Uller Væringer: er denne vores nye boks? ? ?
Jul 20, 2023 19:03:01 GMT
Mithras: Ja, det er LM's chat, efter at vi er gået primært over til discord.
Jul 20, 2023 19:15:30 GMT
Mithras: Den er hverken flot eller genial, men hvis der skulle komme nogen forbi, så er de velkomne til at smide en lille besked her. <3
Jul 20, 2023 19:16:13 GMT
Gæst: Er der nogen som stadig er aktive på siden?
Jul 8, 2024 11:56:54 GMT
Om siden
Om Falanie
Velkommen til Landet i Midten (LM), en rollespilsside, der foregår i et fiktivt fantasyunivers i landet Falanie. Vi har komprimeret de vigtigste informationer, så det er let at komme i gang, men fordi vi spiller i et land, som vi selv har opfundet, vil der være en smule mere nødvendig baggrundslæsning end på en fanside. Det håber vi, at du er indstillet på. Til gengæld er der ikke andet du skal vide i forvejen.d!
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Vores spil foregår i år 844 i landet Falanie som strækker sig fra lenerne Arge i nord til Gustabis i syd. Klimaet varierer fra vintersnestorme i bjergene til sydens vinmarker, men selvom befolkningen er forskelligartet, så er de alle sammen et folk under Kong Belthair II af Falanie. Kongefamilien
har et fast greb om landet. Her er fyldt med magi, intriger og hverdagsdramaer.
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Post by Liane Kurvefletter on Jul 15, 2023 9:00:21 GMT
Den lange ridetur i ladet tavshed havde fået Liane til at forvente en helt anden konfrontation. Hun var ikke naiv nok til at tro, at den ikke kom, men for nu fulgte hun lidt himmelfaldent med sin bror.
De var halvvejs mod vognen, da en lavstammet kvinde trådte ud med en hånd fra en af de væbnede mænd, der havde eskorteret følget. Da de kom nærmere, konstaterede Liane overrasket for sig selv, at kvinden ikke var nær så ung, som hun havde troet på afstand.
Emblin rettede sig lidt op, øm af den lange tur og med mange spørgsmål på sinde, som kun blev flere, da hun drejede hovedet og så Heinrich og bondepigen komme imod sig. Hun smilede svagt, venligt nok, men tydeligt også forvirret og med en lidt underlig følelse i maven. Blikket på Heinrich var åbenlyst spørgende.
Cbox-navn: Mithras Alder: Niogtyve Tiltales: Deres Kongelige Højhed Erhverv: Prins og baron Lokation: Levagny Nationalitet: Gestrarianer Civilstatus: Gift Med: Emblin af Bar Van Karakterark: Link
Post by Heinrich af Bar Van on Jul 15, 2023 9:15:46 GMT
Heinrich var stiv i kroppen, stadig rasende, under det hele. Da han så Emblin, sivede lidt af den følelse dog væk og han åndede langsomt en mundfuld luft ud.
"Emblin," startede han, da de var tæt nok på. "Spørg mig ikke hvorfor eller hvordan endnu, men dette er min søster. Liane Katerine Gerka Osterhild von Gestraria. Dette, Liane, er min hustru, Emblin af Bar Van."
Post by Liane Kurvefletter on Jul 15, 2023 11:45:47 GMT
Emblin spærrede øjnene vidt op og måbede et sekund eller to, før hun kom til sig selv. Hun havde, som alle andre, hørt om prinsesse Liane Katerines forsvinden under krigen og formodede død. Nu forstod hun i det mindste, hvorfor Heinrich havde samlet hende op.
"Deres Kongelige Højhed," sagde hun forbløffet og nejede. Liane, som ikke var blevet tiltalt sådan længe, fandt det ikke helt lige så naturligt og nøjedes med at knejse let. "Prinsesse... Bar Van?" hilste hun, med mild undren og skottede til sin bror. "Det glæder mig at møde Dem."
Emblin, der ikke var blevet omtalt som prinsesse før, blinkede lidt, før hun svarede med et "i lige måde, Deres Kongelige Højhed."
Cbox-navn: Mithras Alder: Niogtyve Tiltales: Deres Kongelige Højhed Erhverv: Prins og baron Lokation: Levagny Nationalitet: Gestrarianer Civilstatus: Gift Med: Emblin af Bar Van Karakterark: Link
Post by Liane Kurvefletter on Jul 16, 2023 19:11:29 GMT
Liane fandt det hele anspændt og mærkeligt. Hun havde svært ved at forholde sig til Heinrichs hustru nu, som om der ikke var en kæmpemæssig elefant i rummet, som ingen af dem talte om.
Derfor smilede hun også bare lidt anspændt og afmålt over hans ord og det forekom hende, at svigerinden heller ikke just var sikker på situationen.
"Mon ikke vi nok skal nå dertil," blev det Emblin, der svarede, en my irettesættende, troede Liane, men hun kendte ikke kvinden godt nok til at være sikker. Emblin fortsatte og det umiddelbare chok lod til at have lagt sig. "Jeg har mange spørgsmål, men jeg er utvivlsomt ikke den eneste. Inden længe har mændene rejst teltene og til den tid tror jeg, at alle kunne bruge lidt at spise og drikke." Og tid til lige at falde til ro, måske også.
Post by Liane Kurvefletter on Jul 21, 2023 19:34:32 GMT
Emblin så bekymret på Heinrich, som åbenlyst var ved at eksplodere af indestængte følelser. Hun havde et instinktivt behov for at gøre noget, men samtidig tøvede hun med at stille sig mellem det umage søskendepar.
Liane så mindst lige så anspændt ud og familieligheden var slående, tænkte Emblin, som de to gik med identiske miner og bevægelser. Alt føltes sprængfarligt, da de satte sig, og ingen af de to kvinder brød tavsheden, men af vidt forskellige årsager. Emblins blik flakkede lidt mellem dem, mens Lianes var på Heinrich.
Post by Heinrich af Bar Van on Jul 22, 2023 9:39:37 GMT
Heinrich satte sig ned med en værdighed, der ikke var tilkæmpet, men vokset ind. Sidste gang Liane havde set ham var han stadig den yngste søn og irrelevante prins. Nu var han en vigtig mand i et nyt rige, af årsager han havde gjort sig fortjent til. Han sad med benene skilt og armene hvilende på dem, så han lænede sig let frem og så direkte på sin søster.
"Så. Sidste gang jeg så dig, var du min væbner. Mit ansvar. Da du forsvandt, ledte vi i dagevis." Han talte, af hensyn til Emblin, falanistisk, men skiftede til Wufrurgsk for en enkelt, hård sætning:
"Jeg vendte personligt de fleste lig om for at se om det var dig."
Blikket gnistrede af vrede og han vendte tilbage til falanistisk. "Og nu er du her, ikke tilfangetaget. Med en jæger. Jeg forventer en forklaring."
Post by Liane Kurvefletter on Jul 22, 2023 18:26:53 GMT
Liane var stiv som et bræt og hendes hænder var knyttet hårdt mod lårene. Hun brød øjenkontakten og så til siden, tog en dyb indånding. Så så hun tilbage på sin bror.
"Det var min eneste vej ud," sagde hun, let skælvende, men ikke undskyldende. Lidt hårdere, end det var meningen. "Jeg ville være blevet tvunget ind i det ægteskab og det kunne jeg ikke, Heinrich. Og du ville aldrig have ladet mig gå."
Post by Heinrich af Bar Van on Jul 23, 2023 8:31:26 GMT
Heinrich kneb øjnene i. Han holdt det godt sammen, men han var så vred. Han havde været rædselsslagen, så havde han været knust at tabet og inden det var ovre, var han blevet ydmyget og betragtet som et andenrangsmedlem af sin egen familie. Han åndede langsomt ud og havde en hvis lighed med en drage, selvom det ikke var røg, der kom ud af hans næsebor. Og da han tog ordet igen, tænkte han ikke mere på Emblin, men talte udelukkende wufrurgsk.
"Du kunne have efterladt et brev. Ti ord. Hvad som helst," konstaterede han. "Du kunne have talt med mig. Bedt mig om hjælp. Du kunne have gemt det i dine ejendele. Hvad som helst, så vi ikke troede at du var død eller bortført. Har du nogen anelse om hvad du har gjort ved vores familie? Hvilke konsekvenser dine beslutninger har haft på andre? Hvor dyb en sorg du har efterladt i mit hjerte, Liane?" Hans stemme knækkede en anelse og hans øjne var fugtige, selvom der ikke var faldet en tåre endnu.
Post by Liane Kurvefletter on Jul 23, 2023 12:46:45 GMT
Heinrich var åbenlyst sået, men Liane var heller ikke kommet fra det uden ar på sjælen. Hendes egne øjne brændte også nu, men hun var ikke på vej til at falde på knæ og bede om tilgivelse. Hun ville ikke have gjort, hvad hun havde gjort, hvis hun havde set nogen andre muligheder.
"Selvfølgelig ved jeg det," svarede hun og stemmen var hæs nu. Hun græd heller ikke, men ligheden mellem dem var slående i det øjeblik. "Tro heller ikke, at det har været en leg for mig at gøre, hvad jeg gjorde. Jeg ville ikke have gjort det mod jer, hvis der var nogen anden mulighed. Mindst af alt dig."
Hendes stemme skælvede lidt ved det sidste, men hun var stadig stålsat. "Han ville aldrig have sluppet mig, hvis der var den mindste mistanke om, at jeg stadig var i live. Det tror jeg stadig ikke, at han ville. Ingen af jer har set den side af ham, som jeg så. Vores forældre troede ikke på mig."
Post by Heinrich af Bar Van on Jul 23, 2023 16:10:36 GMT
Heinrich stirrede på Liane, imens hun svarede ham og fik ham til at genkalde den mand, der var kommet på frierfødder efter Liane. At han overhovedet selv var kommet til hoffet og hun ikke blot var blevet sendt afsted havde været usædvanligt, men han havde været ivrig og forældrene var blevet charmeret. Utvivlsomt havde det hjulpet ham med at kunne at slippe afsted med lidt af hvert, men der var stadig løse tråde.
"Selv hvis de ikke gjorde. Selv hvis alt hvad du siger passer, så var jeg din ridder. Og din bror. Du skulle have fortalt mig det. Du skulle have stolet på mig."
Post by Liane Kurvefletter on Jul 25, 2023 17:23:59 GMT
Den brændende fornemmelse i Lianes øjne tog til og det samme gjorde den smertefulde knude i maven. Hendes fingre knugede sig hårdt sammen om stoffet på skørtet, så hårdt at knoerne blev hvide.
"Og hvis jeg havde?" svarede hun, skarpt, men med en stemme der knækkede en anelse. "Hvad havde du så gjort?"
Post by Liane Kurvefletter on Jul 25, 2023 19:55:00 GMT
Lianes fingre strammede kun sit greb. Det føltes som at få en kniv boret i brystet, men hun havde jo gjort, hvad hun havde gjort af en årsag.
"Jeg turde ikke fortælle dig det," klemte hun ud. "Jeg kunne ikke bede dig lyve for mig, selv hvis du havde ladet mig gå. Ville de virkelig have troet dig?"
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Tilbage fra de døde
Cbox-navn: Night
Alder: Tyve
Tiltales: Frøken
Erhverv: Kurvefletter
Nationalitet: Gestrarianer
Civilstatus: Kompliceret
Karakterark: Link
Post by Liane Kurvefletter on Jul 15, 2023 9:00:21 GMT
Cbox-navn: Mithras