet øjenbryn. Og et glimt i øjet, der nok fortalte, at han vidste, at han var lidt slem til at give piger opmærksomhed. Det var bare en del af, hvem han var. Han kunne godt lide at få folk til at lide sig. "Men jeg glæder mig til at møde hende."
Post by Peronelle af Bonville on Mar 9, 2021 22:56:44 GMT
Perrie fnøs, men smilede også. Christophe var en notorisk flirt, men det tog hun sig ikke af. Hun var ikke det fjerneste interesseret på den måde, selvom han var kønnere end det burde være lovligt.
"Seriøst," advarede hun dog. "Jeg tror hun er naiv nok til at misforstå det som ægte interesse. Bare... Opfør dig pænt, ikke?"
Post by Christophe af Migran on Mar 16, 2021 15:42:07 GMT
Christophe sukkede overdrevet og himlede let med øjnene, da Perrie var efter ham for at få ham til at opføre sig pænt. "Ja ja, jeg skal nok." Et gab sneg sig på og han lavede en afslappet kombination af et gab, og et stræk, inden han lagde hovedet på skrå og betragtede Perrie, hans specielle veninde. Eller, han regnede med, at hun var hans veninde, det kunne godt være lidt svært at tyde. Men hun havde da ikke bedt ham skride af Hasnea til endnu, så det tog han som en god ting. "Så vi mødes bare ved Svanen derhenne omkring aftensmadstid?"
Post by Peronelle af Bonville on Mar 17, 2021 23:09:21 GMT
Perrie fnøs lidt og tvivlede på at Christophe var i stand til ikke at flirte, men nu havde hun i det mindste sagt det.
Hun strakte sig lidt og nikkede, før hun slap et enkelt gab. "Mm. Lidt senere," pointerede hun. "Jeg spiser i hvert fald hjemme. Flere mønter til vin." Hendes blik spillede lidt.
"Nyd din lur, fjols," svarede hun med et varmt smil, før hun smuttede ned af gangen og satte halvt i løb for at nå sin undervisning.
Post by Christophe af Migran on Mar 21, 2021 18:51:04 GMT
Christophe tog sig ikke af Perries fnys. Han vidste godt selv, at han var uforbederlig, i det mindste lagde hun ikke skjul på, at hun også vidste det. Det havde han ikke noget i mod. Hun var en skarp ung kvinde, ofte lidt for skarp til, hvad der var behageligt, men hun var god nok på bunden, det kunne han mærke.
"Efter aftensmad så," svarede han godmodigt. Han ville nok spise på kroen, for det var altså noget god mad, de serverede der.
Hendes fjols fik ham til at sætte et såret udtryk op. "Du knuser mit hjerte med dine sårende ord, ved du godt det, lille komtesse Bonville?!" Han småråbte det efter hende, som hun styrtede af sted. Nå ja, hun var fuglen på grenen, han aldrig ville kunne nå. Det var også okay. Lige som hun forsvandt rundt hjørnet, dukkede hans underviser op og med et suk fulgte han efter ham mod klasselokalet.
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
En solstråle
Cbox-navn: Mithras
Alder: Sytten
Tiltales: Tiro
Erhverv: Studerende
Hos: Universitetet
Lokation: Levagny
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Alene
Karakterark: Link