Uller Væringer: er denne vores nye boks? ? ?
Jul 20, 2023 19:03:01 GMT
Mithras: Ja, det er LM's chat, efter at vi er gået primært over til discord.
Jul 20, 2023 19:15:30 GMT
Mithras: Den er hverken flot eller genial, men hvis der skulle komme nogen forbi, så er de velkomne til at smide en lille besked her. <3
Jul 20, 2023 19:16:13 GMT
Gæst: Er der nogen som stadig er aktive på siden?
Jul 8, 2024 11:56:54 GMT
Om siden
Om Falanie
Velkommen til Landet i Midten (LM), en rollespilsside, der foregår i et fiktivt fantasyunivers i landet Falanie. Vi har komprimeret de vigtigste informationer, så det er let at komme i gang, men fordi vi spiller i et land, som vi selv har opfundet, vil der være en smule mere nødvendig baggrundslæsning end på en fanside. Det håber vi, at du er indstillet på. Til gengæld er der ikke andet du skal vide i forvejen.d!
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Vores spil foregår i år 844 i landet Falanie som strækker sig fra lenerne Arge i nord til Gustabis i syd. Klimaet varierer fra vintersnestorme i bjergene til sydens vinmarker, men selvom befolkningen er forskelligartet, så er de alle sammen et folk under Kong Belthair II af Falanie. Kongefamilien
har et fast greb om landet. Her er fyldt med magi, intriger og hverdagsdramaer.
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Post by Peronelle af Bonville on Mar 7, 2022 11:27:51 GMT
Kære alle sammen,
Nu har jeg efterhånden haft så mange forskellige samtaler over de sidste mange måneder om det her emne, så nu synes jeg vi skal have talt lidt om det alle sammen, så alle kan give udtryk for hvordan de selv har det.
Det er rigtig vigtigt for mig at understrege at alle synspunkter er legitime og i orden, men også hvor vigtigt det er, at man skriver generaliserende omkring situationer og derfor ikke om enkeltpersoner eller personlige konflikter, når man diskuterer noget, hvor folk har meget forskellige holdninger. Så kan vi alle komme ud af det klogere på hinanden, uden at nogen bliver udstillet. Det er også en kæmpe fordel ikke at udtrykke sig alt for bastant og stejlt og huske at alle har ret til deres måde at gøre tingene på. Vi er her jo for at have det sjovt sammen alle sammen.
Og med det sagt, opridser jeg lige spørgsmålet uden flere opfordringer til at være søde og hensynsfulde:
Der er vildt stor forskel på hvordan man skriver svar, når man skriver svar. En af de ting, der især er forskel på, er om man går efter en rækkefølge, efter at give alle ét svar eller om man lader sig rive med af inspirationen og svarer lidt forskellige på forskellige tidspunkter. Man kan også ligge sig lidt midt i mellem og gøre noget mest, men nogen gange gøre det anderledes.
Det jeg godt kunne tænke mig at få en åben dialog om er dels hvordan I selv svarer og dels hvordan I foretrækker at andre svarer.
Personligt ligger jeg et sted midt imellem. Jeg kan godt lide at svare nogenlunde så alle får det i en eller anden arbitrær rækkefølge (oppefra eller nedefra på mit dashboard, f.eks.). Dog kan jeg også blive grebet af én tråd og så give den flere svar i træk, evt. imens jeg bevæger mig gennem en svarrunde. Nogen gange er der også nogen tråde jeg gemmer, hvis spiller A og jeg f.eks. har 4 tråde sammen og A har svaret i den ene af dem, men ikke de tre andre, så kan jeg godt prioritere at svare spiller B, som har svaret mig i begge vores tråde. Jeg forsøger dog helt generelt at tænke over, at alle jo som regel gerne vil have svar og at jeg ved hvordan jeg selv ville have det, hvis jeg konsekvent ikke fik svar af spiller A, imens spiller B og A sad og fyrede den af i en anden tråd.
Jeg synes reelt det er svært at træde balancen mellem at følge inspirationen og det, der er sjovt, og at huske at være en rar medspiller, men mit bedste middel til at hjælpe er at lade være med ikke at have tråde jeg ikke har lyst til. På den måde er det nemmere at følge en svarrækkefølge nogenlunde (og jeg understreger virkelig nogenlunde, for jeg er ikke hellig på nogen måde).
Post by Gennevote af Falanie on Mar 7, 2022 11:42:42 GMT
Tak for at åbne den her snak, det er rigtig fint <3
Først og fremmest vil jeg gerne gøre det klart at jeg synes det er rigtig rart at være på en side, hvor man kan have svingende aktivitet uden at ende med at føle sig frosset ude.
Når det så er sagt så er mit indslag til snakken denne: Generelt har jeg oplevet at åbne LM og se at nogen har svaret og så bliver man straks ivrig efter at se om man har fået svar. Så ser man at folk enten har svaret i en tråd eller med en karakter og så kan jeg godt blive lidt skuffet.
Det er fair nok, men når det sker gentagne gange at en tråd jeg har bliver sprunget overz ender det med at påvirke min trådelyst og jeg vil ofte lade være med at opsøge spil med den karakter, fordi jeg tænker de ikke må synes det er spændende.
Det er ikke for at straffe nogen, men jeg ser det mere som at jeg prøver at lægge min energi der hvor jeg føler mig godt modtaget. Desuden, kan det være ret svært at komme videre med et plot og sine karakterer hvis man sidder fast med en tråd.
Vil ikke skrive så meget om hvad der er rigtig eller forkert, bare at jeg føler det kan være rart at sige det direkte hvis man ikke vil have en tråd mere.
Og er enig med Mith om at jeg også tit venter med at svare folk, hvis jeg ved personen mangler at svare en del tråde.
Post by Gabriella Lysmager on Mar 7, 2022 12:20:06 GMT
Først og fremmest: Helt generelt er min holdning til det her, at der ikke rigtigt er en gylden vej eller måde at gøre det på, som passer til alle, fordi ens skrivelyst også er drevet af forskellige ting, og vi også har forskellige tilgange til, hvordan vi plotter og 'planlægger' tråde og plotlines. Derfor vil der også indimellem opstå nogle 'clash', hvis man møder en spiller, der går til tingene på en ret anderledes måde end en selv er min erfaring, men det bedste middel til at løse dét er at tale om det sammen for at komme til bunds i, om det netop er noget med karakterernes trådkemi, der er skævt, om det er noget personligt (og det er min erfaring, at det er det sjældent), der gør, at man ikke får svar, mens andre gør og lignende ting. Derfor synes jeg ligesom Gwen, at det er helt okay at sige, at man ikke føler en tråd alligevel - men det kan være svært at få sagt, især hvis det er til en spiller, man ikke kender så godt, eller man ikke er så inkarneret en spiller i communityet endnu. Som følge af ovenstående synes jeg også det er et fint emne, omend sårbart/følsomt for nogle, at tage op.
Personligt har jeg ingen fast måde at gøre det på, og derfor ved jeg også, at jeg nogengange kommer til at træde nogle over tæerne, hvis de føler sig overset, men det mest faste for mig er, at jeg oftest er inspireret af bestemte karakterer eller tager dem i rækkefølge efter karaktererne, så jeg svarer alle tråde med Florine, så alle tråde med Aleron osv. Det betyder også, at der nogle dage vil være nogle, der får svar - og andre der ikke gør, hvis jeg ikke har tid/overskud/skrivelyst til at nå igennem alle mine karakterer. Grunden til, at jeg ikke kører efter alt for faste svarmønstre er, at jeg hurtigt føler, at det bliver mere pligtbetonet end lystbetonet, og så forsvinder svarglæden helt for mig, for jeg skriver jo ikke tråde af pligt, men af lyst. I tråd med Mithras' indlæg, prøver jeg derfor også kun at have tråde, som jeg har lyst til at have, for på den måde er der ingen, jeg ikke har lyst til at svare på, men kreativiteten kan bare godt svinge en del mellem mine karakterer, fordi de også er ret forskellige fra hinanden.
Derudover kan jeg godt prioritere ping-pong tråde en aften, hvis en spiller, der ofte ikke har tid til tråde har en friaften og gerne vil tråde, fordi jeg så nyder at kunne tråde med dem, når de har tid, eller hvis andre har lagt op til en god ping-pong aften. I det tilfælde er det heller ikke fordi andre jeg ikke svarer den pågældende dag er valgt fra. Det er bare et forsøg på at deltage socialt i en trådeaften eller lignende.
Jeg kan sagtens forstå, og kender den også fra mig selv, den der 'øv, jeg fik ikke svar'-følelse, men jeg prøver ikke at tage det alt for nært, fordi jeg minder mig selv om, at der kan være mange grunde til, at jeg ikke lige fik svar den dag, selvom andre gjorde, og nogengange er det jo netop også for at vise hensyn, hvis andre ved, at jeg sidder med en del andre tråde, jeg også skal svare på. Føler jeg dog, at jeg er blevet 'overset' en del gange eller i længere tid, hvor den anden spiller ikke er fraværende og har svaret mange andre tråde, kan jeg godt prikke til personen for lige at forventningsafstemme og tjekke af, at det ikke er fordi der er noget med tråden, og i det tilfælde, håber jeg bare at folk vil være ærlige, for jeg kan sagtens tåle at høre, at et plot floppede eller at en tråd ikke lige tog den drejning, som der var håbet på, for så ved jeg også, at det ikke handler om mig som person eller min skrivemåde, men blot den enkelte tråd.
Og så er der den sidste ting: Trådlængde. Hvis jeg har en travl periode IRL, og derfor ikke så meget tid, eller små kræfter, når jeg endeligt rammer min sofa om aftenen, så kommer jeg også nogengange til at prioritere de tråde, der ikke har så lange svar, fordi dem kan jeg som regel også overskue at skrive mobilsvar til i toget eller lignende, mens jeg ikke ønsker at give et halvhjertet svar til én, der har brugt tid og energi på at skrive et langt, godt svar til mig. Håber det giver mening. Så i det tilfælde, at man måske har oplevet dét, så handler det for mig mere om, at jeg ikke har lyst til at komme med noget sjusket, halvhjertet 5 linjers svar til én, der har skrevet 15+ gode linjer til mig, så det er faktisk mere af respekt end af manglende lyst til at svare.
Post by Matthieu af Grinayles on Mar 7, 2022 13:05:45 GMT
Jeg har det langt henad vejen som Em, bortset fra at jeg godt kan finde på at herpe en 3 linjers afsted, hvis jeg lige når et knudepunkt i en tråd hvor jeg ikke lige ved hvad jeg skal svare - bare for at komme over den pukkel, så vi kan komme videre.
Generelt har jeg intet mønster, og oftest svarer jeg efter hvilken karakter jeg er i humør til og så får hele dynen der er tilknyttet den pågældende karakter oftest.. nogengange har jeg kun inspiration til én tråd med den karakter, og så får den ene.
Jeg rykker som regel ikke efter svar, medmindre man reklamerer i boxen eller hvis jeg lige er i særligt humør til en specifik en - men er det efterhånden en måneds tid siden der sidst kom svar, så prikker jeg lige til folk. Oftest med henblik på at få den lukket.
tilgengæld struggler jeg altid med kærlighedstråde, hvis det bliver for fladt/uden noget yderligere mål, eller hvis jeg har haft for mange ligesindige s-tråde oveni hinanden. Så bliver det lidt trivielt for mig. Men det ved i jo allerede x)
Post by Alaric Ombre Noir on Mar 10, 2022 18:04:50 GMT
Jeg plejer at prioritere dem, der er online, og at jeg også løbende kommer omkring alle, jeg har en tråd med. Så hvis jeg ikke når alle tråde, har jeg gerne gjort forsøget på at nå alle dem, jeg spiller med. Det er dog meget, meget længe siden, at jeg har været på en side med så mange spillere, så det kan være, at strategien ændrer sig lidt, hvis jeg pludselig har tråde med ti forskellige spillere, og der skal svares i det hele. Men ellers er det gerne, at hvis jeg har tråd med A, B og C, og kun A er online, bliver min svarrækkefølge f.eks. A, B, A, C, A.
Og skulle det være A og B, der er online, og der er to tråde med A f.eks., og C og D, der ikke er, så bliver det ofte en A1, B, C, A2, B, D rækkefølge, men med hensyn til, at jeg gerne vil prioritere alle spillere.
Har jeg flere tråde med den samme, så er det som regel den, jeg har mest inspiration til, jeg svarer først, mens jeg med B og C vægter mellem hvor der er mest inspiration her og nu, hvor længe siden det er, at de har svaret, og hvem et er mest sandsynligt, der kommer på først. Eller jeg tager en tilfældig, hvis der ikke er en af de andre parametre, der er meget tydelige.
Men er der f.eks. en, der sjældent har tid til at svare, så ryger man altså let bagerst i køen, hvis man ikke lige har gjort mig opmærksom på, at man forventer at komme online der og der. Så prøver jeg at prioritere, at der ligger et svar klar
Og det er ikke, fordi jeg er fuldstændig stringent og systematisk, men det er det mest typiske mønster, jeg har, når jeg tænker tilbage på, hvordan jeg gerne har gjort. Nogle gange er der bare en tråd, der kribler så meget i fingrene for at svare i, at det bare er den, jeg er nødt til at svare i for at give plads i hovedet til alle de andre skønne tråde!
Hvis der er en tråd, jeg ikke svarer i, så har jeg sandsynligvis glemt, at den eksisterer, og så må man gerne prikke mig. Jeg er også typen, der siger til - og forventer af mine medspillere, at de gør det samme - hvis en tråd har tabt pusten, interessen, er gået i stå, bare ikke fungerer og lignende, og det bare er blevet for svært at komme videre med den. Jeg vil langt hellere, at vi tager en kort snak om at sige, at den er lukket og kommer videre.
For det meste svare jeg altid i rækkefølge i den orden jeg har sat mine karaktere. Lige nu er de delt op i Kvinder og Mænd, i alfabetiskrækkefølge. Men hvis jeg har dage hvor nogen tråde kræver mere end andre; det kan være længden eller min karakters rolle, kan jeg godt være lidt langsommere eller spring dem over lidt. Det har på ingen måde noget at gøre med at jeg ikke vil; men at i fortjener et godt svar.
Når jeg så har svaret i alle, eller de meste tråde tillader jeg mig den såkaldte ping pong med en anden spiller. Hvis jeg ikke har hjerne til nogen særlige karaktere af forskellige årsager plejer jeg normalt at give besked privat eller i boksen.
Hvordan vil jeg gerne have andre svare?
Helt ærligt så hader jeg når folk gerne vil have et nummer, eller man spørger hvem der vil have svar. For for mig føles det lidt som en konkurrence, og jeg vil virkelig gerne altid have svar. Jeg forstår at det kan være sjovt og det måske kan give et skub for en til at komme i gang med en runde; men derfor er det ikke så sjovt hvis man kommer for sent og derved ikke når at få svar.
Jeg bliver rigtig ked af det og frustreret hvis jeg ser at andre tråde eller spillere får mere svar i deres tråde end jeg gør, og tror næsten altid at der er noget i vejen med den tråd jeg har med vedkommende eller min karakter. Så vil jeg langt hellere have at man lige giver en headsup. Det får mig til at føle mig mindre værd og at jeg faktisk slet ikke har lyst til at tråde. - Meget af det ligger hos mig og mine sårbarhed.
Folk skal selvfølgelig svare i de tråde de har lyst til. Men har du dem med mig skal der være balance i dem. Jeg får benzin til mine mænd når jeg har tråde med mine kvinder; har vi flere tråde, og har jeg en kvinde i en eller flere af dem, så forventer jeg lige så meget svar i dem, for ellers kan jeg få rigtig svært ved at svare i mine mandetråde fordi de kan være sværere for mig at finde ind til.
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Svarrækkefølge og inspiration
Cbox-navn: Mithras
Alder: Sytten
Tiltales: Tiro
Erhverv: Studerende
Hos: Universitetet
Lokation: Levagny
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Alene
Karakterark: Link