Richarde af Gustabis
Cbox-navn: Zofrost
Alder: Fireogfyrre
Tiltales: Deres Højhed
Erhverv: Hertug og Greve
Lokation: Levagny
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Gift
Med: Flavia af Gustabis
Karakterark: Link
|
Post by Richarde af Gustabis on Oct 23, 2021 12:54:54 GMT
Til: Flavia af GustabisSted: Deres byhus i Teaterkvarteret Tid: Tidlig nat Vejr: Skyfrit og koldt Vognen standsede foran døren til det store byhus, hvor Richardes familie, den af den, der boede sammen, lagde deres hoveder til hvile om aftenen. Den normalt smilende og afslappede Hertug sendte ikke kusken et blik, som han sprang ud af vognen inden den holdt helt stille og med sine lange ben fortsatte direkte op ad trappen og ind ad døren. En tjenestepige, der var blevet oppe for at tage imod husets herre, når han kom hjem fra aftenens festlige sammenkomst, nåede ikke at åbne for ham og trådte forskrækket tilbage, som han uden et ord gik forbi hende hen til trappen, der ledte ovenpå til husets værelser. Den blev taget to trin ad gangen, og han satte kursen direkte mod Flavias sovekammer. Klokken var mange og han var ikke i tvivl om, at hun var gået i seng på dette tidspunkt. Vreden sydede ukarakteristisk i ham, og han agtede at vække sin hustru fra hendes skønhedssøvn. Ja, han var endda ligeglad med, om hun lå med snotten begravet i en anden kvindes skræv, han ville have svar. Svar og forklaringer. Døren til kammeret blev slået op, så kraftigt at den bankede ind i væggen bagved. Uden at give sin kone tid nok til at samle sig, lød hans høje stemme, der var tyk af vrede, ud i det mørke lokale. ”Hvordan kan det ske, at min datter er blevet gift uden mit vidne?! Fortæl mig hustru, hvorfor må jeg høre om min datters bryllup fra fremmede efter det er sket?!”Richarde kunne ikke huske, at han nogensinde havde været så vred før. Han havde indfundet sig til en social sammenkomst, hvor han straks var blevet ønsket tillykke med datteren og spurgt, hvorfor han ikke havde været at finde ved brylluppet eller festlighederne bagefter. Aldrig havde han følt sig så ydmyget, som han paf havde stået og stammet sig igennem en forklaring, ingen købte alligevel. Var hans datter blevet gift?! Han vidste ikke engang, at Simmonete af Vigny var forlovet! Hvorfor var han ikke blevet informeret om sin egen datters bryllup?! Hans vrede havde straks vendt sig mod Flavia, det var jo uden tvivl hende, der havde arrangeret det, men hvordan det var lykkedes hende at holde det hemmeligt for ham, det vidste han ikke! Den ellers ikke voldelige Hertug var klar til at slæbe hende ud af sengen og ned til torvet for at lade hede piske ved pælen!
|
|
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Er jeg ikke manden i huset?!
Cbox-navn: Zofrost
Alder: Fireogfyrre
Tiltales: Deres Højhed
Erhverv: Hertug og Greve
Lokation: Levagny
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Gift
Med: Flavia af Gustabis
Karakterark: Link