Uller Væringer: er denne vores nye boks? ? ?
Jul 20, 2023 19:03:01 GMT
Mithras: Ja, det er LM's chat, efter at vi er gået primært over til discord.
Jul 20, 2023 19:15:30 GMT
Mithras: Den er hverken flot eller genial, men hvis der skulle komme nogen forbi, så er de velkomne til at smide en lille besked her. <3
Jul 20, 2023 19:16:13 GMT
Gæst: Er der nogen som stadig er aktive på siden?
Jul 8, 2024 11:56:54 GMT
Om siden
Om Falanie
Velkommen til Landet i Midten (LM), en rollespilsside, der foregår i et fiktivt fantasyunivers i landet Falanie. Vi har komprimeret de vigtigste informationer, så det er let at komme i gang, men fordi vi spiller i et land, som vi selv har opfundet, vil der være en smule mere nødvendig baggrundslæsning end på en fanside. Det håber vi, at du er indstillet på. Til gengæld er der ikke andet du skal vide i forvejen.d!
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Vores spil foregår i år 844 i landet Falanie som strækker sig fra lenerne Arge i nord til Gustabis i syd. Klimaet varierer fra vintersnestorme i bjergene til sydens vinmarker, men selvom befolkningen er forskelligartet, så er de alle sammen et folk under Kong Belthair II af Falanie. Kongefamilien
har et fast greb om landet. Her er fyldt med magi, intriger og hverdagsdramaer.
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Post by Estienne af Chales on Jul 1, 2023 20:27:08 GMT
Estienne kunne ikke lade være med at smile drenget over hendes ord og i et øjeblik gnistrede hans blik let, mens han bøjede hovedet let frem. Så nikkede han og klarede halsen.
"Absolut," svarede han simpelt, men sigende og tillod sig et øjeblik, hvor han bare så på hende.
Cbox-navn: Mithras Alder: Toogtyve Tiltales: Deres Nåde Erhverv: Baronesse Nationalitet: Falanist Civilstatus: Gift Med: Estienne af Chales Karakterark: Link
Post by Estienne af Chales on Jul 1, 2023 20:42:32 GMT
Estienne blinkede og var umiddelbart ikke enig i, at det var bedst. Han havde endnu ikke fortalt Ysa, hvad der havde forandret sig og tøvede også med at gøre det.
"Er det?" indvendte han, mest for at stoppe hende. Så blev han lidt urolig. "Hvorfor?"
Cbox-navn: Mithras Alder: Toogtyve Tiltales: Deres Nåde Erhverv: Baronesse Nationalitet: Falanist Civilstatus: Gift Med: Estienne af Chales Karakterark: Link
Post by Ysabeau af Chales on Jul 1, 2023 20:47:12 GMT
Ysabeau vippede lidt frem og op på tæerne, før hun sank ned igen og rynkede panden.
"Han er en sur gammel mand," svarede hun på odriaransk. "Og jeg har tænkt mig at fortælle ham på en pæn måde, at han kan lade mig gøre det her, præsentabelt og rigtigt, eller jeg kan nægte at gifte mig med nogen af hans forslag og blive en ægte skandale."
Post by Estienne af Chales on Jul 1, 2023 21:05:25 GMT
Estienne havde lyst til at sukke opgivende eller himle med øjnene. Han undlod. "Nej," svarede han i stedet, denne gang på odriansk.
"Jeg fortalte dig, at det er vigtigt for mig at gøre det ordentligt," sagde han, lidt mere indtrængende. Så bad han. "Jeg vil gerne have, at du giver mig en chance."
Og et var stensikkert. Hvis hun gjorde, hvad han pønsede på, ville Estienne aldrig opnå hendes fars respekt.
Post by Ysabeau af Chales on Jul 1, 2023 21:13:14 GMT
'Nej,' skulle hun lige til at svare vantro, da Estienne fortsatte. Hun kneb øjnene lidt sammen og så på ham, før hun tog en dyb indånding og viftede lidt i luften med den ene hånd.
"Fint. Men hvis han afviser dig, så gør jeg det," svarede hun i en let trussel.
Hun sænkede skuldrene lidt og hendes mundvige sitrede. "Ugh. Ordentligt. Jeg troede du var min chance for at blive gift med en sømand i stedet for en adelig," drillede hun.
Post by Estienne af Chales on Jul 1, 2023 21:28:46 GMT
Estienne åndede ud. Han ville ikke sige, at han var lettet, men han troede, at det var en bedre løsning. Ved hendes ord smilede han svagt, men rystede også på hovedet.
"Jeg har aldrig rigtigt været en sømand," konstaterede han. "Men jeg håber, at du vil have mig alligevel."
Post by Estienne af Chales on Jul 2, 2023 5:21:56 GMT
Estienne smilede svagt over hendes udtryk, men han var også dødsensnervøs, skønt han aldrig ville indrømme det. Så fulgte han med tjenestepigen. Måske burde han havde sendt besked først, men han havde frygtet en øjeblikkelig afvisning.
Han gennemgik, hvad han ville sige. At han ville tilbyde hende en titel som baronesse, at han ville bruge pengene, som Lemaux havde betalt ham til at få sit len på fode igen og at han ville ændre Chales' ry. Sidstnævnte var nok det største løfte af dem alle og han anede ikke, hvordan det ville gå. Men han måtte prøve.
Post by Ysabeau af Chales on Jul 2, 2023 7:13:45 GMT
Da de var gået, holdt Ysabeau hænderne op foran munden og hvinede ind i dem. Hun hoppede lidt på stedet på en ret ufeminin måde og fik følelsen ud af kroppen - eller prøvede. Hendes skæbne blev igen afgjort af mænd og det passede hende dårligt.
På sit kontor blev Greven forstyrret af en nervøs tjenestepige. Han brummede at han ingen aftaler havde med Chales, men lod alligevel nådigherren få foretræde. Han rejste sig ikke, da døren blev åbnet for den unge mand, der var kommet med hans yngste datter. Han var her vel for at tigge flere penge for sin dåd...
Post by Estienne af Chales on Jul 2, 2023 10:03:06 GMT
Estienne var ikke så vant til at stå skoleret, ikke siden Livgarden, og han så ikke just sig selv som en bejler eller ærligt en særligt erfaren adelsmand.
"Deres Nåde," hilste han dog baronen og bukkede. "Jeg beklager, at jeg kommer uanmeldt, men mit ærinde er vigtigt og jeg håber, at De vil lytte til mig."
Post by Ysabeau af Chales on Jul 2, 2023 10:47:37 GMT
Baronen betragtede den unge mand med et hævet bryn. Han var ikke let at imponere og han var det bestemt ikke af Chales. Alligevel kunne han næppe nægte, at lytte til den mand, der havde bragt en af hans blod tilbage fra de døde. Derfor medgav han, efter en kort nedstirren, med et nik.
Post by Estienne af Chales on Jul 2, 2023 11:02:25 GMT
Estienne blev stående, respektfuldt og foldede hænderne bag ryggen igen. "For en måned siden gik lensbaronen af Chales, min far, bort," begyndte han, velvidende at nyheden ikke for alvor var nået hovedstaden.
"Det betyder, at jeg nu besidder titlen og landet og jeg ønsker en bedre fremtid for mit len," fortsatte han og satte ind med pointen, før baronen kunne afbryde ham. "Det betyder også, at jeg har mere at tilbyde end før, selvom der ligger meget hårdt arbejde forude. Ikke desto mindre er jeg kommet for at anmode om Deres yngste datters hånd."
Post by Ysabeau af Chales on Jul 2, 2023 11:09:28 GMT
Baronen ville have afbrudt. Ingen tvivl. Han lod blikket glide op og ned over den berejste unge mand, der nu havde samme rang, omend ikke samme senioritet, som ham. Han bildte sig et øjeblik ind, at Chales bad om Sophie af Lemaux's hånd og ville have gryntet af latter. I stedet bad han, selvfølgelig, om Ysabeau. Den hjemvendte. Han kneb øjnene sammen.
"Hun har andre ægteskabstilbud," konstaterede han. "Fra mere velhavende familier med langt højere status."
Bevares, også fra en tredje søn, men det ændrede ikke på at han havde ret. "Tro ikke, at De har førsteret, fordi De kom Slæbende med hende ud af rendestenen."
Post by Estienne af Chales on Jul 2, 2023 11:21:05 GMT
Estienne var vant til at blive betragtet som skidt. Han og hans familie havde ingen særlig anseelse hos adelsstanden og selvom det altid var salt i et åbent sår, så lod han det prelle af. Fordi det ellers ville stå i vejen for det, han gerne ville.
"Det tror jeg ikke, Deres Nåde," svarede han. "Jeg forventer ingen særbehandling. Jeg kan blot sige, at jeg ville gøre alt i min magt for at give Deres datter et godt liv. Vores lener er naboer og uanset udfaldet, ønsker jeg en god alliance mellem os."
Han tog en dyb indånding, men han var alvorlig. Tænkte på Ysa, men også på sit len. Det var tanken om førstnævnte, der fik ham til at tilføje: "Det ville jeg gerne gøre med Nådigfrøken Ysabeau ved min side. Og jeg tror, at hun ønsker det samme." Vidste, men det var for kålhøgent at sige.
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Seks måneder senere
Cbox-navn: Night
Alder: Syvogtyve
Tiltales: Nådigherre
Erhverv: Dusørjager
Lokation: Landevejene
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Alene
Karakterark: LINK
Post by Estienne af Chales on Jul 1, 2023 20:27:08 GMT