Marthe Pottemager
Cbox-navn: Night
Tiltales: Madam
Lokation: Levagny
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Gift
Med: Septimus Shaw
Karakterark: Link
|
Længsel
Oct 21, 2022 16:46:28 GMT
via mobile
Post by Marthe Pottemager on Oct 21, 2022 16:46:28 GMT
Marthe havde det som om at al luften blev slået ud af hende og hun stoppede igen. Blikket rettede sig mod mod ham og der gik tusind følelser gennem hendes blik.
"Hvad-," sagde hun næsten åndeløst og blikket flakkede. Hendes øjne skinnende let. "Hvorfor har du ikke sagt noget?"
Hvordan kunne hun ikke have vidst det?
|
|
Septimus Shaw
Alder: Fireogtredive
Erhverv: Skovarbejder
Nationalitet: Bluetoner
Med: Marthe Pottemager
|
Post by Septimus Shaw on Oct 21, 2022 16:55:35 GMT
Septimus stoppede op igen, og så på hende. Han vidste ikke hvad han skulle gøre eller svare. "Jeg blev bange, Marthe.." erkendte han som det første der faldt ham ind.
"Så jeg flygtede." Hans blik søgte mod skoven. Det var ikke fordi at hun ikke kendte hans familiehistorie, det var der intet underligt i.
|
|
Marthe Pottemager
|
Længsel
Oct 21, 2022 17:38:32 GMT
via mobile
Post by Marthe Pottemager on Oct 21, 2022 17:38:32 GMT
Marthes hjerte gik i stykker. Hun havde troet, at de var tætte, men de var gledet fra hinanden. Noget havde kilet sig ind mellem dem og det var først nu, at hun vidste hvad. En tåre undslap hendes øjenkrog og hun tørrede den væk med den ene hånd.
Hun vidste ikke, hvad hun skulle sige.
|
|
Septimus Shaw
|
Post by Septimus Shaw on Oct 21, 2022 17:49:24 GMT
Septimus så træt ud, og nærmest opgivende ud på samme tid. "Jeg har stadig mareridt om det, og jeg søgte herud for at finde ro, og for at finde mig selv" fortsatte han, da hun ikke sagde noget.
Han slog let ud med den ene hånd, før han fortsatte ned af vejen der snart bøjede og han gik i stedet hen over græsset. "Der er ikke langt endnu" svarede han og bredte sine arme ud og tappede ind i jorden under dem for at få de store træer der stod et stykke fremme til at trække sig til side som et tæppe til en forestilling.
Et halvfærdigt hus kom til syne.
|
|
Marthe Pottemager
|
Længsel
Oct 21, 2022 20:06:59 GMT
via mobile
Post by Marthe Pottemager on Oct 21, 2022 20:06:59 GMT
Marthe så hjælpeløst efter ham, da han gik, men havde ikke rigtigt andre muligheder end at følge efter. Øjnene spærrede sig op over magtdemonstrationen, før forvirring gled over hendes ansigt.
Hun rettede blikket mod ham. Forstod ikke.
|
|
Septimus Shaw
|
Post by Septimus Shaw on Oct 21, 2022 20:10:00 GMT
Septimus så på hende, som havde han givet alt han overhovedet havde tilbage. Han pegede op mod huset før han så tilbage på hende. "Jeg.." han sukkede let, forpustet over at have drænet sig selv så meget.
".. er ved at bygge dig, os, et hus" svarede han, som om det ikke var klart nok.
Han hev efter vejret. "Jeg er så ked af at jeg ikke har været ærlig overfor dig.." Erkendte han.
|
|
Marthe Pottemager
|
Længsel
Oct 22, 2022 6:34:07 GMT
via mobile
Post by Marthe Pottemager on Oct 22, 2022 6:34:07 GMT
Marthes bryn trak sig tæt sammen over hans ord og hun lignede lidt en, der var ved at løse en gåde.
"Hvorfor?" spurgte hun til sidst. "Hvad skal vi med et hus, helt herude?"
|
|
Septimus Shaw
|
Post by Septimus Shaw on Oct 22, 2022 8:53:52 GMT
Septimus anede snart ikke hvad han mere skulle sige. For ham stod det hele klart hvorfor han havde valgt at de med tiden skulle flytte helt herud. Han havde ikke overvejet muligheden for at Marthe ville sige nej. Han trak vejret dybt ind.
"Vi kan få ro, mere tid sammen" han slog ud med armene og gik rundt om sig selv.
"Det her er hele mit arbejde" Det lyste næsten ud af hans øjne da blikket søgte mod de høje træer.
|
|
Marthe Pottemager
|
Længsel
Oct 23, 2022 8:05:30 GMT
via mobile
Post by Marthe Pottemager on Oct 23, 2022 8:05:30 GMT
Marthe stirrede på ham. På huset, så mange timers rejse fra Levagny. Så tilbage på ham.
"Hele vores liv er i Levagny," svarede hun. "Mit. Børnenes."
|
|
Septimus Shaw
|
Post by Septimus Shaw on Oct 23, 2022 9:23:11 GMT
Septimus havde ikke kun tænkt på sig selv, da han spontanisk en en eftermiddag for mange måneder siden var gået i gang. Han havde også haft sin familie hos sig, men nok været lidt naiv i sin forestilling om hvad Marthe ville sige.
Han kunne tydeligt høre at hun ikke var med på idéen.
"Mit liv kommer til at være her" svarede han, dog uden at insistere på at de tog med. "Jeg vil ikke miste dig, Marthe." lød hans ord efterfølgende som han trådte hen til hende, i håb om at hun ikke veg væk.
|
|
Marthe Pottemager
|
Længsel
Oct 23, 2022 14:22:32 GMT
via mobile
Post by Marthe Pottemager on Oct 23, 2022 14:22:32 GMT
Uanset hvad han håbede, så trådte Marthe et skridt tilbage. Hans formulering provokerede hende uendeligt, respektløs som den var. Egoistisk.
"Så skulle du have talt med mig inden," svarede hun, lidt hårdt. "Hvad forventede du egentlig? At vi skulle forlade alt for en mand og en far, som vi dårligt har set i et halvt år? Hvad med mit arbejde?"
|
|
Septimus Shaw
|
Post by Septimus Shaw on Oct 23, 2022 14:37:14 GMT
"Du ville aldrig have været gået med til det" svarede Septimus, selvom nok ville have reageret i en mildere version end hun gjorde nu. Han ville gerne indrømme at han havde handlet ud fra hvad han selv gerne ville, men Marthe gjorde netop det samme med sine næste ord.
"Hvad med mit? Hvis jeg havde sagt til dig for et halvt år siden at jeg ville bo og arbejde i skoven, ville du have sagt præcis det samme" svarede han i et suk, uden dog at virke defensiv. Han så nok mere træt ud, end noget andet.
"Jeg havde troet at du i det mindste ville tænke over det, og opveje hvilken betydning det kunne få for vores familie liv. Du ville kunne fortsætte dit arbejde her.." Forsøgte han sig. "Vi har hesten, vi mangler vognen. Det tager ikke mere end en lille time at ride ind til Levagny.." Måske lidt længere, når man ikke var i galop, men så heller ikke mere.
|
|
Marthe Pottemager
|
Længsel
Oct 23, 2022 17:31:41 GMT
via mobile
Post by Marthe Pottemager on Oct 23, 2022 17:31:41 GMT
Marthe stirrede vantro på ham. "Og så troede du, at det her var den rette måde?" endte hun med halvt at råbe af ham.
"Tænker du overhovedet på andre end dig selv? Hvad med børnene, alt hvad de kender? Alle deres venner, deres bedsteforældre, hele min familie - deres familie. Vil du rive dem væk fra det bare så du kan få lov til at udleve en eller anden drøm, som vi andre bare er statister i?!"
|
|
Septimus Shaw
|
Post by Septimus Shaw on Oct 23, 2022 17:47:47 GMT
Det var allerede på vej en helt anden vej end hvad Septimus havde håbet på, det var dog som han havde forestillet sig og lige ønskede han slet ikke og kæmpe imod hende. Men at lægge sig fladt ned var heller ikke noget han havde planlagt. Han trak en dyb indånding.
"Nej!" svarede han som brynene trak sig sammen. "Jeg ville have gjort det på en anden måde" men det var ligegyldigt nu. Hænderne gned mod hinanden og han overvejede om han bare skulle lade hende gå. "Men du gav mig ikke noget andet valg."
At hun ikke forstod det, kunne han have sagt sig selv. Men han følte sig meget alene i hele den drøm han gerne ville dele med dem. "Det er ikke et andet len, Marthe." bemærkede han nu en anelse tørt.
|
|
Marthe Pottemager
|
Post by Marthe Pottemager on Oct 24, 2022 5:57:33 GMT
Marthes raseri blev ikke bedre. Hun havde ikke givet ham andet valg? Hvis hun havde haft et krus med vand, så havde hun tømt det i hovedet på ham. "Der var tusind andre valg," hvæsede hun. "Du kunne have talt med mig. Vi skal forestille at være ligeværdige i det her ægteskab, men det er tydeligvis ikke sådan, du ser det."
Hun rankede sig og tog et skridt tilbage. "Du kan flytte herud, hvis du vil. Børnene og jeg bliver i Levagny."
|
|
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Længsel
Post by Marthe Pottemager on Oct 21, 2022 16:46:28 GMT