Uller Væringer: er denne vores nye boks? ? ?
Jul 20, 2023 19:03:01 GMT
Mithras: Ja, det er LM's chat, efter at vi er gået primært over til discord.
Jul 20, 2023 19:15:30 GMT
Mithras: Den er hverken flot eller genial, men hvis der skulle komme nogen forbi, så er de velkomne til at smide en lille besked her. <3
Jul 20, 2023 19:16:13 GMT
Gæst: Er der nogen som stadig er aktive på siden?
Jul 8, 2024 11:56:54 GMT
Om siden
Om Falanie
Velkommen til Landet i Midten (LM), en rollespilsside, der foregår i et fiktivt fantasyunivers i landet Falanie. Vi har komprimeret de vigtigste informationer, så det er let at komme i gang, men fordi vi spiller i et land, som vi selv har opfundet, vil der være en smule mere nødvendig baggrundslæsning end på en fanside. Det håber vi, at du er indstillet på. Til gengæld er der ikke andet du skal vide i forvejen.d!
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Vores spil foregår i år 844 i landet Falanie som strækker sig fra lenerne Arge i nord til Gustabis i syd. Klimaet varierer fra vintersnestorme i bjergene til sydens vinmarker, men selvom befolkningen er forskelligartet, så er de alle sammen et folk under Kong Belthair II af Falanie. Kongefamilien
har et fast greb om landet. Her er fyldt med magi, intriger og hverdagsdramaer.
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Som frue i eget hus og desværre ikke af en stand, der gjorde det muligt at huse tjeneste folk som kunne klare størstedelen af de huslige pligter, så hørte det til sjældenhederne at Libitina kunne sige sig aften fri. I aften var ingen undtagelse, på nær at hun denne aften havde taget en aktiv beslutning, at lade dagens sidste gøremål stå til den følgende morgen. Det var efterhånden ved at være lidt over en uges tid siden, at Farver konen første gang havde bemærket den arret ridder siddende ved et af hjørnebordene på ’Falken og Kronen’. Til en start havde hun ikke skænket ham mange tanker, arret alene havde været nok til at det overfladiske menneske syn havde budt hende at vende blikket den anden vej, indtil de hviskende stemmer var nået hendes øregange. Den aldrende mand var eftersigende greve søn og endda arving til Migran lenet.
Med håbet om at han ville dukke op i krostuen, havde Libitina indtaget pladsen ved det bord hun sidst havde set ham sidde ved. De pupiløse øjne var vendt mod døren, hvor de urokkeligt havde hvilet de sidste mange minutter, kun brudt af de tiltrængte blink. Restløst fulgte den ene fingerspids glassets kant rundt i den samme cirkulære bevægelse, om og om igen. Mulig gjort af familiens erhverv var hun som altid klædt i mørke farver. Kjolen var sort og kontrastfuld til den snehvide hud, sølvfarvede broderier løb langs kanterne. Ved første øjekast var det let at forveksle den sorthåret kvinde med en af højrestand end borgerlig rang.
Post by Henri af Migran on Oct 12, 2021 15:06:29 GMT
Det var efterhånden mere eller mindre alment at Henri var at finde på ’Falken og kronen’ hen af aftenernes senere timer. Godt nok, var Henri en mand der havde meget at se til, når det gjaldt daglige gøremål, men når dagen gik på hæld, havde han modsat de fleste andre ikke nogen at tage hjem til. Godt nok havde han sig et nydeligt byhus og en pengepung der ville kunne købe det meste selskab..Men oftest fandt sig bedst tilpas, var han blot sig selv.
Således, var han også denne aften spadseret ned på kroen. De mørke øjne gled omkring i krostuen, som han bandt sin kappe op, da han trådte over dørtærsklen og med sikre skridt, bevægede han sig imod sin sædvanlige plads. Som han spottede en mørkhåret kvinde, ved det sædvanlige hjørnebord, stoppede han dog op. Læberne trak sig sammen i en lettere anstrengt mine, men han smed så i stedet sin kappe på bænken og satte sig i stedet ved bordet ved siden af hendes. Derpå, løftede han hånden sigende mod bartenderen i en håndsoprækning, der næppe kunne betyde andet end; ’det sædvanlige’ og han plantede derpå tre kobberskærver på bordet foran sig.
Post by Libitina Farver on Oct 22, 2021 1:28:06 GMT
Fingerspidsen havde endeligt standset sin færd rundt om glassets top, for i stedet er lægge sig omkring det tynd pustede glas så den dybrøde væske i stedet for at stå til pynt kunne indtages. Vinen havde knapt nok nået hendes læber, før døren gik op og ind trådte den længe ventet gæst.
En halvtom krostue forpurrede midlertidigt alle Libitina’s planer om at lede grevesønnen til sit stambord. Det huede ham ikke at hun havde taget hans bord, det havde været tydeligt selv uden den strammede mund. Som en mand der ønskede at blive ladt alene for aften søgte han i stedet til nabobordet, efter de kortvarigt havde haft øjenkontakt. Med glasset løftet til læberne, tog Farver fruen en passende tår af det gærede indhold, inden det atter blev placeret foran hende. Hun var her trods alt ikke for at fulde sig. ”De er velkommen til at tage plads, lad dem endelig ikke genere af min tilstedeværelse.” Sagde hun, højt nok til at han selv fra bordet ved siden af kunne høre hende, men heller ikke så højt at resten af kroens gæster ville vende opmærksomheden deres vej. Hun vendte blikket mod ham og forklarede sig, smilende ”Det var det eneste ledige bord da jeg ankom.” En løgn, men det kunne han jo ikke vide med sikkerhed.
Post by Henri af Migran on Oct 24, 2021 20:25:10 GMT
Henri tog imod sit krus med øl, da krofatteren kom og placerede det på bordet foran ham. Han lagde kruset imod læberne, tog en tår og placerede det atter foran sig igen, netop som kvinden ved nabobordet i den mørke kjole henvendte sig til ham. Han hævede brynene en smule af hende og lod blikket vandre en smule skeptisk omkring i krostuen ved hendes ord. Han kom trods alt ofte på Falken og Kronen og der var sjældent fuldt hus, medmindre man kom sent om aftenen eller hvis der var rigtig gang i gaden. Han fandt således hendes påstand tvivlsom, men nikkede blot. ”Det er fint.” Brummede han så. ”Erfaring siger mig bare, at her sjældent er godt selskab at finde….Så er et hjørnebord at foretrække.”
Post by Libitina Farver on Oct 25, 2021 17:07:56 GMT
Nå, så man det, manererne rakte tilsyneladende kun til ikke at pege de hvide løgne ud. Til den sorte kvindes overraskelse gjorde han sig end ikke ulejligheden i at lade som om, at han overvejede tilbuddet om at sidde til bords med hende, før han valgte at afslå. Libitina havde som et minimum forventet han ville have forgivet. Ligesom hun samtidigt var overbevist om den grove adelsmand havde set direkte gennem hendes løgn og regnet ud, at hendes plads ved stambordet ikke var rene tilfældigheder, som en fyldt krostue.
Heldigvis var Farver konen ikke en kvinde der uden videre bare sådan lod sig slå ud af kurs. Afvisningen fik hende ikke til at bøje nakken med en beklagelse for at have forstyrret ham. Hun drejede sig i stedet på stolesædet, krydsede det ene ben over det andet og skrånede hovedet, som en hundehvalp der havde hørt en uigenkendelig lyd ”Pardon? Antyder De at jeg er et ringe selskab og så uden at De kender mig?” - ”Her troede jeg at en mand af Deres status var opdraget bedre, men grænsekampende mod norden har måske slebet polituren af Dem?” Spurgte hun, og hævede et øjenbryn. Stemmen var klar, men hverken skarp eller fjendsk stemt.
Post by Henri af Migran on Oct 25, 2021 18:37:17 GMT
Henri havde aldrig rigtig forstået sig på kvinder. Hvor den var gået galt, var han ikke sikker på…Men han havde aldrig rigtig været typen til at hore rundt, eller flirte til højre og venstre. Og han var bestemt heller ikke vant til at blive flirtet særlig meget med heller. At kvinden ved hjørnebordet fandt ham interessant, havde han således også kun kunnet konkludere, måtte bero på interesse for hans status, som forhåbentlig snarlig lensgreve.
De mørke øjne fæstnede sig ved hende, som han trak lidt skævt på smilebåndet og han nippede lidt til sin øl igen. ”Det antydede jeg ikke, Madam. Men til gengæld har jeg på fornemmelsen at de har deres antagelser om mig. De ved trods alt tydeligvis hvem jeg er…Og jeg antager måske at Deres interesse beror derpå.” Erklærede han, som han selv løftede et bryn lidt af hende. ”Eller tager jeg fejl?”
Post by Libitina Farver on Dec 11, 2021 14:14:43 GMT
Læberne strakte sig derimod i et oprigtig smil ”Det er svært at gemme sig i en riddertitel, særligt blandt borgerlige.” Det der med løgne havde aldrig været en svær sag for den stolte farverkone. De gled lige så let af tungen som olie på vand, men hun fandt ingen grund til at forsøge at overbevise grevesønnen om modsatte af hvad han allerede vidste. ”Min interesse ligger mange steder, inklusiv i Dem, Ridder Migran.” Hun gjorde et inviterende håndudslag ud mod en af de tomme stole ved hjørnebordet hun sad ved ”Jeg fortæller Dem glædeligt mere, hvis De tillader at tale med mindre luft mellem os?”
Post by Henri af Migran on Dec 17, 2021 16:27:35 GMT
Henri tog et øjeblik kritisk øjemål at kvinden i de mørke klæder. - Vurderede, hvorvidt han ønskede hendes selskab. Lige så irriterende, hun dog umiddelbart virkede, virkede hun også interessant. Hans nysgerrighed blev vakt og med en lettere modvillig brummen, rejste han sig fra sin stol. ”Nuvel..”
Med sin store bjørnelap greb han om ølkruset og han flyttede derpå plads til hjørnebordet, hvor han trak en stol ud. Afventende løftede han de mørke og lettere buskede bryn, som han foldede begge bjørnelapper om kruset og lænede sig ganske let ind imod bordkanten. ”Nå så…Lad mig høre. ”
Post by Libitina Farver on Dec 20, 2021 16:26:23 GMT
Libitina forblev siddende rank som var hun af adeligblod, selv da den skamferede lensarving så hende nøje an med de lyse øjne. Det eneste hun havde at miste var en afvisning og det ville alligevel have den store betydning for hendes videre færden hverken for resten af aften eller hendes liv. Henri endte med at give efter og Farverkonen lagde ikke skjul på sin egen selvtilfredshed over situationen.
Hun rakte hånden frem for ham at tage ”En introduktion er vel på sin plads først?” Tog han hendes hånd ville hun præsentere sig som Libitina Farver. Der var trods alt ingen grund til at digte et falskt navn.
”Jeg formoder det er korrekt at De endnu er en ugift mand og at der endnu er en forlovet til gode? Bare rolig, jeg er ikke ude på at forføre Dem. Det har De allerede vist Dem for kløgtig til, til at det ville være besværet værd.” Indledte hun. De sorte øjne hvilede afventende på ridderen. Det var i sandhed en skam med arret, han ville have været en nydelig mand ellers. "Noget der ikke kan siges om alle i adelen, kunne jeg forestille mig?"
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Bunden og borgen
Cbox-navn: KemikalieX
Alder: Niogtyve
Tiltales: Madam
Erhverv: Farver
Lokation: Levagny
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Gift
Med: Remy Farver
Karakterark: Link