Roxanne Staldpige
Cbox-navn: Heidi
Alder: Femten
Tiltales: Frøken
Erhverv: Staldpige
Lokation: Levagny
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Alene
Karakterark: Link
|
Post by Roxanne Staldpige on Jan 24, 2021 15:31:12 GMT
Roxanne er gået ned til marken hvor paladset heste går når de ikke er i stalden. Det blæser og er overskyet, og nogen af hestene er urolige nede på marken, de løber rundt og stresser dem der normalt ikke er urolig af natur. Skygge, stalden sorte kat er fuldt med hende ned til marken og er hoppet op på hegnet og betragter hestene sammen med Roxanne, og kigger fra hestene til Roxanne som om den spørger hende "Hvad har du tænkt dig at gøre ved dette?".
Hun står og betragter sceneriet lidt, for at få en fornemmelse af hvilken hest der kører de andre op. Hun læner sig lidt hen mod Skygge og peger på en stor sort vallak, en af de kongelig heste "det er ham der der kører de andre op, krigshestene er ligeglade med blæstens larm, men ham der tro lydene æder ham" svare hun katten som var det normalt at snakke med dyr. Hvilket det da også er for hende at gøre, da hun har et godt tjek på dyr og de fleste dyr er vilde med hende. Hun svinger sig hen over hegnet og går mod hestene uden frygt for de nærmest paniske heste der farer rundt ude på marken.
Inden der er gået ret længe har hun fået ind fanget den mest skræmte hest, fået den beroliget og står nu med et godt tag i den og nusser den mellem øjnene "God dreng!" mumler hun til ham.
|
|
Aleron Af Varoy
Cbox-navn: Aleron
Alder: Otteogtyve
Tiltales: Herre
Erhverv: Ridder
|
Post by Aleron Af Varoy on Jan 29, 2021 14:00:09 GMT
Aleron kom gående oppe fra paladset ned til marken hvor han havde efterladt sin ridehest, inden han var til møde i paladset. Han kunne se at flere af hestene løb uroligt rundt, inden han fik øje på det han gik ud fra er en af staldfolkene. Aleron gik nærmere hen til pigen der stod ved en stor sort vallak. "Frøken" Hilser Aleron, hvorefter han spejder efter sin egen hest.
|
|
Roxanne Staldpige
|
Post by Roxanne Staldpige on Jan 30, 2021 9:37:22 GMT
Skygge gør Roxanne opmærksomt på der kommer en mand hen mod hende ved at miave og gnide sig op af hendes ben mens Roxanne står med den sorte vallak. Hun aer hesten i panden mellem dens øjne for at få den til at slappe af, og der går lidt tid før hun ser på manden. "God eftermiddag Herre" hilser hun som etikken foreskriver man hilser på en ridder som det ligner han er.
Mens hun stadig nusser og beroliger vallak spørger hun manden "kan jeg hjælpe Herren med noget?". Langt de fleste af dem der befærder sig på slottet, snakke næppe til en staldpige uden de forventer man gør noget for dem.
|
|
Aleron Af Varoy
|
Post by Aleron Af Varoy on Jan 30, 2021 16:13:16 GMT
Aleron smiler høfligt til staldpigen. "Nej, jeg skal bare lige finde min hest ude på marken, men måske kan jeg give dem en hånd med at få hestene beroliget?" Han tager et skridt nærmere den sorte vallak, dog så han ender på den modsatte side af den unge kvinde. "Hvad hedder hesten?" spurgte han høfligt og lidt nysgerrigt.
Aleron var opvokset med at hvis man behandler sine dyr godt ville de være mere trofaste. Han så lidt tænksom ud imens han let studerede hvordan hun tog sig af vallakken.
|
|
Roxanne Staldpige
|
Post by Roxanne Staldpige on Jan 30, 2021 16:58:20 GMT
Roxanne følger roligt manden med blikket som han nærmere sig vallakken, som trækker hovedet lidt til sig og pruster inden den falder til ro igen med et blik fra Roxanne af. "Hvilken hest er Deres? Jeg kan få den til at komme herhen hvis De ønsker det nemt for Dem" svare hun blot, uden at forklare hvordan hun vil kunne få hans hest her hen uden egentlig at gå hen og hente den.
Hun ser på hesten med et smil "Det er Daimon, han er en af de kongelige heste, han er overbevist om han hørte rovdyr i skoven, men det er kun vinden. De andre heste er ved at falde ned igen, de blev urolige over han blev urolig" forklare hun blot helt roligt, som om det er normalt at vide hvad dyrene tænker og føler. Skygge den lille sorte kat kravler op af hendes bukseben og sætter sig på skuldren "Hej Skygge" hilser hun på katten som ser nysgerrigt på manden ved den anden side af Daimons hoved.
|
|
Aleron Af Varoy
|
Post by Aleron Af Varoy on Jan 30, 2021 18:13:01 GMT
"Okay, det er umiddelbart også en hest af nobel race. Hvis en stridshingst blev bange for vindens susen og hylen ville den ikke kunne bruges til meget." Sagde Aleron lidt tænksomt hvorefter han tilføjede "Min hest her på marken er Luna" sagde han med lidt omsorg i stemmen.
Han havde haft den siden han blev udnævnt til ridder. "tilgiv mig frøken jeg glemte helt at præsentere mig. Jeg er Aleron af Varoy og de er?" Han havde et let smil på læberne da hun hilste på katten. "Skygge interessant valg af navn til en kat".
|
|
Roxanne Staldpige
|
Post by Roxanne Staldpige on Jan 30, 2021 18:22:10 GMT
Roxanne nikker "Han ville have været blevet en stridshest hvis han temperament havde været bedre, for han er god i bygning. Men han bliver nemt bange" forklare hun mens hun kører hånden hele vejen ned fra dens pande til dens mule. Roxanne smiler da hun hører omsorgen i stemmen da han snakker om hans hest. Hun lukker øjnene kort tid og får via hendes vildmagi kontakt til hans hest Luna "Luna er på vej mod dem, du er en god ejer siger hun" siger hun med varme i stemmen, Roxanne kan godt lide når folk behandler deres dyr godt.
"En ære at møde dem Herre Aleron, mit navn er Roxanne staldpige" hilser hun høfligt. Roxanne aer Skygge bag det ene ører "Han er en staldkat men han følger mig overalt derfor jeg gav ham navnet Skygge og han kunne godt lide det, så nu hedder han Skygge" mens hun aer Skygge begynder han højlydt at spinne og gnide sig op af hendes hals.
|
|
Aleron Af Varoy
|
Post by Aleron Af Varoy on Feb 1, 2021 16:58:59 GMT
"Det tror jeg gerne, men som du selv siger, så ville han ikke være til gavn i kamp." Aleron klapper hesten blidt på halsen inden han åbnede munden igen. "Tak, hvordan kan du snakke med min hest uden at være tæt på den? De skulle tilfældigvis ikke have gaven?"
Aleron så nysgerrigt på Roxanne, da han gik ud fra hun havde gaven, ellers kunne han ikke se hvordan hun uden ord kunne kommunikere med sin hest Luna. "Man kan se at Skygge holder af dig, så kælen hun er hos dig. Hjemme i Varoy har vi også katte men de har vist ikke navne så vidt jeg ved, de er der bare for at holde mus og rotter væk."
|
|
Roxanne Staldpige
|
Post by Roxanne Staldpige on Feb 2, 2021 14:43:42 GMT
daimon puster lidt og ryster kort på hovedet, men begynder så roligere end han var før at græsse, han er stadig lidt oprørt men intet som før og resten af marken er faldet ned igen også. Roxanne ser lidt på Skygge og klør ham bag et øre "Jeg har gaven ja, i form af vildmagi. Så... jeg har tæt kontakt med dyrene, og jeg forstår dem" forklare hun roligt mens hendes blik er på Skygge.
"Skygge er også i stalden for at tage sig af mus og rotter, men han er blevet min Skygge mere eller mindre og han sover også sammen med mig" Skygge spinner glad og slikker mig på kinden med hans ru tunge. "Han havde heller ikke noget navn før han fik navnet Skygge af mig" forklare hun blot roligt. Roxanne klapper Daimon på halsen lidt imens han nu græsser ved siden af dem.
|
|
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Uro på marken (åben)
Post by Roxanne Staldpige on Jan 24, 2021 15:31:12 GMT