Uller Væringer: er denne vores nye boks? ? ?
Jul 20, 2023 19:03:01 GMT
Mithras: Ja, det er LM's chat, efter at vi er gået primært over til discord.
Jul 20, 2023 19:15:30 GMT
Mithras: Den er hverken flot eller genial, men hvis der skulle komme nogen forbi, så er de velkomne til at smide en lille besked her. <3
Jul 20, 2023 19:16:13 GMT
Gæst: Er der nogen som stadig er aktive på siden?
Jul 8, 2024 11:56:54 GMT
Om siden
Om Falanie
Velkommen til Landet i Midten (LM), en rollespilsside, der foregår i et fiktivt fantasyunivers i landet Falanie. Vi har komprimeret de vigtigste informationer, så det er let at komme i gang, men fordi vi spiller i et land, som vi selv har opfundet, vil der være en smule mere nødvendig baggrundslæsning end på en fanside. Det håber vi, at du er indstillet på. Til gengæld er der ikke andet du skal vide i forvejen.d!
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Vores spil foregår i år 844 i landet Falanie som strækker sig fra lenerne Arge i nord til Gustabis i syd. Klimaet varierer fra vintersnestorme i bjergene til sydens vinmarker, men selvom befolkningen er forskelligartet, så er de alle sammen et folk under Kong Belthair II af Falanie. Kongefamilien
har et fast greb om landet. Her er fyldt med magi, intriger og hverdagsdramaer.
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Post by Jérôme af Charenoy on Feb 5, 2023 18:34:02 GMT
Under andre omstændigheder, ville svaret inde fra den anden side af den lukkede dør, måske have været ret underholdende og fremkaldte da også et subtilt træk i hans ene mundvig. I det mindste havde han fundet hende “Nej, det kan jeg høre.” Brummede han og lænede sig op ad dørkarmen “Jeg håber ikke du har fundet latrinet derinde, for så får stuepigerne noget ekstra at gøre rent.”
Post by Alaïs af Charenoy on Feb 5, 2023 20:02:01 GMT
Alaïs gispede let over hans morsomhed på hendes bekostning og rejste sig brat med hænderne knyttet. "Ridder Charenoy!"
Hendes tone var bestyrtet, for det var i den grad upassende at sige sådan til en dame. Også selvom pågældende dame havde låst sig inde i hvad der mere eller mindre virkede som om det tjente som et pulterkammer end noget andet.
Hun nærmede sig døren, men nøjedes med at lægge en hånd på den og ikke åbne. "Jeg er sikker på, at De ikke har brug for mit selskab i aften. Jeg bliver bare her."
Post by Jérôme af Charenoy on Feb 5, 2023 22:17:54 GMT
Jérôme sukkede mentalt, men kunne heller ikke helt påstå han var så overrasket “Du kommer ikke til at være i et koldt, mørkt værelse hele natten, Alaïs.” Bekendtgjorde han, uden at det var til diskussion, selvom han ikke hævede stemmen “Kom ned i stuen hvor der er varmt, så får jeg pigen til at gøre dit værelse klar imens.” Han stod et øjeblik længere og begyndte så at gå ned ad gangen mod den oplyste del af huset igen.
Post by Alaïs af Charenoy on Feb 5, 2023 22:22:16 GMT
Alaïs ville diskutere det, men så begyndte han at gå og desuden havde han sagt "dit værelse". Hun var ret sikker på at hustruen til en anden søn ikke fik sit eget værelse, men Charenoy var meget, meget rigere end Zorete og hun vidste at Bartholomeus og Igraine af Charenoy stort set udelukkende boede på paladset, så... Åh. Måske?
Hun gik hen til døren og åbnede den, men blev stående i døråbningen med hænderne omkring karmen og så ned efter Jérôme.
Post by Jérôme af Charenoy on Feb 6, 2023 12:23:56 GMT
Jérôme gik langsomt og stoppede ikke da han hørte døren blive åbnet, først da hun talte. Han kunne have åbnet døren med magt, men det var ikke den måde han havde lyst at starte sit ægteskab på “Kom ned i varmen så vi kan tale.” Opfordrede han igen, uden at gentage delen hun egentlig havde spurgt om, men også uden at benægte, eller rette hvad han havde sagt “Jeg tror vi har brug for at få nogle ting på det rene.” Og med det, fortsatte han med at gå.
Post by Alaïs af Charenoy on Feb 6, 2023 15:32:24 GMT
Alaïs tøvede et øjeblik. At forlade den sikre ensomhed på værelset var skræmmende. Hun havde stadig kappen på og den ville måske være varm nok til at holde varmen. På den anden side var det ikke en plan med nogen holdbarhed. Hvad så i morgen?
Langsomt kom hun helt ud og fortsatte ned af gangen efter Jérôme. Hun trak kappen lidt ind omkring sig selv og trådte indenfor i den lille stue, som ikke var hvad hun havde forventet.
Hendes blik gled rundt og hun holdt om sig selv, imens hendes fortænder gled over underlæben. Til sidst så hun over på Jérôme med store øjne.
Post by Jérôme af Charenoy on Feb 6, 2023 16:40:57 GMT
Jérôme var ærligt ikke helt sikker på, om hun ville dukke op eller ej. Han havde gjort sig adskillige tanker om sin bryllupsnat, men at hans brud ligefrem flygtede og barrikaderede sig i et tomt værelse, havde ikke været en af mulighederne. Han stod ved ilden, med et glas der igen var fyldt i den ene hånd, da lyden af forsigtige skridt, fik ham til at vende hovedet mod døren.
Hun mindede ham mest af alt om et forskræmt dyr. En då der ville flygte ved den mindste lyd eller bevægelse og han brød sig ærligt ikke om, at det var på grund af ham. Han nikkede mod de bløde møbler, gav hende frit valg på hvor hun ville sidde - hvis hun ville sidde “Vil du have noget at drikke? Vand.. te.. noget stærkere?”
Post by Jérôme af Charenoy on Feb 8, 2023 10:34:47 GMT
Jérômes blik fulgte hende tavst mens hun satte sig og han skuldre faldt lidt, da han ikke længere forventede hun flygtede igen. Han nikkede let, satte sit eget glas og gik hen til et lille bord for at fylde et glas med vand til hende. Bevares, det burde nok være et tyende der gjorde det, men han havde ikke behov for afbrydelser eller andre i rummet til yderligere distraktion.
Rolige skridt bragte ham over til hende, hvor han holdt glasset frem, og gik tilbage efter sit eget glas, før han satte sig på armlænet af en stol “Vil du fortælle mig hvad du havde forestillet dig, der gjorde det nødvendigt at barrikadere dig i et tomt værelse?” Stemmen var dæmpet og uden anklage, men han ville gerne forstå hvad han måske havde gjort - eller hvem der havde sat tanker i hovedet på hende.
Post by Alaïs af Charenoy on Feb 8, 2023 17:37:30 GMT
Amber følte sig lille nu. Som et dumt barn, der havde opført sig fjollet. Hun havde lyst til at trække benene op til sig på sædet, men gjorde det ikke. Et mumlet "tak" blev det forlegne svar på hans bæger med vand og hun foldede begge hænder om det for at beskæftige sig med noget. Så slog hun blikket ned, indtil han talte om hun følte at hun blev nødt til at se op igen, mellemgulvet i et virvar af knuder. Hun så ind i hans mørke øjne, der ikke var uvenlige, som hun kunne have forventet. De var næsten rare. Hun sank.
"Jeg... Vi er gift," fik hun frem med en lille stemme. "Vi skal..." Hun rømmede sig. Indrømmede så: "Jeg er bange. Jeg ved godt at det er min opgave og at det gør ondt for alle og at man bare skal lukke øjnene og tænke på noget andet imens, men jeg... Jeg tænkte at hvis jeg gemte mig, så ville du nok finde en tjenestepige i stedet og så kunne jeg måske... Vente."
Post by Jérôme af Charenoy on Feb 8, 2023 20:21:09 GMT
Jérôme kunne have valgt at blive fornærmet eller vred over billedet hun malede, men desværre var hvad hun beskrev, meget almindeligt "Vi skal ikke noget, før vi bestemmer vi skal." startede han, bare for at understrege, at i hans optik, havde hun et valg "Jeg har ikke tænkt mig at starte vores ægteskab ved at tage dig mod din vilje eller forgribe mig på en af tjenestepigerne mod hendes." han drak en mundfuld fra bægeret før han fortsatte "Der kommer ingen og tjekker lagnerne i morgen. Vi har tid." han gjorde en lille pause, mørke øjne hvilende uudgrundeligt på hende "Det her er dit hjem nu og jeg ønsker du skal være tryg ved at være her. Ikke at du skal låse dig inde på et koldt værelse. Mit soveværelse er også dit nu, og hvis du ønsker det, har du mit ord på jeg ikke rører dig før du selv er klar."
Post by Alaïs af Charenoy on Feb 8, 2023 21:29:34 GMT
Ambers øjne blev store over Jérômes forsikringer. Ingen tvang. Intet pres for at det skulle være nu - men de vidste begge at det skulle være på et tidspunkt. Hun drak halvdelen af bægeret efter han havde talt færdig og sad tilbage lidt stakåndet og så på ham.
"Men ikke noget mit værelse," konstaterede hun dæmpet. Han havde selv sagt ordene. Hun havde alligevel også knapt troet på det.
"Og vores ægteskab... I lovens øjne er det først ægte, når vi... Når du..." Hun sank. Hun kunne ikke risikere at Charenoy ombestemte sig. Hun var nødt til at bede ham om at gøre det, uanset hvor ondt det gjorde.
Post by Jérôme af Charenoy on Feb 8, 2023 23:41:11 GMT
Jérôme forblev tavs og lod hende synke hvad han havde sagt sammen med vandet hun drak. Spørgsmålet fik hans bryn til at trække lidt sammen, mens han lod hende tale færdig før han selv tog ordet igen “Jeg har fået et værelse gjort klar til dig, ved siden af mit.. vores.” Rettede han sig selv og fortsatte “Så du har et sted der er dit. Du har mit ord på jeg ikke kommer der uden din invitation.” Han vidste ikke helt hvor tanken var kommet fra, men havde håbet den kunne være med til at gøre skiftet fra hendes forældres hus, til hans families, lidt nemmere.
“Jeg ved hvad loven siger. Men jeg siger det ikke behøver være det første vi tænker på. Hvad vi laver, eller ikke laver, bag lukkede døre, kommer ingen andre ved. Vi har tid.” Han lagde ingen skjul på det ville komme til at ske før eller siden “Og for at vende tilbage til noget andet, så behøver det ikke gøre ondt.”
Post by Alaïs af Charenoy on Feb 11, 2023 11:28:54 GMT
Alaïs lyttede med store øjne. Han virkede så kortfattet og brysk ved det blotte øje, men han havde sørget for at hun ikke behøvede at dele en seng med ham, stadig en fremmed, før hun selv var klar. Han afgav et løfte. Hendes øjne stak lidt, rørt over den simple omsorg, før hans sidste konstatering fik hendes hoved til at snappe op igen.
"Virkelig? Men det fortalte min moder. Det gør frygtelig ondt første gang, men det er bedst hvis man bare ligger helt stille og lader manden om akten." Hendes kinder glødede.
Post by Jérôme af Charenoy on Feb 11, 2023 13:50:38 GMT
Jérôme nikkede en enkelt gang og blikket flakkede momentært over hendes, før det fandt flammerne i stedet. Nok var han mere erfaren end hun og de var gift, men de eneste kvinder han havde talt om den slags med førhen, var dem der levede af det, eller kortere bekendtskaber af anden karakter “Du er næppe den første der er blevet gift med den forventning.” Konkluderede han brummende, løftede glasset, fortrød og lod hånden falde igen “Men det er ikke sådan det behøver være. Jeg kan ikke love det ikke gør momentært ondt, men det kan være behageligt for begge parter…” denne gang drak han og skævede et øjeblik i hendes retning “Hvis man ikke er en ignorant, selvcentreret bølle.”
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Båndene bindes
Cbox-navn: Lillith
Alder: Enogtredive
Tiltales: Nådigherre
Erhverv: Ridder
Lokation: Levagny
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Gift
Med: Aläis af Charenoy
Karakterark: Link