Uller Væringer: er denne vores nye boks? ? ?
Jul 20, 2023 19:03:01 GMT
Mithras: Ja, det er LM's chat, efter at vi er gået primært over til discord.
Jul 20, 2023 19:15:30 GMT
Mithras: Den er hverken flot eller genial, men hvis der skulle komme nogen forbi, så er de velkomne til at smide en lille besked her. <3
Jul 20, 2023 19:16:13 GMT
Gæst: Er der nogen som stadig er aktive på siden?
Jul 8, 2024 11:56:54 GMT
Om siden
Om Falanie
Velkommen til Landet i Midten (LM), en rollespilsside, der foregår i et fiktivt fantasyunivers i landet Falanie. Vi har komprimeret de vigtigste informationer, så det er let at komme i gang, men fordi vi spiller i et land, som vi selv har opfundet, vil der være en smule mere nødvendig baggrundslæsning end på en fanside. Det håber vi, at du er indstillet på. Til gengæld er der ikke andet du skal vide i forvejen.d!
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Vores spil foregår i år 844 i landet Falanie som strækker sig fra lenerne Arge i nord til Gustabis i syd. Klimaet varierer fra vintersnestorme i bjergene til sydens vinmarker, men selvom befolkningen er forskelligartet, så er de alle sammen et folk under Kong Belthair II af Falanie. Kongefamilien
har et fast greb om landet. Her er fyldt med magi, intriger og hverdagsdramaer.
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Cbox-navn: Night Alder: Femogtredive Tiltales: Deres Nåde Erhverv: Baron Lokation: Levagny Nationalitet: Falanist Civilstatus: Gift Med: Genevieve af Neaune Karakterark: Link
Post by Philippe af Neaune on Sept 20, 2021 21:09:33 GMT
Philippe nikkede lidt og kastede et blik på hende, der næsten udstrålede en omsorgsfuld bekymring, trods det, at hun var en fremmed tjenestepige og han en lensherre.
"Jeg håber, at Deres indtryk af Levagny og Falanie generelt er bedre, end hvad dagen her har vist," svarede han beklagende, tydeligvis rettet mod episoden kort forinden.
Cassia rynkede panden svagt. Hun kunne dog ikke lade være med at smile til ham over hans ønske for hende. Hun havde så godt som aldrig hørt en voksen, adelig mand tale sådan.
"Det er meget venligt af dem," svarede hun. "Folk i Falanie virker generelt til at betragte mig som en eksotisk handelsvare, Deres Nåde."
Men det var vel nærmest også hvad hun var, i dette nye liv. "Men jeg har ikke oplevet andre som den mand."
Cbox-navn: Night Alder: Femogtredive Tiltales: Deres Nåde Erhverv: Baron Lokation: Levagny Nationalitet: Falanist Civilstatus: Gift Med: Genevieve af Neaune Karakterark: Link
Post by Philippe af Neaune on Sept 28, 2021 14:24:56 GMT
Phillipes udtryk var beklagende, som var han ene og alene ansvarlig for sit lands opførsel overfor denne unge kvinde. Hans misbilligelse var åbenlys, omend hendes opfølgning var en (ringe) trøst.
"Lad os håbe, at det bliver første og eneste gang," sagde han dog, desværre ikke sikker på, at det ville være tilfældet. Han kunne, rent objektivt, ikke nægte, at hun var en smuk kvinde. "Og hvad angår mine landsmænds fascination af Dem, så vil den forhåbentlig stilne af med tiden. Uønsket fascination, naturligvis."
Post by Cassia Serva on Sept 30, 2021 13:24:11 GMT
Cassia kunne ikke lade være med at smile. Både fordi han talte så fint og fordi han lød som om han virkelig, helt ægte mente sin omsorgsfulde bekymring. Måske var det naivt, men hun troede på det.
Hun så lidt fascineret på ham af samme grund, men svarede også ærligt. "Jeg er ikke sikker på at min frue tillader ønsket interessere. Hun har planer for mig, ser De, Deres Nåde."
Det var ukendt for hende, at hendes Frue drev et hus med et ry for vilde, hedonistiske fester og at det nemt kunne lyde som om det var sådan hun var blevet solgt som købsvare.
Post by Philippe af Neaune on Oct 6, 2021 18:15:22 GMT
Philippe kendte udmærket til Flavia af Gustabis og rygterne om, hvad hun havde for. Han selv var naturligvis ikke tilhænger af den slags, og derfor fandt han også hendes ord foruroligende.
Brynene trak sig sammen, som han så på hende. "Det er ikke min intention at snage, Frøken," måtte han dog sige, selvom ordene var et spørgsmål mere end en konstatering.
Post by Philippe af Neaune on Oct 8, 2021 19:03:14 GMT
Philippes øjenbryn gled op en enkelt gang over informationen, men det var trods alt bedre, end hvad han indledende havde forestillet sig. Og arrangerede ægteskaber var ikke fremmede i adelsstanden, uagtet holdningerne til dem.
"Så bør jeg måske ønske Dem tillykke?" adspurgte han dog og smilede venligt, udtrykket i de lyse øjne mildt, men også reelt interesseret og ikke blot høfligt.
Cassia sænkede blikket kortvarigt og ville blot have takket de fleste i den situation, men der var noget uendelig reelt over adelsmanden, som hun ikke helt kunne stå for. Noget, der fik hende til at vende blikket tilbage imod ham med en lille rynke i panden.
"Jeg ville takke Deres Nåde, men jeg tror desværre ikke at der er meget lykke med i det. Fruen ønsker at hendes livvagts evner og blod bliver i familiens tjeneste. Jeg er blot... Et middel."
Hun sank, før hun rømmede sig lidt. "Jeg beklager. Det interesserer selvfølgelig ikke Dem."
Post by Philippe af Neaune on Oct 8, 2021 19:32:13 GMT
Philippe rynkede selv lidt på panden, da hun gjorde og tog hendes ord ind. Han overvejede dem lidt, før han endelig svarede: "Tilgiv mit spørgsmål, men," begyndte han og tøvede tydeligvis. Det var en delikat sag, og han kunne risikere at gøre sig voldsomt upopulær hos hertuginden af Gustabis.
"En anden vej er ikke en mulighed for Dem?" endte han dog alligevel med at få sagt, dæmpet og med bekymring i blikket. Farligt territorie, men han måtte fortsætte. "At tjene hos en anden familie, hvis De ikke ønsker at følge Hertugindens ønske...?"
Post by Philippe af Neaune on Oct 9, 2021 17:52:05 GMT
Philippe vidste udmærket, at det var en tenderende skandaløs ting at foreslå og hendes reaktion understregede det da også kun. Det fjernede dog ikke hans uro over at se, hvor frygtsom hun virkede. Det var ingen måde at behandle sine tjenestefolk på.
"Jeg forstår, Frøken," forsikrede han, men stadig bekymret. "Og jeg forstår også, at vi ikke altid er frie til at vælge vores plads i livet."
Cassia sank og nikkede. Hun klarede halsen og tog en dyb indånding.
"Ganske sjældent vil jeg tro, Deres Nåde," svarede hun medgivende. "Omend vi måske drømmer om friheden til selv at gøre præcis hvad vi selv vil og elske frit."
Post by Philippe af Neaune on Oct 29, 2021 19:22:59 GMT
Philippe havde alle dage været en drømmer og bebrejdede ikke Cassia sin tanker. Tværtimod smilede han forstående, et vemodigt glimt i de lyse øjne. Han havde selv haft drømme, der aldrig havde været en mulighed.
"Ja," medgav han derfor også, dæmpet. "I en anden verden ville det måske være sådan."
Han virkede lige så vemodig som hun følte sig og Cassia kunne ikke lade være med at føle et slægtskab med adelsmanden, selvom han var et ocean mere magtfuld end hun var.
"En fjern fantasi," svarede hun lavt, drømmende. Så nåede de markedet og hun måtte indse at deres gåtur var slut. Hun åndede hørligt ud.
Post by Philippe af Neaune on Oct 29, 2021 20:04:40 GMT
Philippe hadede ikke sit liv, tværtimod, men det var ikke det, han ville have valgt for sig selv, hvis han havde haft muligheden. Han kunne dog ikke tillade sig at klage og gjorde det heller ikke, men slap blot en istemmende lyd, før han standsede.
Han holdt godt fat i hestens tøjler og drejede sig mod hende. "Ingen ulejlighed overhovedet," forsikrede han og smilede mildt, blikket i hendes. "Jeg ønsker Dem alt det bedste, frøken Cassia. Jeg håber, at de alligevel finder glæde i Deres ægteskab."
Shoutbox
Om siden
Om Falanie
Snart vil du blive medskaber af LM. Når du er færdig med den obligatoriske læsning, kan du begynde at skabe din karakter.
Du får direkte adgang til vores chat, så snart du registrerer dig, men hvis du vil hilse på, kan du se den inden da lige her (link) Vi er dog efterhånden mere aktive på Discord, hvor du også er meget velkommen til at hoppe ind, før du har registreret dig!
Discord (link)
Vores spil er fokuseret på hovedstaden Levagny. Her uddannes unge adelige til fremtiden som riddere, adelsfruer, magiudøvere og gejstlige og borgerne passer hverdagen i den store by. Der kan også spilles ude i lenerne, hvor lensherrerne råder, kæmper imod røverbander eller plotter deres egne intriger for at få mere magt. Mulighederne er mange i Falanie.
Taut: For at lave sidens oprindelige design
Night: For at skrive tekster og være historieklog
Lillith: For lån af tekster fra Tortall6th
Amarantha og KemikalieX: For at hjælpe med al driften af LM, så vi holder os rullende.
Zofrost, Gwen, Iso, Dalhoff, Alaric og Buske for at skrive tekster
Guest for at være her og bidrage med dig ♥
Døde og levende sjæle
Cbox-navn: Night
Alder: Femogtredive
Tiltales: Deres Nåde
Erhverv: Baron
Lokation: Levagny
Nationalitet: Falanist
Civilstatus: Gift
Med: Genevieve af Neaune
Karakterark: Link